Gå til innhold

Barn og studie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! 
Jeg jobber 100% og studerer 50%. 
studiet er over 2 år og jeg er nå i gang med mitt første år. 

Jeg og samboer har begynt å snakke om barn. Jeg ønsker å få det ganske snart. Da jeg ikke ønsker vente så mye mer rent aldersmessig.

Noen som har studert med en eventuelt nyfødt? Eller som vet regler og slikt i forhold til skole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte på en bachelor da jeg var gravid, går nå 2 året og baby er et halvt år. Har bestått alle eksamener, men det har også krevd sitt. Hadde aldri klart det uten min fantastiske mann og mamma som har hjulpet meg 😊 Angrer ikke på at jeg begynte på skolen som gravid. 

Anonymkode: be3e8...241

Skrevet

Tusen takk for svar. 

Regner med at ditt studie er "hardere" enn mitt også! 

Har jo problemet at man skal ha 10 uker praksis her da...

Skrevet

Jeg fikk barn i studietiden. Det gikk veldig fint, men jeg var fulltidsstudent så vet ikke hvordan det er med jobb ved siden av? Du har krav på permisjon på samme måte som ved jobb. 

Anonymkode: c8887...1d0

Skrevet
1 hour ago, QueenChanne said:

Hei ! 
Jeg jobber 100% og studerer 50%. 
studiet er over 2 år og jeg er nå i gang med mitt første år. 

Jeg og samboer har begynt å snakke om barn. Jeg ønsker å få det ganske snart. Da jeg ikke ønsker vente så mye mer rent aldersmessig.

Noen som har studert med en eventuelt nyfødt? Eller som vet regler og slikt i forhold til skole?

Jeg studerer nå med 1 åring i hus. Det jeg har gjort er å spare meg opp såpass egenkapital og skal jobbe sommerene og når det ikke er så myeå  gjøre på skolen. Det går fint foreløbig, men merker det er en stor fordel å ha samboer som orker å ta i et tak for å dekke min andel av foreldreplikter når jeg f.eks må jobbe med innlevering,oppgaver etc.

Du har flere fordeler, blandt annet ekstra støtte, gjerne prioritet på studentleiligheter ( ikke kollektiv, men egen komplett leilighet). Her er det myeå hente. Sjekk høgskolens hjemmeside og sjekk kommunen, nav. osv

Anonymkode: 76924...a45

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk barn i studietiden. Det gikk veldig fint, men jeg var fulltidsstudent så vet ikke hvordan det er med jobb ved siden av? Du har krav på permisjon på samme måte som ved jobb. 

Hvordan funker dette når man har termin midt i semesteret, vet du det?

Anonymkode: 34d8f...c31

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan funker dette når man har termin midt i semesteret, vet du det?

Anonymkode: 34d8f...c31

Jeg fikk permisjon hele semesteret, mener jeg. Det er noen år siden da. Jeg fikk foreldrestipend av Lånekassen, men det er kanskje ikke aktuelt for deg når du jobber ved siden av? Vil anbefale deg en prat med studiekonsulent der du studerer. Dette har mange gjort før deg, så det har de ordninger på. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...