Gå til innhold

Vil du tisse i dusjen for å spare vann?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit nok. Tror ikke det utgjør den største forskjellen. 

Skrevet

jeg gjør det. Når jeg første tenkte tanken, så syntes jeg det var ekkelt. Men så tenkte jeg gjennom, urin er jo stortsett bakteriefri, det er ingen helserisiko forbindet med å tisse i dusjen, sånn sett. Men eneste, om man har drukket kaffe, eller spist asparges, så lukter jo det ikke godt, 😅

Anonymkode: 7d5df...fa6

• Liker 2
Skrevet

Har de noensinne kikket ned i en sluk i dusj før de skrev det der? Det er vannlås der..det er ikke hygienisk at det står urin i vannlåsen, pluss at det vil stinke død og pine. Og i tillegg: å bare skrape av matrester og ikke skylle tallerkner ødelegger oppvaskmaskiner.

Den som har skrevet det der kan ikke være mye praktisk anlagt..

Anonymkode: e1ecf...ab7

• Liker 4
Skrevet

ÆSJ!

Folk gjør det i offentlige dusjer, og det stinker! 

For en GRIS som anbefaler dette, vasker han dusjen med toalettkosten også da? 

Det må finnes andre måter å spare vann på. 

Anonymkode: 712e8...9a2

Skrevet

Ja, gjør det daglig. Trodde det var vanlig.

Anonymkode: 99be0...480

• Liker 8
Skrevet

Tiss i buksa for å holde varmen.

Anonymkode: 712e8...9a2

• Liker 3
Skrevet

Jeg tisser uansett ikke i dusjen. men hva andre gjør bryr jeg meg ikke om.

Skrevet

Tisser i dusjen, men mer for å spare tid enn for å spare vann. Trodde vi hadde nok vann i landet vårt egentlig. 

Tisser i begynnelsen av dusjing. 

Anonymkode: 03928...5f3

• Liker 6
Skrevet

Tisser i begynnelsen, da er det skylt vekk når jeg ferdig. Ikke lukt eller noe som det hevdes over😊👍

Anonymkode: 94d88...ea7

• Liker 8
Skrevet

Tror ikke jeg får kroppen til å være med på det om jeg prøver engang.

• Liker 3
Skrevet

Hvordan kan man spare vann ved å tisse i dusje?

Anonymkode: 9d29a...2b0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man spare vann ved å tisse i dusje?

Anonymkode: 9d29a...2b0

Tror man bruker omtrent 6 liter vann når man trekker i do.

Om man isteden for å tisse i toalettet og så dusje, så tisset man mens man dusjer, og sparer da 6 liter vann. Gjør man dette en gang om dagen (eller hver gang man dusjer), så kan man totalt på et år spare noe vann. Ikke minst spare på toalettpapiret. Blir som et stort bidet (eller hva nå enn de vaske toalettene kalles) også, da man får vasket med vann og ikke tørke bare med papir :) 

Men jeg vet ikke jeg heller altså om p faktisk gjøre det😅 i teorien ja, i praksis nei 😂 føler at det er ekkelt, enn om alt blit skylt bort ned i samme rør som alt fra toalettet også bruker.

Anonymkode: 6b332...fdd

Skrevet
30 minutter siden, Nevian skrev:

Tror ikke jeg får kroppen til å være med på det om jeg prøver engang.

Samme her.

Anonymkode: 35037...fa3

Skrevet

Når jeg be så lyset og begynte å stemme miljøpartiet så sluttet jeg å dursje. Jeg tisser ute i det fri endten utenfor huset eller i gjøfter. Jeg begynte å drite i kasseroller slik at jeg kunne gå ut å gjøsle jorden med det. Jeg begynte å puste rolig, holder pusten ofte slik at jeg ikke forrurenser luften så mye med carbondioksid. Tenk på miljøet slutt å dursj, du førrurenser vannet med kroppen din...

Anonymkode: b6bd2...c3e

• Liker 3
Skrevet

For en overraskelse at det er en mann som kommer med den anbefalingen. Skal man lufttørke også da, eller ha toalettpapiret i dusjen. 

Anonymkode: 346a9...959

• Liker 1
Skrevet

Det er bare pripne eller mindre intellektuelt begavede mennesker som ikke tisser i dusjen.

#hygienetråd

Anonymkode: 52d14...ed1

• Liker 3
Skrevet

Helt greit å tisse i dusjen om jeg tilfeldigvis dusjer,  men ikke for å spare vann. 

Anonymkode: 3be28...ec3

Skrevet

Sparer ikke mye vann hvis alle må ha hver sin dusj fordi man ikke vil stå i andres toalett 😛 

Anonymkode: 346a9...959

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde det var skadelig for systemet, eller i det aller minste gir grobunn for bakterier og lukt? Har ikke problem me då gjøre det, men jeg hadde ikke turt å potensielt gjøre skade på en bolig jeg leier 

Anonymkode: bad5f...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...