Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når starter dere med vinterpose? Vurderer å ta fram vinterposen (voksi city), men er usikker på om det er for varmt ennå (bor på Østlandet)

Fram til nå har vi brukt dyne i vognbagen og kledd på baby ulldress. Tenker at alternativet er å bruke posen og droppe ytterplaggene. Da slipper vi samtidig å forstyrre når baby sover for å kle av plagg.

Anonymkode: 61407...d11

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1316345-n%C3%A5r-starte-med-vinterpose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangsmor her, og ikke sikker på om jeg gjør rett 🤷🏼‍♀️

Men vi har voksi city pose. Har kledd på babyen enten bomull eller tynn ull, og en ullfleecedress over. Og en tynn ull-lue. Hun er 3,5 mnd. Virker god og varm når hun våkner, men ikke svett. Har ikke lukket glidelåsen på posen, så tror det kommer godt med luft nedi der. Er litt brettet ned for overkroppen også. Er det for mye? Hun sover godt er fornøyd og blid når hun våkner etter ca en time. Bor i Oslo, er rundt 5-6 grader på morgenen nå, og opp mot 10-12 på dagen.

Anonymkode: 5ffc5...0f8

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi har voksi city pose. Har kledd på babyen enten bomull eller tynn ull, og en ullfleecedress over. Og en tynn ull-lue. Hun er 3,5 mnd. Virker god og varm når hun våkner, men ikke svett. Har ikke lukket glidelåsen på posen, så tror det kommer godt med luft nedi der. Er litt brettet ned for overkroppen også. Er det for mye? Hun sover godt er fornøyd og blid når hun våkner etter ca en time. Bor i Oslo, er rundt 5-6 grader på morgenen nå, og opp mot 10-12 på dagen.

Det samme kler jeg på min! Bor i Oslo. Tror det er helt fint :)

Anonymkode: 4e843...45f

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette finnes det ikke noe fasitsvar på, så lenge barnet ditt ikke er svett eller ubehagelig varm, er det helt fint. Jeg har f.eks. en sønn som hadde vært gjennomsvett med bekledningen du beskriver, han er faktisk så varm av seg at han kun på de aller kaldeste dagene har kunnet bruke foret vinterdress i barnehagen. Nesten hele vinteren har han brukt ullundertøy + en heldrakt i bomull + skalldress. Mens mange andre barn har hatt to lag med ull + vinterdress.

Du må bare stole på deg selv. 

Anonymkode: 2ba03...6f1

• Liker 1
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis baby kjennes passelig varm ut i nakkeN (kjenn etter med en finger), så er det nok helt supert. 

Anonymkode: 71744...728

Bruker vognpose i Fredrikstad (ved sjøen). Er ikke veldig kaldt her, men det blåser en del, og da er det bedre med pose. I tillegg er det kald høstluft ute nå. Med vognpose er det enklere når det gjelder påkledning av babyen, og det er et pluss.

Anonymkode: d413c...e81

• Liker 1

Jeg har også begynt med vinter-vognpose, men sliter med at baby blir aaalt for varm når vi kommer inn noe sted (feks matbutikk, kjøpesenter etc)... har da åpnet posen helt opp, bretter den til sides, og han ligger i kun body, bukse og sokker nedi der. Blir likevel klam:( noen andre med samme erfaring eller er bare min veldig varm av seg?

Anonymkode: 01d4b...62e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...