Gå til innhold

Vondt i tinning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har for tiden vondt i tinning og tror det skyldes at jeg har en tendens til å stramme kjevemusklatur, særlig om natten. Sliter med slappe av i muskulaturen og skulle hatt noe råd mot dette, både i form av noe muskelavslappende midler og øvelser o.l 

Noen som har råd til meg? 

Anonymkode: 76b50...47a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har for tiden vondt i tinning og tror det skyldes at jeg har en tendens til å stramme kjevemusklatur, særlig om natten. Sliter med slappe av i muskulaturen og skulle hatt noe råd mot dette, både i form av noe muskelavslappende midler og øvelser o.l 

Noen som har råd til meg? 

En liten rettelse. Når jeg skriver muskelavslappende midler tenker jeg på noe reseptfritt eller helsekost. Kanskje en type te eller noe som kan hjelpe. 

Skrevet

Tannlege og kiropraktor. 

Anonymkode: a1a6b...0fd

• Liker 2
Skrevet

Det beste er å lære seg å bevisst slappe av. Rett og slett øve på det, å kontrollere muskulaturen. Du kan også massere hele hodet, nakke og ansikt med fingrene, dette hjelper og. Magnesium/epsom salt er bra for muskler som kramper seg. Si ifra om du vil ha fjernhealing.

Anonymkode: eecd0...cc9

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tannlege og kiropraktor. 

Anonymkode: a1a6b...0fd

Tenker du på biteskinne? Det har jeg fått for noen år siden, men klarte aldri å venne meg til å sove med det. Ubehagelig. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er å lære seg å bevisst slappe av. Rett og slett øve på det, å kontrollere muskulaturen. Du kan også massere hele hodet, nakke og ansikt med fingrene, dette hjelper og. Magnesium/epsom salt er bra for muskler som kramper seg. Si ifra om du vil ha fjernhealing.

Vet. Men hvordan øver jeg på det? Har du noen metode?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet. Men hvordan øver jeg på det? Har du noen metode?

Kommer litt an på hvor vant du er med å jobbe med msukler og slikt? Tenker mest på at hver gang du blir bevisst at du strammer, så bruk det øyeblikket til å bevisst slappe av. Du må puste, hvis du ikke gjør pusteøvelser, lær deg noen enkle, eller bare blir bevisst pusten. Send beskjed til musklene "slapp av", og så pust og kjenn etter til hva som skjer. Uten å bli frustrert når noe ikke skjer, bare fortsett å send beskjeden, og dropp bevisstheten ned i kroppen sånn at du kan kjenne etter hva som skjer. Det går ganske fort å trene opp, bare huske å gjøre det ofte og jevnlig.

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer litt an på hvor vant du er med å jobbe med msukler og slikt? Tenker mest på at hver gang du blir bevisst at du strammer, så bruk det øyeblikket til å bevisst slappe av. Du må puste, hvis du ikke gjør pusteøvelser, lær deg noen enkle, eller bare blir bevisst pusten. Send beskjed til musklene "slapp av", og så pust og kjenn etter til hva som skjer. Uten å bli frustrert når noe ikke skjer, bare fortsett å send beskjeden, og dropp bevisstheten ned i kroppen sånn at du kan kjenne etter hva som skjer. Det går ganske fort å trene opp, bare huske å gjøre det ofte og jevnlig.

Takk, jeg er ikke veldig vant med å jobbe med muskler, men har vært med på noen avslappings teknikker på hele kroppen en gang i tiden. Skal prøve. Takk 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...