Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparer opp en del penger for å ta en årsenhet som jeg føler er helt i tråd med mine interesser, nemlig klinisk miljøterapi ved Bjørknes høyskole. Samtidig studerer jeg jus og har planer om å studere barnevern i fremtiden. Drømmen er å jobbe med barnerett, i institusjon som miljøterapeut, jurist i barnevernet evt. UDI osv. 

Synes du det er verdt å ta en årsenhet i klinisk miljøterapi som koster 77.000 kr? 

Anonymkode: a814e...34b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke når du nok får mye mer ut av å ta en bachelor i feks. vernepleie eller barnevern både mtp læringsutbytte og muligheter for jobb i fremtiden. Da blir det årsstudiumet overflødig. 

Du må vel også bestemme deg for om du vil bli miljøterapeut (noe du ikke blir med det årsstudiumet) eller om du vil bli jurist? Eller har du tenkt å studere alt? 

Anonymkode: 8ea92...979

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det synes jeg ikke når du nok får mye mer ut av å ta en bachelor i feks. vernepleie eller barnevern både mtp læringsutbytte og muligheter for jobb i fremtiden. Da blir det årsstudiumet overflødig. 

Du må vel også bestemme deg for om du vil bli miljøterapeut (noe du ikke blir med det årsstudiumet) eller om du vil bli jurist? Eller har du tenkt å studere alt? 

Sikter mot en allsidig, omfattende og mellommenneskelig utdanning, så ja - har tenkt å studere alt dette. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikter mot en allsidig, omfattende og mellommenneskelig utdanning, så ja - har tenkt å studere alt dette. 

Men hva er poenget med det? Skal du drive å bytte jobb hele tiden da eller? Du finner ikke akkurat så mange stillinger der du får bruk for begge deler. Det er mer enten så får du en juriststilling, eller så får du jobb som miljøterapeut. Du får ikke kombinert det. 

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hva er poenget med det? Skal du drive å bytte jobb hele tiden da eller? Du finner ikke akkurat så mange stillinger der du får bruk for begge deler. Det er mer enten så får du en juriststilling, eller så får du jobb som miljøterapeut. Du får ikke kombinert det. 

Har lyst å bygge opp en slik kompetanse som gjør at jeg kan stå på flere ben. 

Skrevet

Har lyst å bygge opp en slik kompetanse som gjør at jeg kan stå på flere ben. 

Har du tenkt å studere noe samtidig da eller? For du får ikke støtte fra lånekassen i mer enn 8 år, og en master i juss + en bachelor i barnevern gjør at årsstudiumet ikke får plass der. 

Jeg kan ikke se nytten i å ta begge deler, men om du skulle gjøre det så ville i alle fall det årsstudiumet være totalt unødvendig. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du tenkt å studere noe samtidig da eller? For du får ikke støtte fra lånekassen i mer enn 8 år, og en master i juss + en bachelor i barnevern gjør at årsstudiumet ikke får plass der. 

Jeg kan ikke se nytten i å ta begge deler, men om du skulle gjøre det så ville i alle fall det årsstudiumet være totalt unødvendig. 

bruker egne sparepenger til årsstudiet som i tillegg går over nett. 

Skrevet

bruker egne sparepenger til årsstudiet som i tillegg går over nett. 

Er ikke det litt dumt da, når du heller kunne brukt de til noe nyttig? 

Altså, det er jo fullstendig ditt valg, men siden du spør så er min mening at et slikt årsstudium vil være fullstendig bortkastet både når det gjelder tid og penger. 

Skrevet

Er ikke det litt dumt da, når du heller kunne brukt de til noe nyttig? 

Altså, det er jo fullstendig ditt valg, men siden du spør så er min mening at et slikt årsstudium vil være fullstendig bortkastet både når det gjelder tid og penger. 

Det er ikke bortkastet nei. Emnene i studiet er veldig spesifikke og dekker områder som personlig interesserer meg utrolig mye. Har sett på folk som jobber som miljøarbeidere som overhodet ikke har utdannelse, så det tenker jeg kommer bare til gode. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bortkastet nei. Emnene i studiet er veldig spesifikke og dekker områder som personlig interesserer meg utrolig mye. Har sett på folk som jobber som miljøarbeidere som overhodet ikke har utdannelse, så det tenker jeg kommer bare til gode. 

For ufaglærte ja, men hvilken nytte har det om du uansett tenker en bachelor i barnevern/vernepleie eller lignende i tillegg? 

• Liker 1
Skrevet

For ufaglærte ja, men hvilken nytte har det om du uansett tenker en bachelor i barnevern/vernepleie eller lignende i tillegg? 

Handler om at jusstudiet er for tørt og siden nettstudiet er så fleksibelt, tenker jeg det kunne passet godt i tillegg. Man får enda mere tilspisset kompetanse som jeg kan bygge på med en bachelor i barnevern etter hvert. Koster meg ikke noen ting for jeg har satt av de pengene til moro. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler om at jusstudiet er for tørt og siden nettstudiet er så fleksibelt, tenker jeg det kunne passet godt i tillegg. Man får enda mere tilspisset kompetanse som jeg kan bygge på med en bachelor i barnevern etter hvert. Koster meg ikke noen ting for jeg har satt av de pengene til moro. 

Men hvis du synes jusstudiet er så tørt, hadde det da ikke bare vært bedre for deg å slutte og heller begynne på et studie du faktisk liker og som vil gi deg en jobb du liker i fremtiden? 

Jeg vet ikke hvor langt du er kommet i studiet, men det er jo dumt hvis du er på feks 2. året å bruke tid på å gå et studie du egentlig ikke liker, særlig når det er et relativt langt studie? 

Er du ikke også litt redd for at når du får et annet fag som du liker å konsentrere deg om så vil din innsats i jussen bli mindre og dermed ender du opp med stryk/dårlige karakterer? 

Skrevet

Høres helt tullete ut for dagens arbeidsmarked. Klinisk miljøterapi, uten helsefaglig bakgrunn er helt bortkastet. Forøvrig bortkastet med helsefaglig bakgrunn også, Med mindre du jobber på bosenter for psykisk syke eller demensavd. (Og da får du ofte gratis studier/årsenhet; om enheten har behov). Men du virker å ha bestemt deg; så gjør hva du vil. 

Anonymkode: 6d704...d2a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...