Gjest Berry Skrevet 22. mai 2005 #1 Skrevet 22. mai 2005 Hei! Det har sikkert vært oppe før, men jeg spør: Hvilke filmer bør man ha i DVD-samlingen sin? Noen av filmene jeg mener man bør ha: - The Shawshank Redemption - Citizen Kane - Kill Bill 1&2 - Resten av Tarantinos filmer - Disney, Pixar og Dreamworksfilmer. (Spesielt Disney-klassikerne) - Ringenes Herretrilogien - Star Warsfilmene (Når alle kommer) - Hitchcock-klassikerne - The Shining - The Sixth Sense
Gjest Spacegirl Skrevet 22. mai 2005 #2 Skrevet 22. mai 2005 Ringenes Herre- trilogien Lilja 4-ever Alien-filmene Ondskapens Hotell Kill Bill 1+2 Amadeus Den sjette sansen The Ring-filmene Moulin Rouge Et vakkert sinn Matrix-filmene The Texas Chainsaw Massacre The Hannibal Lecter Trilogy Shine One Flew Over The Cuckoo's Nest Requiem for a Dream Gressklipper Mannen A Clockwork Orange South Park-filmen ...det var de jeg kom på i farten
sixx Skrevet 22. mai 2005 #3 Skrevet 22. mai 2005 Hvilke filmer bør man ha i DVD-samlingen sin? Det kommer da an på hvilke man liker.
Gjest Berry Skrevet 22. mai 2005 #4 Skrevet 22. mai 2005 Det kommer da an på hvilke man liker. Unnskyld. Jeg omformulerer: Hvilke filmer vil du ha i DVD-samlingen din? (Bedre nå?)
Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. mai 2005 #8 Skrevet 22. mai 2005 Selvsagt komplett Tarantino og Kubrick. Må vel ha Ringenes Herre-triologien tenker jeg. Den første Matrix-filmen Equilibrium Blade Runner Star Wars 4-6 (når den nyeste kommer på DVD så blir det vel til at man inkluderer alle 6) Romeros Living Dead-triologi Evil Dead-triologien Fistful of Dollars-trilogien Once upon a Time in the West Pale Rider High Planes Drifter Citizen Kane Metropolis
Gyda Skrevet 22. mai 2005 #9 Skrevet 22. mai 2005 Ingen. Gidder sjelden eller aldri å se en film mer enn en gang, så det er jo helt bortkasta å ha de stående og ta opp plass i hylla - syns jeg.
Gjest nerd:) Skrevet 22. mai 2005 #10 Skrevet 22. mai 2005 I tillegg til en god del av de nevnte; Noen Aki Kaurismäkifilmer (eller helst alle) Seven Samurai, Ran m.fl. Kurosawa-filmer En god del filmhistorisk viktige filmer som nybølgefilmer, gamle Hollywoodklassikere (Sunset Boulevard er feks et must om man har Mulholland Drive) og italienske klassikere Noen "kultfilmer2 av typen Whitnail and I, att angöra en brygga, Äppelkriget Bergmannfilmer - i hvert fall Sjuande innseglet og Fanny och Alexander Animasjonsfilm fra National Film Board of Canadas glansdager, blant annet noen McLaren-filmer. Noen filmer av Wim Wenders og Jim Jarmusch, og Hal Hartley Noen nyere bra filmer som man har sett "av seg selv", ikke bare pga historisk verdi; American Splendor Happiness Sanger fra andre etasje Mot veggen Piken på broen Underground ... og mange fler... (hadde jeg ikke hatt kjæreste ville jeg i hvert fall ikke nølt med å hoppe til sengs med en som kunne skilte med filmene jeg har nevnt...)
Gjest TomKrus Skrevet 22. mai 2005 #11 Skrevet 22. mai 2005 Dette bør være grunnpakken i en samling: The Shawshank Redemption One flew over the cuckoo's nest Alien Aliens This is Spinal Tap Terminator 1 og 2 Star Wars 4-6 (ikke 1 og 2) It's a wonderful life Forrest Gump Pulp Fiction Reservoir dogs The usual suspects 2001 Gudfaren 1-3 Dead-trilogien The graduate Casablanca North by northwest
Gjest Leola Skrevet 22. mai 2005 #12 Skrevet 22. mai 2005 Ingen. Jeg har helt sluttet å kjøpe filmer. Kjøpte endel videofilmer før - nå har ungene en samling i kjellerstuen, jeg for min del har kun noen lite brukte trim-videoer Jeg gidder ikke se filmer mer enn en gang ... bortsett fra ungenes Disney-filmer - de har jeg sett mange, mange ganger ...
Gjest seroxata Skrevet 22. mai 2005 #13 Skrevet 22. mai 2005 Star wars filmene requiem for a dream lost highway mulholland drive resident evil 1 og 2 The 5'th element dirty dancing 1 og 2 house of a 1000 corpses Bad taste strange days boondock saints virgin suicides american beauty Labyrinth natural born killers battle royale dracula et kongerike for en lama sharktale powerpuff girls filmen black beauty clockwork orange
Gjest SumoBryter Skrevet 22. mai 2005 #14 Skrevet 22. mai 2005 Stanley Kubrick filmene Den femte element Star Wars filmene Snikende tiger skjult drage? Hero Matrix filmene (eller i hvertfall den første) Twelve monkeys Blade runner James and the gigant peach Mathilde Heksene Charlie og sjokolade fabrikken The Gladiator Elizabeth Nord og sør? De ti bud Ben Hur Life of Brian Og andre fra Monty pyton Little Nicky Alle med Chevy Chase Tarrantino collection Romeo and Juliette Othello Hamlet Blandt andre....
Gjest steven Skrevet 22. mai 2005 #15 Skrevet 22. mai 2005 Herbi Min søsters baby Swing low Ten things I like about you Me & You Haisommer VI
Anglofil Skrevet 22. mai 2005 #17 Skrevet 22. mai 2005 - Tatt av vinden(Gone with the Wind) - Prinsesse på prøve(Roman Holiday) - Casablanca - Afrikadronningen(The African Queen) - Grease - Sound of Music - Singin' in the Rain - My Fair Lady - Stolthet og fordom(Pride and Prejudice) - Emma - Mansfield Park - Fornuft og følelser(Sense and Sensebility) - Stor ståhei for ingenting(Much Ado About Nothing) - Purpurfargen(The Color Purple) - Et vakkert sinn(A beautiful mind) - To have and have not - Sabrina(den gamle versjonen med Audrey Hepburn og Gregory Peck) - Young at Heart - Snøhvit - Tornerose - Løvenes konge - Den little havfruen - Skjønnheten og udyret - Den store søvnen(The Big Sleep) - Tornefuglene - Giganten(Giant) - Farenheit 9/11 - Bowling for Columbine - The Way We Were - Siderhusreglene(The Cider House Rules) - The Portrait of a Lady - Me and Mrs. Muir - What's Up Doc? - Cold Mountain - Anne of Green Gables(alle tre filmene) - That '70s Show(sesong 1 og 2) - Elefantmannen(The Elephant Man) - An Affair to Remember - Moulin Rouge - Resten av dagen(Remains of the Day) - 84 Charing Cross Road - Daniel Copperfield - Daniel Deronda - Dirty Dancing - Down With Love - Bridget Jones' dagbok(Bridget Jones's Diary) - Bridget Jones på randen(Bridget Jones on the edge of reason) - Mordet fra fortiden/Dead Again - - Shogun - Fint folk flørter/High Society - Gigi - Fire bryllup og en gravferd(Four Weddings and a Funeral) - Krig og Fred/War and Peace - Fight Club - Out of Africa/Mitt Afrika - Kryss på linjen/Pillow Talk - Lover Come Back - Send me no flowers - Hannibal Lecter triologien - Beck filmene - Forrest Gump - Spiderman - Spiderman 2 Mvh Yvonne
Hilde Skrevet 22. mai 2005 #18 Skrevet 22. mai 2005 Hva man bør ha er vanskelig å si, men her er de filmene i min samling jeg er mest "glad i": Airplane Akira Apocalypse now Redux Beverly Hills cop 1 Beverly Hills cop 2 Cannonball Run Dødelig våpen 1 Dødelig våpen 2 Dødelig våpen 3 Dødelig våpen 4 Disney Treasures; The chronological Donald Dark City Det femte element Ford Fairlane Forrest Gump Full metal jacket Futurama sesong 1 Futurama sesong 2 Futurama sesong 3 Futurama sesong 4 Ghost in the Shell Hjelp det er juleferie Jackie Brown Kill Bill 1 Kill Bill 2 Monty Python collection Mannen med den nakne pistol Pink Panther collection Pulp Fiction Simpsons sesong 1 Simpsons sesong 2 Simpsons sesong 3 Simpsons sesong 4 Simpsons sesong 5 Spaceballs Scarface Ringenes herre 1,2,3 extended Top Secret Terminator 1 Terminator 2 Terminator 3 2001, en romodysse + Alle disney klassikerne som har kommet ut på dvd, og alle Disney Treasures I tillegg blir jeg aldri lei av de gode animasjonsfilmene, Sharktale, Istid, The incredibles for å nevne noen.
Gjest Gjesten Skrevet 22. mai 2005 #20 Skrevet 22. mai 2005 Masse bra og ein del suppe som er nevnt, men at ingen har sagt American History X?? Fantastisk film.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå