AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #1 Skrevet 13. oktober 2019 Hver bidige gang etter at et familieselskap er over så kan de ikke vente med å baksnakke de andre familiemedlemmene før de såvidt er ute av døra. Alt snakkes stygt om, alt fra hvor dumme ting en i familien sier, ja, hun må jo rett og slett være kort stakkars til: så du hvor stygt han var kledd. Det er ufattelig mye stygt som blir sagt, kan nevne noen ting til når jeg først er i gang: Et familiemedlem har gått mye ned i vekt, hvorfor bruker hun ikke innlegg i bhen nå som hun er helt flat?! Et familiemedlem har lagt kraftig på seg, nå må vel han også snart slanke opereres?! Kjæresten til et familiemedlem virker kort og ja, må jo være idiot som er sammen med søskenbarnet mitt. Et annet familiemedlem ser jo ikke ut, ser ut som en fant. Det er så ufattelig mye stygt som ramler ut av munnen på dem etter hvert selskap at jeg spyr! Det verste er at dette har jeg vokst opp med og det har nærmest blitt normalt, men jeg ser jo selv hvor kvalmt dette er. Fikk også telefon av moren min tidligere ikveld om at jeg måtte se det nyeste profilbilde til ei i familien, der hadde hun brukt mye filter altså, for hun er jo ikke pen i virkeligheten! Idag kjente jeg på følelsen av å rett og slett bli kvalm på deres vegne. Det å tro dem selv er så perfekte og hakke slik på andre! Måtte bare få det ut! Anonymkode: 7e325...203 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #2 Skrevet 13. oktober 2019 Skjønner det er frustrerende!! Moren min er ikke like fæl, men hun kan finne på å slenge dritt om ubetydelige ting, og da blir jeg skikkelig irritert. Spesielt når hun vrir om på noe noen har sagt som om det var fælt, når det egentlig var helt normalt. Godt at du ser hvor dumt dette er og bryter ut av det! Du er er bedre menneske enn dem🙂 Anonymkode: 2de1f...cb3 3
Gjest RødeFare Skrevet 13. oktober 2019 #3 Skrevet 13. oktober 2019 Kjipe greier. Skjønner godt at du har behov for å blåse ut! Hva skjer om du motsier dem? Min erfaring er at sånne folk blir flaue hvis de blir motsagt og man bryter boblen de har laget seg over at det er greit å si sånne ting.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #4 Skrevet 13. oktober 2019 Dette er vanskelig, når det er en hel familiekultur. Min løsning var å bare distansere meg fra hele opplegget, smile og nikke mens jeg er der og er sammen med de, men prøve å riste det av meg når jeg er alene. Poenget er å sørge for at man er nok alene... Til å tåle sirkuset den lille tiden det pågår... Anonymkode: 3203c...562 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #5 Skrevet 13. oktober 2019 Kan du ikke spørre "hva tror du de sier om dere, hvis de gjør likedan? La oss starte med deg, kjære søster. Jeg tror de kommenterer på kjolen din, magen din stikker ut, og det synes at du er flatbrystet. Sveisen din er ikke kledelig, og du burde gjøre noe med tennene snart"... Kanskje de lærer? Anonymkode: 5ed42...22a 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #6 Skrevet 13. oktober 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er vanskelig, når det er en hel familiekultur. Min løsning var å bare distansere meg fra hele opplegget, smile og nikke mens jeg er der og er sammen med de, men prøve å riste det av meg når jeg er alene. Poenget er å sørge for at man er nok alene... Til å tåle sirkuset den lille tiden det pågår... Anonymkode: 3203c...562 Enig-løsningen er å bli sin egen beste venn Anonymkode: 1ac9b...699 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #7 Skrevet 13. oktober 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Hver bidige gang etter at et familieselskap er over så kan de ikke vente med å baksnakke de andre familiemedlemmene før de såvidt er ute av døra. Alt snakkes stygt om, alt fra hvor dumme ting en i familien sier, ja, hun må jo rett og slett være kort stakkars til: så du hvor stygt han var kledd. Det er ufattelig mye stygt som blir sagt, kan nevne noen ting til når jeg først er i gang: Et familiemedlem har gått mye ned i vekt, hvorfor bruker hun ikke innlegg i bhen nå som hun er helt flat?! Et familiemedlem har lagt kraftig på seg, nå må vel han også snart slanke opereres?! Kjæresten til et familiemedlem virker kort og ja, må jo være idiot som er sammen med søskenbarnet mitt. Et annet familiemedlem ser jo ikke ut, ser ut som en fant. Det er så ufattelig mye stygt som ramler ut av munnen på dem etter hvert selskap at jeg spyr! Det verste er at dette har jeg vokst opp med og det har nærmest blitt normalt, men jeg ser jo selv hvor kvalmt dette er. Fikk også telefon av moren min tidligere ikveld om at jeg måtte se det nyeste profilbilde til ei i familien, der hadde hun brukt mye filter altså, for hun er jo ikke pen i virkeligheten! Idag kjente jeg på følelsen av å rett og slett bli kvalm på deres vegne. Det å tro dem selv er så perfekte og hakke slik på andre! Måtte bare få det ut! Anonymkode: 7e325...203 Jeg kom inn i en svigerfamilie som var slik. Med engang min svigerinne gikk ut døra haglet det. Jeg sa kraftig ifra; a) ja, jeg skulle likt å visst hva dere sier Im meg når jeg nå drar. For hun svigerinnen min, som jeg ser på som et flott menneske snakker dere jo bare skit om b) jeg kommer ikke hit med ungene for at de skal læres opp til å mobbe andre. Hører jeg så mye som tendenser til baksnakking får de ikke være sammen med dere. Og det gjelder også å snakke dritt om folk på TV. de har faktisk skjerpet seg! Anonymkode: 842bd...97c 8
Hengebuksvinet Skrevet 13. oktober 2019 #8 Skrevet 13. oktober 2019 Dette! Å jatte med, gjør at den som baksnakker tror du er med på det. De blir nok fornærmet, og ofte er det å ikke ville baksnakke en dårlig, sosial strategi. Men, så er jo dette et mønster du uansett ønsker å komme ut av.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #9 Skrevet 13. oktober 2019 Omg, de må jo seriøst ha elendig selvtillit. Vær glad du ikke er slik og ser hvor ille det er 😊 Anonymkode: 769fa...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #10 Skrevet 13. oktober 2019 Æsj. Det høres såpass ille ut at jeg tviler på at dette er mennesker du kan endre. Hvis du begynner å irettesette dem, er vel bare resultatet at de snakker negativt om DEG når du forlater huset. Det har hendt at min mor har snakket negativt om venner og bekjente, men det er ikke så ille og på langt nær ikke så ofte. Hun er ganske forfengelig, og kommenterte en gang at venninnen hennes som var på besøk hadde lagt på seg veldig mye igjen, og spurte om jeg også så det. Jeg var kanskje 12 år gammel på tidspunktet og sa "nei jeg tenkte bare så hyggelig det var å se Anne igjen". Mamma ble helt skamfull og så "huff nå var jeg fæl, du har helt rett". Og siden har hun nesten ikke sagt noe slikt. Men som sagt, hvis dette er en kultur i familien tror jeg ikke man kan endre det så lett. Anonymkode: 85efa...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #11 Skrevet 13. oktober 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hver bidige gang etter at et familieselskap er over så kan de ikke vente med å baksnakke de andre familiemedlemmene før de såvidt er ute av døra. Alt snakkes stygt om, alt fra hvor dumme ting en i familien sier, ja, hun må jo rett og slett være kort stakkars til: så du hvor stygt han var kledd. Det er ufattelig mye stygt som blir sagt, kan nevne noen ting til når jeg først er i gang: Et familiemedlem har gått mye ned i vekt, hvorfor bruker hun ikke innlegg i bhen nå som hun er helt flat?! Et familiemedlem har lagt kraftig på seg, nå må vel han også snart slanke opereres?! Kjæresten til et familiemedlem virker kort og ja, må jo være idiot som er sammen med søskenbarnet mitt. Et annet familiemedlem ser jo ikke ut, ser ut som en fant. Det er så ufattelig mye stygt som ramler ut av munnen på dem etter hvert selskap at jeg spyr! Det verste er at dette har jeg vokst opp med og det har nærmest blitt normalt, men jeg ser jo selv hvor kvalmt dette er. Fikk også telefon av moren min tidligere ikveld om at jeg måtte se det nyeste profilbilde til ei i familien, der hadde hun brukt mye filter altså, for hun er jo ikke pen i virkeligheten! Idag kjente jeg på følelsen av å rett og slett bli kvalm på deres vegne. Det å tro dem selv er så perfekte og hakke slik på andre! Måtte bare få det ut! Anonymkode: 7e325...203 Du får svare: men tenk på meg da, dere to. Som er stuck med to mobbere av noen slektninger. Jeg ville mye heller vært flatbrysta Anne, mammaen hennes er jo ordentlig hyggelig å tilbringe tid med. Min bare baksnakker og slenger drit. Og nå går jeg, så kan dere slenge drit etter meg og. Anonymkode: a268e...73c 3
PURE/HONEY Skrevet 13. oktober 2019 #12 Skrevet 13. oktober 2019 Skjønner godt at du reagerer. Synes det er utrolig stygt og ulojalt å gjøre. Moren og søsteren min kan være ganske like til tider, men ikke i like ekstrem grad. Mamma kan for eksempel si at antrekket til en av slektningene våre på et selskap var kjempefælt eller tante er altfor stor. I tillegg kan mamma og søsteren min drive med mye moralsk pirking ved slektninger (gjelder ofte bagateller), noe som også fører til mye baksnakking. Når man innser at dette er normet i familien, så vet man aldri hvor lojale/ekte familiemedlemmene oppfører seg mot deg. 1
SoWhat? Skrevet 13. oktober 2019 #13 Skrevet 13. oktober 2019 Jeg skjønner frustrasjonen din! Tro meg. Jeg blir sånn 🙄 og lurer på om de er stokk dumme (morsomt uttrykk). Men de mener det ikke så hardt. Men veldig irriterende. Og jeg regner med at du med dine holdninger bl ur baksnakket som "den prektige " Gi f. La familie være hverandres dagbok. Der du kan si alt og være uten filter. Så lenge de til syvende og sist er bra mennesker...likevel? 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå