sjiiian Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Hei! Vi giftet oss i sommer pga noen omstendigheter (ikke graviditet 😉), og skal feire dette med venner og familie neste år. Noen som vet om gode måter å kunne markere det at vi nå er gift på starten av denne dagen uten å ha selve vielsen på nytt? 🌸🥳
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg var i et bryllup der brudeparet hadde giftet seg bare de to i forbindelse med en utenlandstur på forhånd. Da viste de bilder og video fra turen og vielse Om ikke dere hadde noen sånn ramme rundt vielsen så kan dere jo uansett lage en video av livet deres sammen til nå? Anonymkode: 99e28...9e0
Idylloghverdag Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 Vi gifta oss på eit kontor, hadde bare med forlovere. Jeg er ikke medlem av statskirken, så derfor valgte vi eit offentlig kontor. Året etter hadde vi festen. For at familien skulle få ta del i mest mulig så ble vi velsignet i kirken med alle sammen tilstede. For oss å ble det høytidelig og fint. Man kan jo også markere det med at brudeparet under middagen har en tale til gjestene og hverandre. Bilder og minner er fint å dele også. Lykke til!
sjiiian Skrevet 14. oktober 2019 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2019 Takk dere! 🙂 hyggelig å høre at andre også har gjort lignende! Setter pris på flere tanker (gjerne detaljerte 🙈) om andre har noe å tilføye 🥳
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #5 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg har vært i flere bryllup hvor de har en liten seremoni før eller under festen selv om det juridiske var over. Egentlig flere slike bryllup enn bryllup med vielse samme dag Anonymkode: d10c7...b9d
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #6 Skrevet 14. oktober 2019 Hvis dere er kristne, eller ønsker å gjøre det for seremoniens og familiens del, er velsignelse i kirka en markering og feiring som er veldig likt et ordinært kirkebryllup. Da kan man følge opp med treretters middag, kake, dans, og alt man ønsker av det tradisjonelle. Jeg har vært i flere slike markeringer. Er ikke kristen, og valgte en helt annen løsning selv, men ser dette har vært veldig fint og ekte for de som har gjort det slik. Om dere ønsker det uformelt og nært ville jeg valgt et spesielt og passe lunt lokale. Lagt opp til tapas, spennende koldtbord, sharing platters, eller annen "uformell" mat. Begrenset talene (om noen) til et fullstendig minimium, heller oppmuntret til noen originale bidrag. Og bare laget tidenes vennefest. Anonymkode: 9fb91...f64
sjiiian Skrevet 14. oktober 2019 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i flere bryllup hvor de har en liten seremoni før eller under festen selv om det juridiske var over. Egentlig flere slike bryllup enn bryllup med vielse samme dag Anonymkode: d10c7...b9d Så godt å høre! Hvordan har de seremoniene vært? 😊
sjiiian Skrevet 14. oktober 2019 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere er kristne, eller ønsker å gjøre det for seremoniens og familiens del, er velsignelse i kirka en markering og feiring som er veldig likt et ordinært kirkebryllup. Da kan man følge opp med treretters middag, kake, dans, og alt man ønsker av det tradisjonelle. Jeg har vært i flere slike markeringer. Er ikke kristen, og valgte en helt annen løsning selv, men ser dette har vært veldig fint og ekte for de som har gjort det slik. Om dere ønsker det uformelt og nært ville jeg valgt et spesielt og passe lunt lokale. Lagt opp til tapas, spennende koldtbord, sharing platters, eller annen "uformell" mat. Begrenset talene (om noen) til et fullstendig minimium, heller oppmuntret til noen originale bidrag. Og bare laget tidenes vennefest. Anonymkode: 9fb91...f64 Takk for gode forslag! Lokal er valgt, er litt «koselig» et fremfor høytidelig. Håper å få til en liten seremoni der uten prest ol, tenker kanskje vi kan få noen i selskapet som er gode til å snakke i forsamlinger til å gi en liten introduksjon (hva, hvordan og hvorfor vielsen har vært), før vi enten viser noen bilder/film hvis mulig, og så går vi opp og gir hverandre et kyss for eksempel.. 🤔
altflyter Skrevet 14. oktober 2019 #9 Skrevet 14. oktober 2019 Var i et bryllup hvor brudeparet hadde giftet seg i forkant. De hadde en liten miniseremoni hvor de fortalte hverandre hva de følte for hverandre og avsluttet med et kyss. Litt som amerikanske bryllupsløfter. Det var utrolig ekte og vakkert!
sjiiian Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter #10 Skrevet 19. oktober 2019 På 14.10.2019 den 21.16, altflyter skrev: Var i et bryllup hvor brudeparet hadde giftet seg i forkant. De hadde en liten miniseremoni hvor de fortalte hverandre hva de følte for hverandre og avsluttet med et kyss. Litt som amerikanske bryllupsløfter. Det var utrolig ekte og vakkert! Så fint å høre! Kan du forklare kort hvordan de gjorde det, ved hjelp av venner, forlovere?
altflyter Skrevet 19. oktober 2019 #11 Skrevet 19. oktober 2019 10 minutter siden, sjiiian skrev: Så fint å høre! Kan du forklare kort hvordan de gjorde det, ved hjelp av venner, forlovere? Hvordan miniseremonien var eller hvordan de giftet seg?
sjiiian Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter #12 Skrevet 19. oktober 2019 19 minutter siden, altflyter skrev: Hvordan miniseremonien var eller hvordan de giftet seg? Tenkte på miniseremonien 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå