Rottenikken1 Skrevet 13. oktober 2019 #1 Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Finnes det bibelsk grunnlag for å tro på en treenig Gud? Tenk over følgende. Jesus selv sa «faderen er større enn meg». Han sa også. «det jeg lærer er ikke mitt men kommer fra ham som har sendt meg» Disse to versene er uforenelige med kirkens lære om en treenig Gud. Noe annet man kan tenke på er at den natten Jesus ble arrestert så bad han til Gud. Han ba ikke til seg selv. Da Jesus ble døpt talte Gud fra himmelen og sa «Dette er min sønn som jeg har godkjent» Er det ikke logisk at kirkesamfunn som lærer folk det som er i strid med bibelen må være frafallen falsk religion? Lignelsen om hveten og ugresset handlet om at den sanne kristendom ville få et frafall, noe som faktisk hadde skjedd så tidlig som i år 100 allerede. Ugresset i Jesu lignelse er et symbol på falsk lære. Hveten er et symbol på den sanne og rene kristendom. Hva gjorde høsten herre med ugresset - jo han lot det vokse til sammen med hveten til fullvokst og da sanket de sa,men alt ugresset og brant det opp. Det er et godt symbol på hva som snart skal skje med falsk religion. Den vil snart bli fjernet. Mer info på JW.org Endret 13. oktober 2019 av Rottenikken1
stan Skrevet 13. oktober 2019 #2 Skrevet 13. oktober 2019 Treenig eller ikke, det er underlig hvor vanskelig det er for Gud å åpenbare seg og sine ønsker for oss. Du stiller spørsmål om noen tolker Bibelen rett, men hvordan kan vi ta Bibelen som sannhet? De som skrev Bibelen tolket vel de og?
Gjest Sirkelen Skrevet 13. oktober 2019 #3 Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Treenigheten er å forstå som et teologisk kompromiss, for å få de ulike bibelstedene og «trossannhetene» til å gå opp. For eksempel er det en trossannhet at Jesus er Gud. Men Jesus henvender seg jo også til sin Far i himmelen i Bibelen? Og hva skal man gjøre med Den hellige ånd som besøker disiplene i pinsen etter korsfestelsen? Hvis Jesus «bare» er sønn av Gud, og ikke en del av Gud, er han jo et skapt vesen, akkurat som mennesker og dyr. Og det blir blasfemisk. Men polyteisme, å anerkjenne flere guder, er jo forbudt i De ti bud og hedensk. Disse problemene har har det tatt teologene århundrer med debatt, hele bibliotek med papyrusruller og elver av blekk og rydde opp i. Resultatet? 3 x 1 = 1 Tada. Endret 13. oktober 2019 av Sirkelen
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #4 Skrevet 21. oktober 2019 Det er det kristendommen er, polyteisme. Å kalle det monoteistisk er merkelig. Anonymkode: 510b8...81b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå