AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Tok blodprøve på torsdag, da sa sykepleieren på legekontoret at jeg skulle få svar på fürstpasient.no i løpet av helgen. Nå er vi på mandag ettermiddag og svaret har fremdeles ikke kommet. Jeg kan godt vente, det er ikke det. Men jeg lurer bare på hvor lang tid det egentlig pleier å ta? Hvilke erfaringer har dere? Anonymkode: eec24...b12
GammelKaktus Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 Spørs på prøven men rundt regnet så pleier det å ta 4-5 virkedager.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #4 Skrevet 14. oktober 2019 Har vært der et par ganger med sønnen min og et par ganger selv. Husker ikke nøyaktig hvor lang tid prøvesvarene tok, men det jeg husker er at alt var kjapt og effektivt og at svarene "kom når de skulle". Tror nok du vil få svar i løpet av dagen Anonymkode: 05be9...370
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #5 Skrevet 14. oktober 2019 7 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Spørs på prøven men rundt regnet så pleier det å ta 4-5 virkedager. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært der et par ganger med sønnen min og et par ganger selv. Husker ikke nøyaktig hvor lang tid prøvesvarene tok, men det jeg husker er at alt var kjapt og effektivt og at svarene "kom når de skulle". Tror nok du vil få svar i løpet av dagen Anonymkode: 05be9...370 Takk for svar! Det er en blodprøve for å sjekke hva jeg er allergisk mot. Anonymkode: eec24...b12
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #6 Skrevet 14. oktober 2019 Litt sprikende svar her. Noen flere med erfaringer? Anonymkode: eec24...b12
Cirkelin Skrevet 14. oktober 2019 #7 Skrevet 14. oktober 2019 Det pleier å ta tre arbeidsdager. Har aldri fått svar i helgen og det kommer av at de som jobber på laboratoriet til Fürst har fri da.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #8 Skrevet 14. oktober 2019 10 minutter siden, Cirkelin skrev: Det pleier å ta tre arbeidsdager. Har aldri fått svar i helgen og det kommer av at de som jobber på laboratoriet til Fürst har fri da. Takk for svar! Men hvorfor sa sykepleieren på legekontoret til meg at jeg skulle få svar i løpet av helgen da, tro? Anonymkode: eec24...b12
Cirkelin Skrevet 14. oktober 2019 #9 Skrevet 14. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Men hvorfor sa sykepleieren på legekontoret til meg at jeg skulle få svar i løpet av helgen da, tro? Anonymkode: eec24...b12 Ikke godt å si hvorfor hun sa det. Kanskje hun mente å si rett over helgen? Du får spørre hvorfor de feilinformerer neste gang du er hos legen.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #10 Skrevet 15. oktober 2019 19 timer siden, Cirkelin skrev: Ikke godt å si hvorfor hun sa det. Kanskje hun mente å si rett over helgen? Du får spørre hvorfor de feilinformerer neste gang du er hos legen. Tror ikke jeg tør å spørre om det, uansett veldig rart Anonymkode: eec24...b12
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #11 Skrevet 15. oktober 2019 Svaret har ennå ikke kommet... Anonymkode: eec24...b12
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #12 Skrevet 15. oktober 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svaret har ennå ikke kommet... Anonymkode: eec24...b12 Det sykepleieren har gjort er å love bort noe på andres sine vegne. Det er sjelden lurt. For alt vi vet kan dette være en analyse som kun kjøres et par ganger i uken, maskinen kan være ødelagt, de mangler utstyr, eller det er en prøve som må kommenteres av lege. Allergiprøver må som oftest kommenteres av en lege, fordi de er så fryktelig dårlige. De er overhodet ikke til å stole på, så de må alltid ses i sammenheng med plagene. Masse falske positive. Hvis det er tatt Furst sin utvidede allergitest kan den ta ukesvis å få svar på. Anonymkode: a707c...6cc 1
tonebelinda Skrevet 15. oktober 2019 #13 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg tok blodprøver hos fastlegen en tirsdag, men resultatene var ikke ferdige før mandagen
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #14 Skrevet 16. oktober 2019 Svaret kom nå i ettermiddag på furstpasient.no Legen har sikkert tenkt å ringe meg i morgen, for det er en del av det jeg ikke forstår. Anonymkode: eec24...b12
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #15 Skrevet 16. oktober 2019 Vanlige blodprøver kommer svaret innen 24 timer. Dyrkning, patologi og enkelte andre prøver kan ta opptil 1 uke. Jeg tok blodprøver i går morges, og svarene var klare kl 17.00. Helt genialt:) Anonymkode: a9f65...50a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå