AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #1 Del Skrevet 13. oktober 2019 Ja, jeg vet man kan sende melding til megler og spørre om det, men jeg lurte da på om det var et eller annet nettsted jeg kunne sjekke, for å finne ut hva en annonsert (Finn) bolig ble solgt for til slutt? Gidder ikke sende melding til megler, for de begynner alltid å spørre om man er interessert i lignende boliger, vil du stå på liste etc. Akkurat nå lurer jeg på hva en bolig som ble solgt for 1-2 uker siden ble solgt for. Den lå lenge ute og ble satt ned i pris i annonsen med flere hundre tusen ifht opprinnelig første prisantydning. Anonymkode: ec27e...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #2 Del Skrevet 13. oktober 2019 ja. Lagre annonsen på finn, så etterhvert, vanligvis etter 3 måneder, kan du se i selve finn-annonsen under «hva er denne boligen ble solgt for tidligere». Ellers seeiendom.no, må vente også der. Anonymkode: 610e9...bf3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #3 Del Skrevet 13. oktober 2019 siste.eiendomspriser.no Anonymkode: 001b0...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 13. oktober 2019 #4 Del Skrevet 13. oktober 2019 Se eiendomspriser på 1881.no, eller logg deg inn via www.seeiendom.no (trykk "se grunnboken"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 13. oktober 2019 #5 Del Skrevet 13. oktober 2019 https://www.dn.no/boligpriser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #6 Del Skrevet 13. oktober 2019 29 minutter siden, A-hunter skrev: Se eiendomspriser på 1881.no, eller logg deg inn via www.seeiendom.no (trykk "se grunnboken"). Man må logge seg inn med bank id for å se i grunnboken...? TS Anonymkode: ec27e...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #7 Del Skrevet 13. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man må logge seg inn med bank id for å se i grunnboken...? TS Anonymkode: ec27e...12c Bruk linken til Husholdning. Du finner det der. Anonymkode: cab79...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #8 Del Skrevet 13. oktober 2019 30 minutter siden, Husholdning1 skrev: https://www.dn.no/boligpriser Ok, takk, men det virker som den siden henger litt etter. Siste registrerte salg der var august 2018 (det er en blokk boligen jeg leter etter ligger i, så det er flere boliger på samme adr, men altså ingen reg. fra 2019) Ser ut som jeg kanskje må sende megler en sms likevel. Alle registere tar uker og måneder å oppdatere seg. TS Anonymkode: ec27e...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #9 Del Skrevet 13. oktober 2019 Hvis du ikke vil spørre megler må du vente til eiendommen blir tinglyst. Det skjer som regel ei uke etter overtakelse og overtakelse kan være 3 mnd frem i tid. Da kan du sjekke på f.eks siste.eiendomspriser.no. Anonymkode: 24015...7b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 13. oktober 2019 #10 Del Skrevet 13. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må logge seg inn med bank id for å se i grunnboken...? TS Anonymkode: ec27e...12c Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ankkk Skrevet 13. oktober 2019 #11 Del Skrevet 13. oktober 2019 Det enkleste er å sette seg i listen for denne eiendommen slik at du får budvarsler. Jeg gjør det nå for å se hvordan markedet for tilsvarende boliger er siden vi skal selge om noen måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #12 Del Skrevet 15. oktober 2019 På 13.10.2019 den 22.01, ankkk skrev: Det enkleste er å sette seg i listen for denne eiendommen slik at du får budvarsler. Jeg gjør det nå for å se hvordan markedet for tilsvarende boliger er siden vi skal selge om noen måneder. Samme gjør jeg, men da for å ha litt peiling på priser i forbindelse med kjøp. Det er egentlig eneste muligheten om man vil ha løpende oppdatert informasjon om markedet. Anonymkode: c1830...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #13 Del Skrevet 15. oktober 2019 Jeg bestemte meg for å sende en sms til megler og spørre om hva boligen ble solgt for. Istedenfor å sende meg de 6 sifrene på sms til svar, begynte han å ringe. Flere ganger i løpet av en dag. Hvorfor ikke bare svare summen, gjort på 10 sekunder i en sms? Han skulle garantert mase om jeg har kjøpsplaner eller salgsplaner osv osv, prøve å kapre et salg eller noe han så muligheten for. Jeg gadd ikke svare på telefonen, og logget meg heller på www.seeiendom.no og sjekket grunnboken. Til min overraskelse ble boligen nå solgt for 400 000 over prisantydning, etter å ha ligget usolgt ute i månedsvis! Må plutselig ha dukket opp minst to svært interesserte kjøpere, da. Merkelig hvordan markedet kan svinge. Lenge er det helt stille, men så plutselig er det full rulle i budrunde. TS Anonymkode: ec27e...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå