Gå til innhold

Finnes det flat earthers på KG? Hva er deres argumenter for at jorden er flat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fred søsken, Bibelen indikerer faktisk en rund planet. :) (Job kapittel 2, vers 10 for referanse)

Denne siden her har gjort jobben for meg

https://answersingenesis.org/astronomy/the-universe-confirms-the-bible/

Dersom Gud har skapt alt og gjort det perfekt, er det ikke en god grunnlag for flatjordere slik jeg anser det.

Hele skaperverket viser hans storhet. :)

Anonymkode: 876f7...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Lett å strø om seg med "konspirasjonsteorier"-lappen. Veldig mange av "sannhetene" vi må akseptere lar seg ikke verifisere empirisk. Vi må bare godta premisset som autoritetene forteller oss. Foreksempel at jorda er en roterende kule som svinger rundt sola i voldsom fart. Dette lar seg ikke bevise med hverken matematikk eller fysikk. Det er faktisk religion i ordets mest bokstavelige forstand.

Anonymkode: 7cc91...935

Disse sannhetene er jo nettopp det fordi er er verifisert.

Det å tro at "jorden er rund er noe som autoriterene forteller oss" vitner om liten kunnskap om forskning, metoder og vitenskap.

vitenskapsteorien sier jo at en teori er god dersom den er falsifiserbar. prøv gjerne å motbevis at jorden går rundt solen.

og ja da, det er enkelt å bevise at jorden er rundt kule som svinger rundt solen (i ganske lav fart, bruker jo et helt år). absolutt alt av målinger/observasjoner støtter denne "teorien". start med Kepler og les deg opp.

"konspirasjonsteorierlappen"? trenger ikke strø om meg med den når du så tydelig selger den inn selv.

Anonymkode: 7ec97...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fred søsken, Bibelen indikerer faktisk en rund planet. :) (Job kapittel 2, vers 10 for referanse)

Denne siden her har gjort jobben for meg

https://answersingenesis.org/astronomy/the-universe-confirms-the-bible/

Dersom Gud har skapt alt og gjort det perfekt, er det ikke en god grunnlag for flatjordere slik jeg anser det.

Hele skaperverket viser hans storhet. :)

Anonymkode: 876f7...afe

Så siden det står i bibel er det sant?

Anonymkode: 17882...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
On 11/15/2019 at 9:41 AM, Sannhet-i-Jesus said:

Dere har blitt lurt trill rundt alle som en... Vi farer ikke av gårde i verdensrommet på ei kule i bane rundt sola uten mål og mening. Den heliosentriske modell er en løgn skapt av Djevelen for å lokke menn og kvinner vekk fra sannheten som er å finne i Bibelen. I Bibelen står det at jorden står i ro og at vi bor under en himmelhvelving. Over oss, bokstavelig talt, er himmelen og Guds trone. Hvis dere av et oppriktig hjerte søker Gud, vil Den Hellige Ånd fjerne sløret for øynene deres og vise dere sannheten om denne verden, som er langt fra det dere lærer på skolen og får innprentet flere ganger daglig gjennom nyheter og sosiale medier. 

Jeg vet hva jeg tror, og dere har fri vilje til å tro på nøyaktig det dere vil. Imidlertid stoler jeg fullt ut på Bibelen, og at Gud vet nøyaktig hvordan den verden Han har skapt ser ut. "Gud er sannferdig, men hvert menneske er en løgner", Romerne 3:4. Vedlagt følger noen smakebiter fra "verdensrommet".. Ser det ekte ut? Herren Jesus Kristus er Sannheten, ingen andre...

IMG_1465.GIF

lunarlanding.jpg

Jesaja 40:22 sier jorden er rund. En sirkel. "He sits enthroned above the circle of the earth" 

Bare sånn at bibelen ikke får skylden her for at noen tror på en flat jord. For bibelen sier overhode ikke at jorda er flat. 

Anonymkode: 2f4ff...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2020 den 0.40):

Jesaja 40:22 sier jorden er rund. En sirkel. "He sits enthroned above the circle of the earth" 

Bare sånn at bibelen ikke får skylden her for at noen tror på en flat jord. For bibelen sier overhode ikke at jorda er flat. 

Anonymkode: 2f4ff...bae

Så siden bibelen sier det så er det sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så siden bibelen sier det så er det sant?

Les hva som skrives. Vedkommende du siterer (i det to år gamle innlegget) sier at man i Bibelen ikke finner argumenter for at Jorden er flat. Det er ikke det samme som at det står i Bibelen at Jorden er rund.

Anonymkode: 8cbaa...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...