Gjest hjelp! Skrevet 22. mai 2005 #1 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har leidens mutasjon som gjør at jeg har lett for å få blodpropp, og så skal jeg egentlig ikke sitte mer enn 1 time om gangen, men de siste ukene har det vært eksamenslesing og jeg har helt glemt det ut! Jeg har sittet i timesvis. Og i går var det en fest, og jeg danset en god del. Og nå har jeg hatt krampe i foten, og jeg føler at leggen ser helt rar ut, akkurat som om det er noen blodårer like under huden som viser så godt... Og så er det utrolig vondt å trykke på den i det området der. Kan jeg ha fått blodpropp? Hva skal jeg gjøre? Er det ikke sånn at den kan løsne og drepe meg i hodet eller hjertet eller lungene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #2 Del Skrevet 22. mai 2005 Ring legevakta, eller stikk dit, rett og slett. Slike mistanker skal tas alvorlig, og det er skummelt å vente for lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjelp! Skrevet 22. mai 2005 #3 Del Skrevet 22. mai 2005 men hva skal jeg liksom se etter? hva kjennetegner blodpropp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 22. mai 2005 #4 Del Skrevet 22. mai 2005 Herregud ring til legevakten, ikke sitt på skriv innlegg på nett......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #5 Del Skrevet 22. mai 2005 Siden du VET at du er disponert, er det aller lureste rett og slett å ringe og forklare saken. Bedre med et legebesøk for mye, enn å havne på sykehus med blodpropp i lungene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulltopp Skrevet 22. mai 2005 #6 Del Skrevet 22. mai 2005 Ja, blodpropper kan så absolutt løsne. Dra på legevakten, det hjelper deg ikke å sitte her inne, enten det nå er blodpropp eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjelp! Skrevet 22. mai 2005 #7 Del Skrevet 22. mai 2005 "det er for tiden stor trafikk, vennligst vent".... ringer nå iallefall gruer meg litt til de svarer egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 22. mai 2005 #8 Del Skrevet 22. mai 2005 Sånn ja, flink. Du skal ikke se etter noe som helst, legen skal. :-) Håper alt går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #9 Del Skrevet 22. mai 2005 Hvordan gikk det? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. mai 2005 #10 Del Skrevet 23. mai 2005 Det lurer jammen jeg også på? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 23. mai 2005 #11 Del Skrevet 23. mai 2005 Lurer veldig på det jeg også.. Krysser fingrene for at alt har gått bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2005 #12 Del Skrevet 23. mai 2005 Dette høres jo unektelig litt blodproppaktig ut... Håpervirkelig det har gåttbra og at h*n kom seg på legevakten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 23. mai 2005 #13 Del Skrevet 23. mai 2005 De tok aldri telefonen, etter 2X15 minutter i kø... Og så glemte jeg hele greia... Foten er ikke helt god, men jeg har bestemt meg for at det var krampen sin feil 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2005 #14 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg også har mye krampe (gå blant annet på Plavix og Albyl-E, tidligere på Marevan - alle blodfortynnende). Har aldri slitt med krampe før, men har det det siste tiden, når jeg tenker meg om særlig etter at jeg ble satt på Albyl-E igjen. Ble egentlig kvitt den i januar, men måtte på'n igjen nå i april... Hm... Sjekke felleskatalogen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 23. mai 2005 #15 Del Skrevet 23. mai 2005 ja jeg har albyl-e liggende her, til reiser og sånn.. har lurt på om jeg ikke skal ta en tre-dagers kur for sikkerhetsskyld... Vet dere, tror kanskje jeg gjør det. jeg sitter jo og leser til eksamen hele dagen nå uansett, og har sikkert mye klumpedrit som flyter rundt i blodårene. Skal jo ta albyl-e tre dager før og etter en flytur, så å ta nå mens jeg leser til eksamen er kanskje ikke så dumt.... hva syns du, pulver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2005 #16 Del Skrevet 23. mai 2005 Å huff, men hvis den ikke er helt bra så burde du ha deg til lege Ninakanin. Ingen grunn til å sjanse vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 23. mai 2005 #17 Del Skrevet 23. mai 2005 jeg er litt sånn...vilikkemasepålegen... har vokst opp med en mamma som lider av hypokondri (nei, ikke haha hun er hypokonder hihiiiiiiiii, men hungårtillegenheletidenogdetgårutoverfamilien), så jeg er nok litt preget derifra... Men jeg vil ikke til legeeeeeeeen, vil heller fikse det selv, spise litt albyl-e og så ordner det seg nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 23. mai 2005 #18 Del Skrevet 23. mai 2005 og takk for kosen, alwa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2005 #19 Del Skrevet 23. mai 2005 Haha, ikke kall meg bare Pulver, er en sånn bondetulling fra der pappa kommer fra som kalles det... :oops: (På den tilden mobiltelefonene kom hadde han ikke råd til det, så han kjørte likegreit rundt med bare et RØR mellom setene på bilen...) Men uansett, sikkert greit å ta noen albyl ja... De er vel ikke så sterke at de kan skade...? eller... Ville kanskje ringt legevakten jeg, evt. 113... De vil jo heller at man ringer en gang for mye enn en gang for lite... Men hva med en støttestrømpe nå i eksamenstiden? Jeg kjøpte meg det da jeg begynte å jobbe på kontor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 23. mai 2005 #20 Del Skrevet 23. mai 2005 ja men jeg er sånn "Åh herregud jeg får blodpropp!!! Neeeida det går siiiiikkert greit..." Men jeg tar albyl-e jeg, det er jo meningen jeg skal ta dem i forbindelse med flyreiser over 2 timer, liksom. 12 timers-lesedager burde vel kvalifisere for litt blodfortynnene medisin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå