AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #1 Skrevet 13. oktober 2019 Sett bort fra ukeshandling, hva er dine beste sparetips? To voksne, et barn på 1 år. - Er det en ide å lage middagsplaner for f.eks 4 uker frem i tid, skrive ned handleliste og "månedshandle" i stedet, og supplere underveis hvis man blir fri for melk eller brokkoli? - Frossne grønnsaker vs ferske? - Hvordan organisere? Per nå er det to hjerner som kommuniserer halvgreit, post-it lapper overalt og middagsplaner som ikke blir fulgt. Anonymkode: a5175...f28
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #2 Skrevet 13. oktober 2019 Her er mine tips: Planlegger middager utfra sesong og hva som er rimelig nå, feks rotgrønnsaker, lammekjøtt osv. Jeg Kjøper større løser frosne grønnsaker og har i frysen. Jeg leste et tips her om å bruke sånn bag eller pose som holder på kulde, og gå på butikker og handle før jobb/skole eller i lunsjen, jeg kjøper veldig mye fra 50% datohylla og gjemmer i den bagen til jeg skal hjem. Middager til 14 dager for 6-700 kr, rett i fryseren, da velger jeg middag utfra hva slags kjøtt/fisk/fugl jeg har i fryseren, og supplerer med brød og melk ja. Anonymkode: 05010...364 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #3 Skrevet 13. oktober 2019 -Kjøpe store kvanta og fordele ut i poser i fryseren. -Restene av gulost rasper jeg opp og legger i porsjonsposer i fryseren. Perfekt å strø over gratenger. - Bruker masse frosne grønnsaker. - fyser ned overmoden frukt som vi ikke rekker å spise opp. F.eks banan og avokado kutter jeg i biter og legger i poser. Kjempe kjekt å ha i smoothie. - lager nye retter av rester. Kokte poter skjærer jeg opp i skiver og steker i olje og krydder. Rester av kokt ris steker jeg i olje, hvitløk og tilsetter eggerøre. Kjempe digg lunsj til dagen etter. Anonymkode: df57b...220 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #4 Skrevet 13. oktober 2019 Dumpsterdiving. Anonymkode: ae6ad...374
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #5 Skrevet 13. oktober 2019 Dropp kjøttet en middag eller to i uken. Sparer masse, og det er sunt. 👌🏻 Anonymkode: 58a0f...974
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå