Gå til innhold

Barnefordelingssak og delvis sykemeldt fra jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg rett og slett føler meg utbrent,utslitt av alt som skjer nå.

Og på toppen av det hele,kan min sykemelding brukes mot meg i rettssaken? Jeg er en god forelder for barnet mitt, kan bekreftes fra flere hold. Men er jeg ikke «god nok» siden jeg må sykemeldes?

Anonymkode: 899dc...04a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg rett og slett føler meg utbrent,utslitt av alt som skjer nå.

Og på toppen av det hele,kan min sykemelding brukes mot meg i rettssaken? Jeg er en god forelder for barnet mitt, kan bekreftes fra flere hold. Men er jeg ikke «god nok» siden jeg må sykemeldes?

Hvordan skal de få tak i din sykemelding? Trodde du måtte gi ut bekreftelse for å få tak i sånt. 

Anonymkode: c2fcc...1c4

Skrevet

Motpart vil sikkert prøve å bruke det mot deg. Jeg er selv på aap, men motparten har brukt det overraskende lite mot meg i løpet av to runder i retten.

Jeg ser på det som å se sine egne begrensinger og faktisk gjøre noe med det. Jeg gikk tidligere også til psykolog, det ble forsøkt brukt mot meg, men sakkyndig sa at det viste mer styrke at man faktisk gjør noe med problemene sine enn å la det surre og gå uten å gjøre det.

Anonymkode: 25bab...978

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar.

Jeg vet ikke om de vil prøve å hente inn opplysninger om meg før rettsak? Er hele kropp og hodet som er utslitt,sliter med å konsentrere meg. Men er ikke deprimert eller lignende. Er sykemeldt slik at jeg kan hente meg inn og være best mulig for barnet mitt. Håper retten også ser det slik, og ikke at jeg er «svak»..

Hadde aldri forestilt meg at en slik rettsprosess kunne være så belastende. Det tar jo i tillegg så lang tid og man blir nær sagt paranoid. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar.

Jeg vet ikke om de vil prøve å hente inn opplysninger om meg før rettsak? Er hele kropp og hodet som er utslitt,sliter med å konsentrere meg. Men er ikke deprimert eller lignende. Er sykemeldt slik at jeg kan hente meg inn og være best mulig for barnet mitt. Håper retten også ser det slik, og ikke at jeg er «svak»..

Hadde aldri forestilt meg at en slik rettsprosess kunne være så belastende. Det tar jo i tillegg så lang tid og man blir nær sagt paranoid. 

Velkommen til barnevernet.. Der hvor alt du sier, som forelder, skal brukes mot deg..

Anonymkode: 9f01c...466

Skrevet

Det er ingen barnevernsak, men barnefordeling.

• Liker 9
Skrevet

Jeg vil mene du er en bedre forelder når du er sykmeldt. Du får en større ro til å ta vare på barna, du er hjemme når barna kommer hjem. Du har mer energi til å være sammen med de på en god måte. Pluss pluss pluss

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si at om du blir sykmeldt fordi du er i en barnefordelingssak så har det noe å si for saken. Er du sykmeldt for en urelatert ting så har det mest sannsynlig ingenting med barnefordelingen å gjøre. Hvem av dere er det som har satt dere mest på bakbeina i forhold til å komme til en god ordning for barnet/barna deres? Erd et du, og du i tillegg blir sykemeldt pga det så kanskje du bør tenke på om barnet får det bedre om den andre forelderen får hovedansvaret

Anonymkode: f4c38...4ee

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil si at om du blir sykmeldt fordi du er i en barnefordelingssak så har det noe å si for saken. Er du sykmeldt for en urelatert ting så har det mest sannsynlig ingenting med barnefordelingen å gjøre. Hvem av dere er det som har satt dere mest på bakbeina i forhold til å komme til en god ordning for barnet/barna deres? Erd et du, og du i tillegg blir sykemeldt pga det så kanskje du bør tenke på om barnet får det bedre om den andre forelderen får hovedansvaret

Så det du sier er at hvis man blir sykmeldt av å bli undersøkt av barnevernet så er dette negativt?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så det du sier er at hvis man blir sykmeldt av å bli undersøkt av barnevernet så er dette negativt?

To helt forskjellige ting, ene er en barnefordelingssak mellom to personer som mest sannsynlig var veldige glade i hverandre engang. Andre er en undersøkelse. Men strengt talt så vil jeg si det er litt bekymringsverdig å bli sykemeldt av en undersøkelsessak. Det er mye bedre å se på det som at noen bare vil sørge for at barna har det bra, og de må faktisk det om det er noen som har meldt en bekymring. Samarbeid og fortsette som man pleier så skjer det mest sannsynlig ingenting heller. De aller fleste saker blir henlagt. Stresser man seg ihjel av det så tyder det på at noe kanskje ikke er helt i orden, eventuelt at det kunne vært fornuftig med litt veiledning. 

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

To helt forskjellige ting, ene er en barnefordelingssak mellom to personer som mest sannsynlig var veldige glade i hverandre engang. Andre er en undersøkelse. Men strengt talt så vil jeg si det er litt bekymringsverdig å bli sykemeldt av en undersøkelsessak. Det er mye bedre å se på det som at noen bare vil sørge for at barna har det bra, og de må faktisk det om det er noen som har meldt en bekymring. Samarbeid og fortsette som man pleier så skjer det mest sannsynlig ingenting heller. De aller fleste saker blir henlagt. Stresser man seg ihjel av det så tyder det på at noe kanskje ikke er helt i orden, eventuelt at det kunne vært fornuftig med litt veiledning. 

Ok, skjønner, her ble vi stresset fordi jeg, som mor, ble utredet for Aspergers, samtidig som skolen og barnevernet startet en undersøkelsessak i forhold til min omsorgsevne, nettopp fordi, og samtidig som, jeg ble utredet for Aspergers.

De visste ikke på en måte hvor de skulle gjøre av seg, fordi jeg la allle kortene på bordet og sa hvordan ståa var.

Det endte med henleggelse, men det var jævlig mens det virkelig stod på for fullt.

Skrevet

Det kan jo være du blir spurt om det i retten og da må du jo svare ærlig. Barnefaren sin advokat vil kanskje forsøke å bruke det mot deg, men sakkyndige vil nok heller se at det ikke går ut over omsorgsevnen din, snarere tvert i mot.

Skrevet

Men hvordan kan noen vite dette? For du forteller det vel ikke til motparten?

Anonymkode: b9c5a...064

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan noen vite dette? For du forteller det vel ikke til motparten?

Anonymkode: b9c5a...064

De kan vel ikke vite det på forhånd, men det kan likevel være TS blir spurt om det i retten.

Skrevet

Det kan helt klart brukes mot deg, men vil nok slå tilbake på motparten hvis det blir brukt. Så klart vil en slik sak gå utover hverdagen og det skjønner nok retten veldig godt. 

Anonymkode: 67b89...a8e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...