Gå til innhold

Hvilken TV-julekalender for barn liker du best?

Hvilken TV-julekalender for barn liker du best?  

76 stemmer

1. 1. Din favoritt er...

• Amalies jul
      10
    • Jul i skomakergata
      14
    • Vertshuset den gyldne hale
      2
    • Sesam stasjon
      0
    • Jul i Blåfjell
      13
    • Jul på månetoppen
      5
    • Jul i svingen
      9
    • Julekongen
      2
    • Snøfall
      15
    • Vazelina Bilopphøggers
      4
    • Den unge Fleksnes
      0
    • Andre
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken gir deg mest julestemning/ synes du er best/ koseligst? Det er lov å begrunne med kommentar også. 🎅

Anonymkode: d2c2c...4f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker Amalies jul. Liker kombinasjonen av mennesker og nisser 😅 liker veldig godt det huset Amalie bor i, får veldig julestemning av det. Og musikken er utrolig fin.

Anonymkode: 5c29f...aa3

Skrevet

For meg er det de julekalenderne jeg likte som barn, som Jul i Skomakergata eller Den Gylne Hale. Det er egentlig ingen annen grunn enn nostalgi og gode minner. :) 

Skrevet

Nostalgien sier Jul i Skomakergata. Men har både den og Amalies Jul på dvd, og må si at sistnevnte er hakket mer energisk og fengende både for små og store her i huset. 

• Liker 1
Skrevet

I voksen alder er jeg ikke i tvil om at "Snøfall" er best :) Den var så fantastisk herlig at jeg satt hekta som en liten unge, selv om jeg ikke har noen selv. Så når den serien kom på dvd så måtte jeg kjøpe den :ler:

Tilbake til barndommen vil jeg si at Skomakergata var koselig, at gylne hale var fascinerende med tegnspråk, og at Amalies jul med nissene var koselig. Vet ikke hvilken jeg vil trekke fram som den aller beste. 

• Liker 2
Skrevet

Jul i Blåfjell og Jul på Månetoppen er best. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker de jeg vokste opp med, og Jul i Blåfjell står nok høyest. Husker jeg også likte Vazelina og Olsenbanden jr sin kalender

Anonymkode: 047f3...25d

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Vertshuset den gyldne hale, Jul i Skomakergata ,

og Teodors julekalender.

Skrevet

Fra barndommen likte jeg best Amalies jul og Vazelina bilopphøggers.

Synes Amalies jul har mest julestemning, så det er den jeg ville valgt å vise til mine barn, hvis de var i riktig alder. Vet Snøfall har fått kjempekritikker, og folk ser ut til å elske den, men de få glimtene jeg så har nok ikke gitt meg godt nok inntrykk av serien.

Anonymkode: d2c2c...4f4

Skrevet

Jul i Blåfjell og Jul på Månetoppen var jeg utrolig glad i som barn. Ikke en julekalender, men Julemorgen med Nissa og Elisabeth førte også til julestemning - har sangen på spillelisten min. Som voksen likte jeg godt Snøfall og kommer til å se den i år også :) 

Anonymkode: 1c0de...fcd

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker de fleste som ikke er politisk korrekte. 

Anonymkode: 5a531...a08

• Liker 3
Skrevet

The Julekalender var jo genial når den kom, etter den er det Snøfall som har festet seg, den traff meg skikkelig i og med at jeg selv er adoptert. Tror jeg må finne frem en gammel som jeg ikke har sett som ligger på NRK denne julen, for jeg har ikke lyst å se Snøfall om igjen enda, jeg husker den for godt.

Anonymkode: 1ecf8...a0c

• Liker 3
Skrevet

vertshuset den gyldne hale🥰 mange år siden jeg har sett den.

Anonymkode: 22b05...d10

• Liker 2
Skrevet

Amalies jul er nostalgi! Elsket den som barn 🙌🏻🙌🏻

Jul på månetoppen elsker jeg pga. hele tvilling greiene, hele historien falt inn i hjertet mitt, selv om jeg nok var en del eldre enn hovedmålgruppen når den kom ut.

Snøfall 🙌🏻🙌🏻 Enn om jeg elsker mange andre, har en hel haug med ulike julekalendere, noen danske som er veldig bra. Men Snøfall slår alt. Jeg er godt voksen, og så denne i godt voksen alder, men jeg absolutt elsker denne julekalenderen 💙💙

Skrevet

Vazelina hjulkalender er det beste som har skjedd norsk tv :kalle:

Anonymkode: e4183...c29

• Liker 2
Skrevet

Stemte Jul i Blåfjell, med Vazelina ligger helt opptil. At de ikke sender den snart! Er jo fantastisk for både barn og voksne!

• Liker 1
Skrevet

Jeg likte Vertshuset den gylne hale. De blåfjellgreiene samt derivater er jeg møkk lei. Et evig mas om å nisse nissestreker, lengden på luer, og dårlig sammensatte sanger. Jeg avskyr den tellesangen de til stadighet må messe på.  Det er en samling  krampaktige serier for dårer og nolduser.

Anonymkode: 11628...aaa

• Liker 2
Skrevet

"Vazelina Bilopphøggers" var fantastisk da den kom ut.

Og "The Julekalender" var heller ikke så verst. 

Problemet er at slike TV-programmer ofte blir sendt nesten hvert eneste år i hundre år. Dermed blir folk lei, selv om greia var relativt morsomt den aller første gang den kom ut.                

Anonymkode: 834d4...078

• 2 uker senere...
Skrevet

Fra min egen barndom: Jul i Skomakergata

Fra tiden som forelder: Jul i Svingen og Snøfall.

Anonymkode: e8a23...784

Skrevet

Jul i blåfjell, Jul i Skomakergata, Pakten og Jesus og Josefine 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...