AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #1 Skrevet 13. oktober 2019 Vi er en familie på 3 som bor i rekkehus. Den siste tiden har vi fått innvandrere som naboer, og problemene bare har ballet på seg. Når det gjelder kommunikasjon er det helt håpløst å nå igjennom. Det er en fortvilet situasjon for hele familien. Noen som har råd til hvordan vi skal komme ut av det? Anonymkode: 402e9...a89 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #2 Skrevet 13. oktober 2019 Hvis du vil ha råd må du nesten fortelle litt mer om hva problemene består i. Anonymkode: 5cb6c...2e2 13
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #3 Skrevet 13. oktober 2019 Man kan ikke velge naboer. Derfor må man stille seg slik til i livet at man slipper. Enebolig med stor tomt løser dette. Anonymkode: 11d26...7f3 1
solmåneogstjerner Skrevet 13. oktober 2019 #4 Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Flytte. Men hva er problemet? Hvor er de fra? Hva gjør de galt? Hvorfor trenger dere å kommunisere så voldsomt med dem? Og for å svare på overskriften: de vrangeste naboene jeg har hatt har vært norske (ok, en dansk en også) og hvite som snø. Endret 13. oktober 2019 av solmåneogstjerner 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #5 Skrevet 13. oktober 2019 Hadde syntes det var helt greit, for jeg vet at det aldri hadde blitt mange, og de som evt. Hadde flyttet hit hadde vært ressurssterke. Bor i et såppass dyrt område at det aldri vil bli «mange» innvandrernaboer. Anonymkode: 41e4f...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #6 Skrevet 13. oktober 2019 Det tenker jeg ingenting om. Narkomane naboer derimot er det verste . Anonymkode: f6630...025 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #7 Skrevet 13. oktober 2019 Hva slags innvandrer er det snakk om ? Svensk, britisk, amerikansk, egyptisk, somalisk, inder, japaner, brasilianer osv? Anonymkode: 4fab9...c3d 9
Million Skrevet 13. oktober 2019 #8 Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Mine innvandrernaboer oppfører seg helt fint, de. De er nok like forskjellige som folk fra Norden og vi "hvite", vil jeg påstå. Du spør om råd, men det er umulig å komme med noe råd når du ikke engang forteller hva problemet er. Endret 13. oktober 2019 av Million 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #9 Skrevet 13. oktober 2019 Bare hyggelig. Gammel sure naboer er kjedelig å ha ved siden av seg. Barn får ikke leke normalt eller lage lyder .uten å bli kjeftet på. Anonymkode: adfe6...89a
Morten1 Skrevet 13. oktober 2019 #10 Skrevet 13. oktober 2019 Kommer ann på settingen, hvis man bor i ett område hvor boligprisene er såpass høye at de innvandrerene som bosetter seg der er ordentlige, er det sjeldelt problem. Er det motsatt derimot kan det endre ens økonomiske situasjon. Hvis hele nabolaget går fra å være mange normenn til nesten bare innvandrere kan det bli vanskelig å selge og man risikerer dårligere pris. Har hørt om de som bodde rolig og fredelig helt til det kom innvandrere. Da ble det mye bråk om kveldene og ellers endret hele nabolaget seg 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #11 Skrevet 13. oktober 2019 Nja, har en slem følelse av at det er flere invandrere enn nordmann som er usannsynlig rotete og totalt mangler husmor/husmann-gener. Også er det dette problemet med å misbruke tøymykner. Det tror jeg helt bestemt er overreprensentert blant innvadrere. Anonymkode: 99642...26a 4
Million Skrevet 13. oktober 2019 #12 Skrevet 13. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, har en slem følelse av at det er flere invandrere enn nordmann som er usannsynlig rotete og totalt mangler husmor/husmann-gener. Også er det dette problemet med å misbruke tøymykner. Det tror jeg helt bestemt er overreprensentert blant innvadrere. Anonymkode: 99642...26a Nå måtte jeg faktisk le litt. For under meg har jeg noen polske naboer, og jeg har seriøst aldri kjent maken til bruk av tøymykner! Det OSER ut i oppgangen når de har kjørt en klesvask! Vi snakker en tykk sky av parfyme. Det er ufattelig at den lukten (stanken) faktisk er så sterk at den kommer seg helt ut i oppgangen gjennom en stengt dør, trodde jeg, men så så jeg at de har en liten sprekk under døren (det kom lys derfra), så sikkert derfor lukten klarer å bre seg helt ut i oppgangen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #13 Skrevet 13. oktober 2019 Problemet som har blitt er at det er mye bråk med slamring og banking. De er 6 stk og de lager bråk deretter. I tillegg lager de mat med helt forferdelig lukt som trenger inn i leiligheten vår. Vi har hatt snekker hos oss, men det løste ikke problemet. Bare en enkel sak som å sette ut søppelkasse er problematisk. Da de mener at kommunen må tømme kassen når de trenger det, ikke til faste tømmetider. Anonymkode: 402e9...a89 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #14 Skrevet 13. oktober 2019 Innvandrere er ikke så ille, så lenge de ikke har barn. For deres kultur er annerledes enn vår, og barna får være oppe mye senere enn etnisk norske. Så det betyr mye støy om kveldene, til gjengjeld så er morgenene stille da. Jeg har en slik familie som nabo, og de har fått mange klager om 23-regelen, så de har roet seg nå. De aller verste naboene er barnefamilier med dårlig oppdragelse og folkeskikk (ikke alle barnefamilier er et problem, de på andre siden av meg merker jeg ikke til i det hele tatt). Og studenter. Studenter er et sant helvete på jord. Ikke bare bråker de som faen i helgene og så fort de får storstipendet, de er også de første som kommer på våre dører og klager på normal hverdagslig støy midt på dagen i eksamenstiden. For de har eksamen må du vite! Makan til frekkhet skal man lete lenge etter. Jeg tar heller normale innvandrere (altså ikke barnefamilier) over studenter når som helst! Hele Somalia kan komme om de vil, så lenge jeg slipper egosentriske studenter. Studenter i seg selv er ikke problemet. Studenter i mitt området er det, for de må ha penger til å bo her. Og det betyr at de har penger til å feste. Vanlige studenter er så fattige at de har ikke råd til å feste hver helg, og du merker dem bare når de har fått storstipendet sitt. Skulle tro det er derfor studenter får så lite penger fra staten. Politikerne vet at de vil drikke opp pengene så fort de kommer på konto, så de har satt satsene lave for å spare resten av befolkningen. Jeg bor i en studentby og jeg hater det som pokkern. Et mareritt, studenter er en egen sub-rase som er til for å plage livskiten utav andre folk. Drømmen er å flytte ifra byen og til en ikke-studentby. Anonymkode: b53a1...2fc
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #15 Skrevet 13. oktober 2019 Vi har Afghanske naboer, med 5 barn. Og de er utrolig hyggelige. Det har de vært fra de flyttet hit, og kunne lite norsk. De har alltid vært mye ute på lekeplassen med barna, pratet masse med oss andre foreldre. Og de har blitt flinke til å prate norsk nå. Er ingen problemer med de. Heller ingen rare matlukter, eller bråk. Anonymkode: a221e...883 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #16 Skrevet 13. oktober 2019 Ingen problemer, heller det enn ekle rasistiske freppere som drikker seg stupfulle og lager bråk hver helg. Anonymkode: 71447...656 7
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #17 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg bor i en firemannsbolig der det har vært litt "gjennomtrekk" av folk som har flyttet ut eller inn ved siden av meg. I årenes løp har det også bodd flere familier av utenlandsk opprinnelse her, men også norske familier. Og jeg må ærlig talt si, at jeg kun har negative erfaringer med de utenlandske naboene!!! (Både muslimer og østeuropeere). De bråker, roter, legger seg borti ting de ikke har noe med, driver med lureri, og gjør mye annet rart. De norske familiene har imidlertid vært stille, rolige og ordenlige mennesker. Nå bor det kun norske her, og det er enn sann fryd! Gruer meg til de eventuelt flytter ut, for hva blir det neste? Anonymkode: 94507...14e 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #18 Skrevet 16. oktober 2019 Deler tomannsbolig med en bosnisk familie. Utrolig hyggelige og hjempsomme! foreldrene mine har 2 2-mannsboliger som naboer som er kommunale. Nå er det brukt som flykningsboliger. Sjeldent noe problemer med familiene som bor der. En nordmann som bodde der før derimot som slet psykisk har det store problemer med, og alle naboene meldte jevnlig inn problemer med til kommunen Anonymkode: 40c8d...1e7 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #19 Skrevet 16. oktober 2019 Har ingen problemer med det, vil heller ha innvandrere som nabo enn stupfulle Nordmenn som fester hver helg. Anonymkode: b7e3f...109 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #20 Skrevet 16. oktober 2019 Vi bor i et rekkehus i et borettslag i Bergen, og har gjennom årene fått flere innvandrere i nabolaget. Det første vi gjør når nye familier flytter inn (uavhengig av om man er innvandrer eller ikke såklart) er å gå på døren med en kake el.l. og ønske dem velkommen, og å gjøre det tydelig at vi håper barna kan leke sammen osv. Det har faktisk aldri slått feil hittil! Senest på lørdag kom nabodamen som opprinnelig er fra Afghanistan på døren, da hadde hun laget middag til hele familien min fordi hun visste at vi hadde mye å gjøre den dagen (vi skulle ha 40-årsfeiring på kvelden). Jeg har aldri opplevd noe negativt med innvandrere som naboer, til tross for at vi gjerne bor i noe som gjerne ville blitt omtalt som et belastet område. Tvert imot! Pluss at det er gull verdt for ungene å få venner på kryss og tvers av kulturer. Anonymkode: 3a1da...763 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå