Gå til innhold

Anbefale sted for langtidsferie - alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna er voksne, jeg er singel, og har behov for å komme meg vekk 3 - 4 uker i januar/februar. Så hvor, i varmere strøk, er det kjekt å være såpass lenge, alene? Jeg er glad i å gå tur, så gjerne et sted med turmuligheter. Liker både kunst og kultur, så slike opplevelser er bra. Ikke glad i å kjøre bil, så må være såpass sentralt at buss er ok transportmiddel for å utforske. Og selvsagt trygt. Noen tips?

Anonymkode: fe532...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Australia, eller USA, eller enda billigere, Portugal?

Anonymkode: 8dc8f...c4d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Australia, eller USA, eller enda billigere, Portugal?

Anonymkode: 8dc8f...c4d

Vil ikke reise så langt som Australia eller USA. Dessuten er det store kontinent, og jeg tenker at da må jeg være villig til å leie en bil og kjøre rundt for å oppleve ting. Men Portugal kunne være et alternativ, aldri vært der. 

Anonymkode: fe532...f8b

Skrevet

Madeira! Nydelig og frodig, masse flotte turmuligheter. Det er stier langs levadaene (levada= vanningskanaler som leder vann fra nedbørsrike områder på øya og rundt til hele øya for å vanne avlinger). Mange turer man kan ta der av varierende lengde og vanskelighetsgrad. Det er også andre fine turstier, oppmerket og greit. 

Har ikke vært alene på Madeira, bare sammen med partner. Men opplevde det trygt, de turistene som var der i jan/feb var godt voksne folk som var der for å gå turer. Det var rent og innbydende, opplevde både hotellpersonale, guider, butikkpersonalet som høflige og vennlige. 

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er da men det er mange selskaper som arrangerer langtidsferie fortrinnsvis så er det vel fra rundt 55 pluss og oppover men jeg har ikke sett noen spesifisert aldersgrense på disse.  Både Aller travel, orkidereiser,  albatross reiser, Solgruppen  reiser og mange flere . Google opp langtidsferie så ser du hva som kommer opp.  Disse  har alle mange forskjellige steder som de reiser til og fordelen er jo at  selv om  man reiser alene og har sin egen leilighet,  så har man et frivillig fellesskap med de andre med aktiviteter, utflukter og slikt.  Dessuten er de mye billigere enn vanlig charter. 

Hvis dette ikke er noe for deg så hadde jeg reise til f.eks Grand Canaria eller Albir  eller en annen by på det spanske fastlandet da det hvertfall er et norskt  miljø der . Det er og organiserte langtidsferie til disse destinasjonene.

Liker du det litt varmere så vet jeg at albatross har Bali og mange har Thailand på sine program.

Selv reiser vi til Thailand på langtidsferie om vinteren.

Eller om du har anledning så finnes det flere 30 pluss dagers cruise rundt i verden.  Et behagelig liv med masse opplevelser.  

Skrevet

Granka

Anonymkode: e6a7e...b35

• 4 måneder senere...
Skrevet
På 13.10.2019 den 18.33, caroprins skrev:

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er da men det er mange selskaper som arrangerer langtidsferie fortrinnsvis så er det vel fra rundt 55 pluss og oppover men jeg har ikke sett noen spesifisert aldersgrense på disse.  Både Aller travel, orkidereiser,  albatross reiser, Solgruppen  reiser og mange flere . Google opp langtidsferie så ser du hva som kommer opp.  Disse  har alle mange forskjellige steder som de reiser til og fordelen er jo at  selv om  man reiser alene og har sin egen leilighet,  så har man et frivillig fellesskap med de andre med aktiviteter, utflukter og slikt.  Dessuten er de mye billigere enn vanlig charter. 

Hvis dette ikke er noe for deg så hadde jeg reise til f.eks Grand Canaria eller Albir  eller en annen by på det spanske fastlandet da det hvertfall er et norskt  miljø der . Det er og organiserte langtidsferie til disse destinasjonene.

Liker du det litt varmere så vet jeg at albatross har Bali og mange har Thailand på sine program.

Selv reiser vi til Thailand på langtidsferie om vinteren.

Eller om du har anledning så finnes det flere 30 pluss dagers cruise rundt i verden.  Et behagelig liv med masse opplevelser.  

Veit dette var en 4 måneder gammel tråd, men spør allikevel. Hvor bor du i Thailand? Bestiller du flybillett og husrom hver for seg? Hvor i Thailand er det fint, og hva bør man tenke på om man skal være der på langtidsferie?

Anonymkode: a0769...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...