Gå til innhold

Når ble det greit å se på "tv" på offentlig transport

Anbefalte innlegg

Skrevet

To dager på rad har jeg sittet på buss og tog hvor enkelte passasjerer ikke har nok sosial intelligens til å skjønne at det ikke er greit. Hva om alle skulle ha satt på hver sin musikk, hver sin pc med netflix og sine spill og fotballkamp. SKJERPINGS!!

Anonymkode: 13427...0a2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er greit.

Anonymkode: e5873...6ec

• Liker 4
Skrevet

Du mener uten headset?

• Liker 5
Skrevet

Med headset, greit. Uten, sosialt uintelligent.

Med mindre det er et barn som har fått lov av forelderen (og forelderen passer på at lyden er lav), fordi hvis ikke bryter hel**** løs på bussen/toget. 

Anonymkode: d3af0...e09

• Liker 9
Skrevet

Mange idioter som ikke skjønner dette, heller ikke når folk ser på dem for å hinte. 

Og så har vi de som ikke skjønner at hodetelefoner/propper må være av en type som ikke lekker så mye lyd at samtlige hører hva du hører på. 

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Du mener uten headset?

Uten, ja

Gjest blåbærpike
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med headset, greit. Uten, sosialt uintelligent.

Med mindre det er et barn som har fått lov av forelderen (og forelderen passer på at lyden er lav), fordi hvis ikke bryter hel**** løs på bussen/toget. 

Anonymkode: d3af0...e09

Helt uenig! Det er så forstyrrende, både på offentlig transport, kafé, restaurant og lignende. Om de absolutt må la barnet se på film, må de greie å ta med headsett!  

Skrevet

Sett deg på stillevogn da vel

Anonymkode: cabc4...e08

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sett deg på stillevogn da vel

Anonymkode: cabc4...e08

Hadde det enda vært en!

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 time siden, OnFire skrev:

Mange idioter som ikke skjønner dette, heller ikke når folk ser på dem for å hinte. 

Selv hadde jeg gjort mer enn å se på dem hvis det var ved siden av meg, går det ikke an å snakke til folk lengre? 

Si fra på en pen måte, vennligst skru ned lyden? Eller er det fånyttes å snakke til sånne mennesker? 

Skrevet

Alt man skal irritere seg over. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Selv hadde jeg gjort mer enn å se på dem hvis det var ved siden av meg, går det ikke an å snakke til folk lengre? 

Si fra på en pen måte, vennligst skru ned lyden? Eller er det fånyttes å snakke til sånne mennesker? 

Engelskmennene har en vidunderlig evne til tilsnakk. Der ville sidemannen følt seg frank og fri til å løpende kommentere showet. 

Så det kan du gjøre neste gang, Ts. «Den serien der liker jeg også. Og så episode 5 i sesong 2, da. Ender med at Magda dør, selvsagt.» eller «sinnasnekkeren, ja. Driver du og pusser opp hjemme?» eventuelt også nyttig om folk snakker i telefon. «Høres ut som det der snart er ex-dama. Trist med samlivsbrudd».

Folk gjør det ikke etter det..

Anonymkode: 92026...7e5

• Liker 8
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Engelskmennene har en vidunderlig evne til tilsnakk. Der ville sidemannen følt seg frank og fri til å løpende kommentere showet. 

Så det kan du gjøre neste gang, Ts. «Den serien der liker jeg også. Og så episode 5 i sesong 2, da. Ender med at Magda dør, selvsagt.» eller «sinnasnekkeren, ja. Driver du og pusser opp hjemme?» eventuelt også nyttig om folk snakker i telefon. «Høres ut som det der snart er ex-dama. Trist med samlivsbrudd».

Folk gjør det ikke etter det..

Anonymkode: 92026...7e5

Genialt dette!

Som du sier, noen har en nydelig evne til tilsnakk, skulle ønske jeg også alltid klarte å få fram det jeg ønsket, uten å virke småfrekk som jeg vet jeg kan oppfattes som. Ærlig ville jeg kalt det ;) 

Skrevet

Hva med at du slutter og bry deg hva andre gjør og passer dine egne saker.

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Hva med at du slutter og bry deg hva andre gjør og passer dine egne saker.

Hvorfor skal èn person velge at hele bussen skal måtte høre på det han hører på...? Fordi han ikke gidder å bruke headsett så må resten gjøre det? Det handler om å være såpass voksen at man ikle forulemper andre med sine valg.

Anonymkode: db1a4...ea7

• Liker 6
Skrevet
18 timer siden, blåbærpike skrev:

Helt uenig! Det er så forstyrrende, både på offentlig transport, kafé, restaurant og lignende. Om de absolutt må la barnet se på film, må de greie å ta med headsett!  

Ikke alltid man tilfeldigvis har det med da. 

Anonymkode: f95c3...f58

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må man enten sørge for at lyden er av eller at ungen ikke får spille. 

Anonymkode: 676b0...506

• Liker 6
Skrevet

Har stusset på det samme, og kanskje vell så mye på folk som prater i telefonen på høyttaler ute blant folk. I mitt hode er det selvsagt at en ikke skal la egen underholdning forstyrre andre på offentlig transport, og det er fascinerende å se hvordan det for noen overhodet ikke virker å være et problem over hodet. 

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du til stadighet ser deg nødt til å distrahere ungen din med nettbrett, så skulle det da bare mangle at headsetet blir med når man går ut.

Anonymkode: bc19b...a69

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du til stadighet ser deg nødt til å distrahere ungen din med nettbrett, så skulle det da bare mangle at headsetet blir med når man går ut.

Anonymkode: bc19b...a69

Hvem skrev til stadighet? Det har vel skjedd en håndfull ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...