Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har er helsefagarbeider og har fått drømmejobben. Det er på et av Norges største sykehus, og jeg har en bekymring som overskygger gleden. Jeg har en del tatoveringer som vil være godt synlig i uniformen. På sykehus er det ikke lov og ha langermet genser under pga hygiene, så å skjule dem blir vanskelig. 
Noen som jobber på sykehus som kan gi meg en pekepinn på om dette er akseptert? 
Kan legge til at det ikke er motiver som kan virke støtende på noen. 

Burde jeg «advare» sjefen i forkant om at jeg har armene fulle av tatoveringer. I utgangspunktet er jeg stolt over tatoveringene mine, men nå kjente jeg at det blir vanskelig 🤪

Anonymkode: a3bfe...d10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har flere på min avdeling med sleeves og flere tatoveringer, ingen problem :) 

Anonymkode: 97396...dd5

• Liker 5
Skrevet

Nå for tiden har utrolig mange tatoveringer som er helt synlig. Ingen som bryr seg her jeg jobber (sykehus).

Anonymkode: 35d7d...be5

• Liker 5
Skrevet

Jobbet på omsorgsbolig og sykehjem, ingen som brydde seg der heller om tattoveringer eller sleeves:)

Anonymkode: e3a86...eb8

• Liker 1
Skrevet

Så lenge tatoveringene ikke består av hatefulle ytringer eller noe som være sjenerende for andre. Så trenger du ikke å si noe eller skjule dem. Har du en erigert penis nedover hele underarmen eller hakekors eller noe annet rasistisk og hatefulle ytringer, så er du trygg. 

Anonymkode: 3644a...b0f

• Liker 10
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har er helsefagarbeider og har fått drømmejobben. Det er på et av Norges største sykehus, og jeg har en bekymring som overskygger gleden. Jeg har en del tatoveringer som vil være godt synlig i uniformen. På sykehus er det ikke lov og ha langermet genser under pga hygiene, så å skjule dem blir vanskelig. 

Burde jeg «advare» sjefen i forkant om at jeg har armene fulle av tatoveringer. I utgangspunktet er jeg stolt over tatoveringene mine, men nå kjente jeg at det blir vanskelig 🤪

null stress. bær dem med største selvfølge og gratulerer med jobb!!

Anonymkode: 1f572...87e

• Liker 2
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Du har fått jobb - den er din.

2. Arbeidsgiver har ingen rettigheter i henhold til arbeidsmiljøloven å reagere negativt på måten du ser ut på, så lenge du følger uniformsreglementet. 

3. Du er som du er. Du skal selvfølgelig ikke "advare" sjefen din. Voksne mennesker advarer ikke sjefen om hvordan de ser ut. 

Hvorfor tenker du på dette`?

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge tatoveringene ikke består av hatefulle ytringer eller noe som være sjenerende for andre. Så trenger du ikke å si noe eller skjule dem. Har du en erigert penis nedover hele underarmen eller hakekors eller noe annet rasistisk og hatefulle ytringer, så er du trygg. 

Anonymkode: 3644a...b0f

Ja da er du trygg med penis og hakekors. 🤣

Skrevet
9 timer siden, DEN NAKNE GARTNER skrev:

1. Du har fått jobb - den er din.

2. Arbeidsgiver har ingen rettigheter i henhold til arbeidsmiljøloven å reagere negativt på måten du ser ut på, så lenge du følger uniformsreglementet. 

3. Du er som du er. Du skal selvfølgelig ikke "advare" sjefen din. Voksne mennesker advarer ikke sjefen om hvordan de ser ut. 

Hvorfor tenker du på dette`?

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenker så mye på dette, jeg er vell redd for å bli sett på som useriøs på et vis 😬 skal jobbe med eldre som kanskje har et litt annet syn på tatoveringer. 

Men takk for positive dere svar det hjelper meg til å se at det kanskje ikke er så farlig 😅

Gjest Paramount
Skrevet
7 minutter siden, Ninnikor skrev:

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenker så mye på dette, jeg er vell redd for å bli sett på som useriøs på et vis 😬 skal jobbe med eldre som kanskje har et litt annet syn på tatoveringer. 

Men takk for positive dere svar det hjelper meg til å se at det kanskje ikke er så farlig 😅

Mange eldre vil nok reagere negativt. Men så vil de bli overrasket over at en slik tatovert skurk ikke var så verst likevel. Deretter vil de tenke at det er trist at du har så mange tatoveringer, du som er så sympatisk.

Skrevet

Jobber på et av Norges største sykehus, og det er MANGE overalt som har masse tattoveringer. Ingen som får stygge blikk, kommentarer eller noe som helst. Så ikke tenk på det. Gratulerer med ny jobb!

Anonymkode: 8de8b...e05

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

du trenger ikke advare noen. du har allerede fått jobben. det å ikke ansette pga tattoveringer er diskriminering og ikke lov. men du har jo allerede fått jobben så ser ikke problemet. direktøren kastet nok litt opp innvendig da ho så min men hva skal ho gjøre liksom? 

Anonymkode: 3b184...881

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...