Gå til innhold

Folkeregistrert adresse endret, men gammel adresse henger igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg flyttet i slutten av august og endret folkeregistrert adresse den 30. samme måned, men når jeg søker opp nummeret mitt på 1881 står jeg fremdeles med gammel adresse. På kartet på Gule Sider står kun samboeren min registrert på adressen vår, selv om han endret folkeregistrert adresse senere enn meg. Jeg fikk også nettopp beskjed at et ganske viktig brev som ble sendt i forrige uke hadde kommet i retur selv om de sa de kom til å sende det til folkeregistrert adresse. Og ja, jeg har dobbeltsjekket på Skatteetaten at adressen faktisk er endret. 

Hva kan jeg gjøre med dette? 

Anonymkode: 72014...333

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forøvrig også logget meg inn på postens nettside, og der står det riktig adresse så jeg skjønner ingenting 🤷🏼‍♀️

Skrevet

Adressen til telefonnummeret er registrert hos operatøren. Det er ulikt hvordan de forskjellige selskapene oppdaterer adresser. Ta kontakt med dem, så får du det riktig. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, stan skrev:

Adressen til telefonnummeret er registrert hos operatøren. Det er ulikt hvordan de forskjellige selskapene oppdaterer adresser. Ta kontakt med dem, så får du det riktig. 

Men gjelder dette også kartet på Gule Sider da? For samboeren min har ikke ringt og sagt i fra til (eller gjort det på nett hos) operatøren han bruker, men hans adresse er endret både på 1881 og Gule Sider. Dessuten forklarer det jo ikke brevet som jeg fikk bekreftet skulle bli sendt til folkeregistrert adresse, men som kom i retur. 

Skrevet

Endring i folkeregisteret har ikke noe med telefonoperatør eller opplysningstjeneste å gjøre. Du må oppdatere dem selv. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men gjelder dette også kartet på Gule Sider da? For samboeren min har ikke ringt og sagt i fra til (eller gjort det på nett hos) operatøren han bruker, men hans adresse er endret både på 1881 og Gule Sider. Dessuten forklarer det jo ikke brevet som jeg fikk bekreftet skulle bli sendt til folkeregistrert adresse, men som kom i retur. 

Det er ulik praksis hos de ulike operatørene. 

Vet du om brevet var adressert med den nye adressen? Selv om folkeregistrert adresse er endret er det ikke sikkert alle etaters registre oppdateres med en gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...