Gå til innhold

Listhaug hadde kanskje rett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sirkelen
Skrevet
1 minutt siden, Druid skrev:

Hva er logikken i disse setningene? Det henger jo ikke på greip.

Siden de har statsborgerskap kan de komme inn i Norge nå som de har rømt.

Skrevet
1 time siden, Gamle Smukka skrev:

Hva gjør AP om disse nå kommer til å utføre terrorhandlinger på norsk jord...?

Ror.

De vil fossro. Det blir stygt, men med massemedia og NRK på laget vil de nok komme unna med det.

• Liker 1
Skrevet

Så du tror terrorister må ha statsborgerskap for å begå terror?

• Liker 4
Skrevet
48 minutter siden, Sirkelen skrev:

Siden de har statsborgerskap kan de komme inn i Norge nå som de har rømt.

Strengt tatt kunne de det før de rømte også. De var ikke fengslet. De var i en flykningeleir uten papirer, hvilket betyr at de har begrensede muligheter for å komme seg noen steder. 

Akkurat nå har de mindre muligheter for å komme seg noe sted. Sjangsen for at disse plutselig skal kunne dukke opp i Norge uten papirer, er praktisk talt null. De kan komme seg til en Norsk Ambassade, men akkurat nå har de svært begrenset levetid uansett hvilken retning de flykter, og det er relativt langt til nærmeste ambassade.

Gitt at de var i en flykningeleir og deres identitet var bekreftet på det nivå at det ble informert om behovet for Norge til å ta dem hjem, er det ett åpent spørsmål om de er tjent med å møte på en Norsk ambassade. 

Det beste de egentlig kan håpe på, er å møte opp på grensa til Iran, og vet du hva, jeg tror de vil slite med Asyl selv der. (Og hvis de klarer det der, blir jeg imponert.)

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, Druid skrev:

Strengt tatt kunne de det før de rømte også. De var ikke fengslet. De var i en flykningeleir uten papirer, hvilket betyr at de har begrensede muligheter for å komme seg noen steder. 

Akkurat nå har de mindre muligheter for å komme seg noe sted. Sjangsen for at disse plutselig skal kunne dukke opp i Norge uten papirer, er praktisk talt null. De kan komme seg til en Norsk Ambassade, men akkurat nå har de svært begrenset levetid uansett hvilken retning de flykter, og det er relativt langt til nærmeste ambassade.

Gitt at de var i en flykningeleir og deres identitet var bekreftet på det nivå at det ble informert om behovet for Norge til å ta dem hjem, er det ett åpent spørsmål om de er tjent med å møte på en Norsk ambassade. 

Det beste de egentlig kan håpe på, er å møte opp på grensa til Iran, og vet du hva, jeg tror de vil slite med Asyl selv der. (Og hvis de klarer det der, blir jeg imponert.)

Vi får håpe du har rett. At de ikke sitter på sine papirer og dermed kan komme til Norge.

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, Gamle Smukka skrev:

Vi får håpe du har rett. At de ikke sitter på sine papirer og dermed kan komme til Norge.

De er så flagget i Schengen, at det siste de kunne brukt, er sine orginale papirer.

• Liker 3
Gjest Sirkelen
Skrevet
50 minutter siden, Druid skrev:

De er så flagget i Schengen, at det siste de kunne brukt, er sine orginale papirer.

Jeg håper og tror du har rett. Systemet kan ikke være så dårlig at disse menneskene kommer seg igjennom.

Skrevet
4 hours ago, Gamle Smukka said:

Hun som ville frata statsborgerskapet til terrorister og fikk pes.

Nå har de rømt fra flyktningeleiren:

https://www.dagbladet.no/nyheter/kaos-i-leir---is-tilknyttede-nordmenn-romt/71703350

Hva gjør AP om disse nå kommer til å utføre terrorhandlinger på norsk jord...?

Prinsipper handler ikke om enkelte saker. Ellers hadde ingen i Norge rettigheter i det hele tatt,

Listhaug forresten har visste gang på gang at hun har dårlig dømmekraft er enda dårligere når man bør lære fra feil og gi klar unnskyldning, Verste statsråd jeg her sett i hele livet mitt. Om han foreslår noe er det best å gjøre motsatt. 

Skrevet
2 minutter siden, Sam3 skrev:

Prinsipper handler ikke om enkelte saker. Ellers hadde ingen i Norge rettigheter i det hele tatt,

Listhaug forresten har visste gang på gang at hun har dårlig dømmekraft er enda dårligere når man bør lære fra feil og gi klar unnskyldning, Verste statsråd jeg her sett i hele livet mitt. Om han foreslår noe er det best å gjøre motsatt. 

Listhaug er altså en dame. Sylvi heter hun.

• Liker 2
Gjest Sirkelen
Skrevet
2 minutter siden, Sam3 skrev:

Men det er prinsipielt riktig å ta fra statsborgerskapet til folk som forræder Norge på det groveste slik disse gjør.

Listhaug får kjeft for å fronte sunn fornuft, gang på gang.

Skrevet

Listhaug hadde rett ja. Ikke bare kanskje.

• Liker 1
Gjest Sirkelen
Skrevet

Noen ganger er det riktig å rope ulv, ulv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...