AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #1 Skrevet 13. oktober 2019 En dag kan hun være varm og gild og likandes mao en god mor og vi kan støtte hverandre og føre gode samtaler- samtale om det meste -om løst og fast til dypere anliggender. En annen dag kan hun være kald og hard og formell og svarer konsekvent morskt på omtrent hva som helst vanskelig å komme innpå- og da vet jeg alltid at hun har vært sammen med min søster som også er en kald og hard person- dette har jeg observert siden dette har pågått i mange mange år. Kan noen si meg hvorfor hun lar seg påvirke av min søster til å bli sånn? Hva skjer liksom når mennesker er så lettpåvirkelige liksom. Når hun er slik så trekker jeg meg unna henne og vil ikke ha noe med henne å gjøre. Å kommentere adferden har jeg dårlig erfaring med og at ingenting nytter-det eneste som nytter er å trekke seg unna-og det er umulig å ha et normalt forhold til min mor. Jo en dag kan jeg ha det men så har min søster vært hos henne og rasert familiefreden. Hva skjer liksom? Andre som har erfart lignende? Den siste tiden har jeg vært mye sammen med personer som gjør meg godt- derfor ble kontrasten ekstra tydelig nå og jeg fant krefter til å drøfte problematikken her. det har vært vanskelig å vokse opp med dette og det hadde vært klargjørende om noen kjente til slik atferd og kunne si hva det kan komme av. Anonymkode: 277d4...54a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #2 Skrevet 13. oktober 2019 Du gjør jo det samme, du reagerer etter hvordan din mor oppfører deg, du trekker deg unna. Så hvorfor er det mindre naturlig at moren din blir påvirket av søsteren din og reagerer på en dårlig måte etterpå? Hennes forsvar er å bli morsk, ditt forsvar er å trekke deg unna Anonymkode: 9fd1e...7c2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #3 Skrevet 13. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du gjør jo det samme, du reagerer etter hvordan din mor oppfører deg, du trekker deg unna. Så hvorfor er det mindre naturlig at moren din blir påvirket av søsteren din og reagerer på en dårlig måte etterpå? Hennes forsvar er å bli morsk, ditt forsvar er å trekke deg unna Anonymkode: 9fd1e...7c2 Ja men jeg gjorde ikke dette tidligere, jeg ble nødt til å gjøre dette for å ivareta min psykiske helse. Men først etter at alt annet var prøvd. Nå har jeg kun sporadisk kontakt med min mor - utrolig vanskelig dynamikk å skulle forholde seg til Ts Anonymkode: 277d4...54a
SoWhat? Skrevet 13. oktober 2019 #4 Skrevet 13. oktober 2019 Haha, jeg kjenner til det. Min mor er verdens snilleste, sånn alltid to varme armer rundt deg og sånn "hvordan har du det? Kom, la oss spise(!)og prate. Så er søster der. Hun er så snobbete at jeg fatter ikke hvordan vi er født i samme familie. Nå er resten av familien veldig status, men de er humane liksom! 🙂 aldri noe nedsettende prat om NOEN. Tvert i mot vil jeg si. For de fleste jobber i relasjon til andre. De har respekt liksom. Men ikke min søster nei. Hun er helt sjukt(ja) opptatt av status og oppdatert på alt nytt av trender, og er helt med på alle bølger. Det ned på andre. Og ja, min mor blir påvirket. Er vi tre sammen, så er jeg den "håpløse". Moren blir skikkelig snobb. Jeg har avfunnet meg med det. Det er meg moren vår ringer, om hun vil bli oppmuntret. Så..ja
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #5 Skrevet 13. oktober 2019 1 time siden, SoWhat? skrev: Haha, jeg kjenner til det. Min mor er verdens snilleste, sånn alltid to varme armer rundt deg og sånn "hvordan har du det? Kom, la oss spise(!)og prate. Så er søster der. Hun er så snobbete at jeg fatter ikke hvordan vi er født i samme familie. Nå er resten av familien veldig status, men de er humane liksom! 🙂 aldri noe nedsettende prat om NOEN. Tvert i mot vil jeg si. For de fleste jobber i relasjon til andre. De har respekt liksom. Men ikke min søster nei. Hun er helt sjukt(ja) opptatt av status og oppdatert på alt nytt av trender, og er helt med på alle bølger. Det ned på andre. Og ja, min mor blir påvirket. Er vi tre sammen, så er jeg den "håpløse". Moren blir skikkelig snobb. Jeg har avfunnet meg med det. Det er meg moren vår ringer, om hun vil bli oppmuntret. Så..ja Virker som ikke moren min tør å be meg om hjelp når det er noe, men hun nekter å snakke om det.at hun ikke tør pga min søster. Min mor er blitt hjelpetrengende og veksler mellom å holde meg orientert om tingenes tilstad og ikke å gjøre det- stemningen utifra om hun nettopp har vært med min søster eller ikke. Når jeg da kommer for å hjelpe henne og hun svarer krasst og uhøflig med enstavelsesord. Jeg kan for eksempel si at jeg gjorde sånn og sånn for å gjøre det enklest mulig for deg hvis jeg har vært og gjort diverse ærend så så hever hun stemmen når hun svarer :JAVISST-JAHA-og OK!!!!!!!.. for hver ting jeg formidler hyggelig om. Med høy autoritær og kald stemme svarer hun som en robot og jeg føler jeg snakker til en isvegg. Dette gjør at jeg mister lysten til å hjelpe henne. Ikke at jeg forlanger gjengjeld men kan hun ikke bare være varm og gild og hyggelig. Hun er på en måte passiv aggressiv og nekter for å ha et egentlig problem samtidig som hun åpenbart trenger hjelp. I samme setting kan hun si vil du ikke ha en kopp kaffe?, så hun kamuflerer det autoritære , de frekke kommentarene skyter hun ut innimellom sånn helt plutselig innimellom mens vi drikker kaffen. Jeg overser angrepene hennes sier jeg har mye å gjøre reiser meg etter hvert og drar- så blir det lenge til neste besøk. Min søster regjerer der. Nå må du begynne og ta igjen sier mine døtre. Men jeg gidder ikke ofre helsen min på slik adferd. Ts Anonymkode: 277d4...54a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå