Gå til innhold

Dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at «Dette.» brukes flittig. Altså siterer noen noe og skriver under «Dette.» for å vise at de er enige. Ofte kommer det ikke noe mer enn bare «Dette.», mens andre ganger en liten kommentar videre. En direkte oversettelse av «This.» som blir brukt på samme måte. Hva er egentlig greia? Hvis man ikke skal skrive noe mer, men kun «Dette.» kan man ikke bare gi en like da? Forstår meg ikke på denne trenden. Sier folk det i dagligtale også? «Jeg er så sykt sliten av jobben nå, ser frem til helg» og så blir de svart med «Dette.»?

Anonymkode: 2edc7...aae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at «Dette.» brukes flittig. Altså siterer noen noe og skriver under «Dette.» for å vise at de er enige. Ofte kommer det ikke noe mer enn bare «Dette.», mens andre ganger en liten kommentar videre. En direkte oversettelse av «This.» som blir brukt på samme måte. Hva er egentlig greia? Hvis man ikke skal skrive noe mer, men kun «Dette.» kan man ikke bare gi en like da? Forstår meg ikke på denne trenden. Sier folk det i dagligtale også? «Jeg er så sykt sliten av jobben nå, ser frem til helg» og så blir de svart med «Dette.»?

Anonymkode: 2edc7...aae

Folk sier sjeldent det samme i dagligtale, da det ikke blir et stående sitat, og fordi det virker unaturlig å uttale muntlig.

Skriftlig passer det seg langt bedre.

Skrevet

This.

Anonymkode: cf6fc...fe3

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Ninab82, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...