Gå til innhold

Til dere som gifter dere borgelig

Anbefalte innlegg

Gjest Amstel
Skrevet

Skal dere gifte dere i brudekjole eller bare en "vanlig" kjole?? Har litt lyst til å stå hvit brud, men liker ikke tanken på alle pengenesom jeg må ut med, særlig når bryllupet skjer i hemmelighet :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ha flott brudekjole jeg. Vi vier oss ute, og ikke på tinghuset.. Men det er mange som gifter seg i brudekjole på tinghuset.

Sjekk prisene på kjole i Danmark - det trenger ikke bli så dyrt som du tror... Eller sjekk når det er salg i Norge - betalte selv 4000 for kjole på salg i jun.

Skrevet

Jeg skal ha brudekjole, men ikke tradisjonell hvit (hadde ikke hatt hvit kjole om vi skulle ha giftet oss i kirken heller).

Skrevet

Jeg skal ikke ha hvit kjole. Ikke fordi jeg skal gifte meg borgerlig, men fordi jeg foretrekker noe annet.

Gjest blå uinnlogget
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle gifte meg i en vanlig selskapskjole. En jeg kan bruke senere også.

Gjest ugift
Skrevet

Har ikke konkrete gifteplaner, men kommer evt til å gifte meg borgerlig. Da kunne jeg godt tenke meg å investere i en fin designkjole som jeg kan bruke seinere også; en fin unnskyldning for å bruke ekstra mye penger på kjole... Kunne alltids kjøpt brukt også.

Når det gjelder å være hvit brud; kanskje det går an å finne en kjole som bÅDE er hvit brudekjole og mulig å bruke igjen seinere? Hvis den ikke er "veldig typisk" brudekjole..?

(bare et forslag, da)

Skrevet

bunad med nytt forkle og sjal (hvis den passer til den tid ;))

Gjest Brud i sommer
Skrevet

.. og jeg skal ha enkel og stilren brudekjole. Jeg skal få den sydd, og betalte 1000 kr for stoffet (amerikansk silke), kjøpt på innvandrerbutikk på Grønland. Syersken skal ha ca 3000. Totalt 4000, ferdig tilpasset min kropp. Den blir flott og til en pris jeg kan leve med (når man tenker på at mange bruder betaler minst det dobbelte..)

Husk at det er den ene dagen du har mulighet til å ha brudekjole.. Lykke til med valget. Det trenger ikke bli så dyrt som du tror!

Skrevet

Skal gifte meg i regi av HEF, og skal ha enkel hvit brudekjole. Det er nok kun fordi vi har valgt å holde et for oss,stort bryllup, og det alltid har vært en drøm for meg.

kjøpt kjolen i Danmark, ca 6000 kroner, og har planer om å få den sydd om etterpå, dersom det er mulig.

Det behøver jo ikke å bli dyrt selv om du ønsker en brudekjole. :wink: der finnes en del på salg.

Gjest Amstel
Skrevet
Skal gifte meg i regi av HEF, og skal ha enkel hvit brudekjole. Det er nok kun fordi vi har valgt å holde et for oss,stort bryllup, og det alltid har vært en drøm for meg.

kjøpt kjolen i Danmark, ca 6000 kroner, og har planer om å få den sydd om etterpå, dersom det er mulig.

Det behøver jo ikke å bli dyrt selv om du ønsker en brudekjole. :wink: der finnes en del på salg.

Dro du til Danmark og kjøpte eller bestilte du over nett?? Vi kunne jo greit ha tatt en tur til Køben i sommer, men hvor lang tid må jeg regne med at det tar til jeg får kjolen?? Vil gifte meg til høsten men er gravid akkurat nå, så å kjøpe kjole nå er ikke så lett :ler: Skal ikke være lett :P

Skrevet

Dro du til Danmark og kjøpte eller bestilte du over nett?? Vi kunne jo greit ha tatt en tur til Køben i sommer, men hvor lang tid må jeg regne med at det tar til jeg får kjolen?? Vil gifte meg til høsten men er gravid akkurat nå, så å kjøpe kjole nå er ikke så lett :ler: Skal ikke være lett :P

det var lett for meg å kjøpe kjole i danmark, jeg bor nemlig her. Jeg var likevel i en forretning der jeg fikk kjolen med med en gang. Der var kun småting som skal rettes til på den, og det får jeg gjort når det nærmer seg bryllup, og jeg er flyttet herfra igjen. Ellers kan de fleste steder tilpasse kjolen for deg, etter mål, helst som de selv tar, og sender den til deg per post. Jeg kjøpte min i denne butikken

Gjest Amstel
Skrevet

det var lett for meg å kjøpe kjole i danmark, jeg bor nemlig her. Jeg var likevel i en forretning der jeg fikk kjolen med med en gang. Der var kun småting som skal rettes til på den, og det får jeg gjort når det nærmer seg bryllup, og jeg er flyttet herfra igjen. Ellers kan de fleste steder tilpasse kjolen for deg, etter mål, helst som de selv tar, og sender den til deg per post. Jeg kjøpte min i denne butikken

Tusen takk for svar!! :)

Skrevet
Jeg skal ha brudekjole' date=' men ikke tradisjonell hvit (hadde ikke hatt hvit kjole om vi skulle ha giftet oss i kirken heller).[/quote']

Samme med meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...