Gå til innhold

Kjøpe telt og sovepose

Gjest Violetta

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta

Jeg tenker å kjøpe et telt som jeg og min datter kan bruke på småturer, type helgetur eller fire-fem dager av gangen. Men jeg har aldri kjøpt telt før, og er veldig usikker.

Det bør ikke være for dyrt, men om det kommer en regnskur bør det jo holdet vannet ute i hvert fall...

Tenker det er praktisk med et lite fortelt til å ha baggasje i.

Skal også ha meg en sovepose, det trenger jeg jo til slike turer. Holder de billige man får på f.eks. Europris, eller må man ha en dyrere?

Turene kommer jo stort sett til å skje når det er litt varme i luften, ikke noe om vinteren tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fjellnissen

Skal du campe, som det virker som, i lavlandet og kun på sommerstid - så kan du gå for relativt billig utstyr.

Dog kan det være lurt å spandere litt på teltet(sjekk vannsøyle og sømmer etc) ettersom det er kjedelig å ligge i et telt som lekker -og det gjør de billigste teltene.

Skal du bære teltet med deg bør du også være obs på vekta.

Hadde jeg vært dere så hadde jeg slått til på dette tilbudet - skulle tro det passer perfekt og det er en god pris.

http://www.xxl.no/images/produktbilder/Vil...x400/142205.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra råd fra fjellnissen her, Helsport har greie og lette telt som er ypperlig til sommerturer og samtidig holder ute en liten regnskur. Husk å tenke vekt også når det gjelder sovepose, men ikke kjøp den aller tynneste billigposen, for da kommer du til å fryse selv en sommernatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Bra råd fra fjellnissen her' date=' Helsport har greie og lette telt som er ypperlig til sommerturer og samtidig holder ute en liten regnskur. Husk å tenke vekt også når det gjelder sovepose, men ikke kjøp den aller tynneste billigposen, for da kommer du til å fryse selv en sommernatt.[/quote']

Hvor mye tror du jeg bør spandere på en sovepose for å få en som er noenlunde ok?

Takk for tips forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på det. Selv ønsker jeg meg Helsport sin Alta-pose, ser den koster 1299,- på xxl. Det viktige å huske er at vi kvinner ofte fryser lettere, så om det står at en sovepose er komfortabel ned til null grader, så er det nok helt på grensa for en mann, og en kvinne kommer til å fryse. Derfor jeg vil ha en pose som liksom er komfortabel ned til minus ti. Du finner sikkert noe billigere som har såpass lave komforttemperaturer, men da er vekta ofte høyere. Det spørs jo selvfølgelig om du har tenkt å gå på tur, eller om du har tenkt å kjøre til et stede der du slår opp teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...