Cata Skrevet 22. mai 2005 #1 Skrevet 22. mai 2005 Har så langt hatt en spam-fri maskin, men i morges så jeg at det hadde drysset inn 21 mailer fra ukjente avsendere. Slettet dem umiddelbart (uåpnet) og siden det var ett ord som gikk igjen i flere av titlene så fikk jeg lagt inn i allfall ett filtreringskriterie. Bruker Outlook Express og finner ingen bedre måte å blokkere på enn å legge inn meldingsregler. Er det noe mer jeg kan gjøre for å stoppe dritten? Regner med at når "noen" først har funnet min mailadresse så kan det skje igjen. Har ikke veldig lyst til å bytte mailadresse siden den jeg har er ganske grei - vill gjerne prøve eventuelle andre løsninger først. (For ordens skyld: Jeg har stort sett bare fordelt mailadressen min til venner, et par forum og et par nettbutikker så jeg har ikke distribuert den vilt og uhemmet. )
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. mai 2005 #2 Skrevet 22. mai 2005 Outlook Express er en veldig simpel mail-leser, bare så det er sagt. Hvis du bruker thunderbird eller eudora får du med junk-filter. De må bruke et par uker på å læres opp, men de fungerer veldig bra etter et par uker.
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #3 Skrevet 22. mai 2005 I Eudora! Evt. spam filtreres til en egen søppelfolder, og treffprosenten er bortimot 100%
Cronos Skrevet 23. mai 2005 #4 Skrevet 23. mai 2005 Du har rett. Nå som de først har adressen din blir det bare verre. Vil anbefale deg å bytte mail-leser til Thunderbird. Til Outlook (og kanskje også Outlook Express) kan du teste et filter som heter SpamBayes. Det er *veldig* bra. Jeg kan hjelpe deg å konfigurere den hvis det er interessant.
Cata Skrevet 23. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2005 Takk Cronos, men nå har jeg skiftet mail-leser.... Er nå over på Eudora light... Vet det ikke hjelper på spam'en siden gratisutgavene av Eudora ikke har spam-filter, men kan den SpamBayes'en også settes opp mot Eudora light? (Vil jo anta det men....) Og før jeg blir beskyldt for å være helt tett i nøtta som skifter til en ny nettleser uten spam-filter så må jeg få sagt at jeg aldri helt har hatt sansen for Outlook i noen versjon, så jeg tenkte å teste ut gratis-Eudoraen for å se om jeg liker den så godt at jeg vil kjøpe betal-utgaven. Men i mellomtiden kunne jeg tenke meg et freeware spam filter for å holde det verste unna. (Er i parentes bemerket ikke blitt spammet i dag. Mulig blokkering av avsendere har knekket det meste av denne bølgen.....)
Cronos Skrevet 23. mai 2005 #6 Skrevet 23. mai 2005 Ja, det står på den siden at den også kan kjøres uten Outlook, men da som et eget program (som minimeres til system tray).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå