Gå til innhold

Dine beste tips for å spare penger på mat og husholdning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett bort fra ukeshandling, hva er dine beste sparetips? To voksne, et barn på 1 år. 

- Er det en ide å lage middagsplaner for f.eks 4 uker frem i tid, skrive ned handleliste og "månedshandle" i stedet, og supplere underveis hvis man blir fri for melk eller brokkoli? 
- Frossne grønnsaker vs ferske? 
- Hvordan organisere? Per nå er det to hjerner som kommuniserer halvgreit, post-it lapper overalt og middagsplaner som ikke blir fulgt. 

Anonymkode: a5175...f28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er mine tips:

Planlegger middager utfra sesong og hva som er rimelig nå, feks rotgrønnsaker, lammekjøtt osv.

Jeg Kjøper større løser frosne grønnsaker og har i frysen.  Jeg leste et tips her om å bruke sånn bag eller pose som holder på kulde, og gå på butikker og handle før jobb/skole eller i lunsjen, jeg kjøper veldig mye fra 50% datohylla og gjemmer i den bagen til jeg skal hjem. Middager til 14 dager for 6-700 kr, rett i fryseren, da velger jeg middag utfra hva slags kjøtt/fisk/fugl jeg har i fryseren, og supplerer med brød og melk ja.

Anonymkode: 05010...364

• Liker 1
Skrevet

-Kjøpe store kvanta og fordele ut i poser i fryseren. 

-Restene av gulost rasper jeg opp og legger i porsjonsposer i fryseren. Perfekt å strø over gratenger.

- Bruker masse frosne grønnsaker.

- fyser ned overmoden frukt som vi ikke rekker å spise opp. F.eks banan og avokado kutter jeg i biter og legger i poser. Kjempe kjekt å ha i smoothie. 

- lager nye retter av rester. Kokte poter skjærer jeg opp i skiver og steker i olje og krydder. Rester av kokt ris steker jeg i olje, hvitløk og tilsetter eggerøre. Kjempe digg lunsj til dagen etter.

Anonymkode: df57b...220

• Liker 1
Skrevet

Dumpsterdiving.

Anonymkode: ae6ad...374

Skrevet

Dropp kjøttet en middag eller to i uken. Sparer masse, og det er sunt. 👌🏻

Anonymkode: 58a0f...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...