AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #61 Skrevet 23. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at mange spiser lite ute?Er det fordi dere ikke har råd? Dere skal spare penger? Anonymkode: 3bb88...c0e Jeg bodde i en mindre by i Norge en periode. Der var det ingen restauranter som kunne tilby noe som var bedre enn det man selv kan lage hjemme. Så da var det lite aktuelt å gå ut. Og heller ikke foodora eller tilsvarende, så takeaway=pizza, som jeg ikke spiser. Anonymkode: 7ed97...330 2
Ullvott Skrevet 23. oktober 2019 #62 Skrevet 23. oktober 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at mange spiser lite ute?Er det fordi dere ikke har råd? Dere skal spare penger? Anonymkode: 3bb88...c0e For meg er det (minst) tre grunner: Økonomi - jeg har ikke ubegrenset med penger, og gjør prioriteringer som passer for meg. Tidsbruk/energibruk - det er raskere og enklere for meg å reise hjem fra jobb og lage maten hjemme enn å skulle kjøre til et spisested, finne parkeringsplass, bestemme seg for noe på menyen, vente på maten osv. Jeg har en lidelse som gjør at jeg blir raskt sliten, og det å være på restaurant kan velte hele kvelden og dagen etter for meg. Kontroll på kostholdet - det gjøres enklere hjemme enn med å spise ute/takeaway.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #63 Skrevet 23. oktober 2019 Ikke så ofte, maks 1 gang i måneden. Samme med Take away. Det er to grunner til at det ikke blir så ofte: 1. Det er dyrt 2. I de fleste tilfellene blir det nokså usunt. Anonymkode: b720d...656
Biloba Skrevet 23. oktober 2019 #64 Skrevet 23. oktober 2019 På 14.10.2019 den 13.53, O.G. skrev: Jeg må med skam bekjenne at ei vending her ble det mye take away pizza. Dette pga jeg var skitlei maten jeg laget og oppskriftene mine. Så kom jeg over en matblogg skrevet av en japanskaustralsk dame og hun har reddet meg. Så i dag er det restaurantbesøk/takeaway bare noen få ganger i måneden (før åt jeg ute flere ganger i uken og gav fanden i å lage middag resten av uka). Nagi/Recipetin? Ble nysgjerrig her.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #65 Skrevet 23. oktober 2019 3-4 ganger i måneden. Anonymkode: 0589f...843
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå