AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #1 Skrevet 12. oktober 2019 Er det noe håp for meg å noensinne få en jobb? Har ingen utdannelse utover allmennfag fra videregående, og er snart 30 år. Sist jeg hadde jobb var gjennom NAV i 4 måneder da jeg var 18. Bortsett fra litt skole her og der så har CV-en min hull fra 18 åring til nå, og arbeidsgiver vil jo lure... Anonymkode: 00d65...bfb
ajarRun Skrevet 12. oktober 2019 #2 Skrevet 12. oktober 2019 Bli trafikklærer eller lastebilsjåfør. Eventuelt sosionom. NAV ansetter alle med en puls. 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #3 Skrevet 12. oktober 2019 Hva har du levd på da? Anonymkode: 17240...29f 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #4 Skrevet 12. oktober 2019 Hva lever du av? Anonymkode: 2e0a2...141 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #5 Skrevet 12. oktober 2019 Ta utdannelse. Eller søk på jobber. Ikke vær kresen Anonymkode: c58b9...779
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #6 Skrevet 12. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva har du levd på da? Anonymkode: 17240...29f Arv, foreldre, samboere og diverse sosialhjelp ( samt mye institusjonsopphold ) Anonymkode: 00d65...bfb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #7 Skrevet 12. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta utdannelse. Eller søk på jobber. Ikke vær kresen Anonymkode: c58b9...779 Mer utdanning har jeg prøvd meg på, men taklet det ikke. Begynte å blusse opp psykotiske og dissosiative trekk hos meg igjen så måtte gi meg. Jag har søkt en god del jobber ( og tror CV ser ok ut til tross for mangeårige hull) som lager, butikkmedarbeider og lignende. Er villig til å ta hva som helst . Anonymkode: 00d65...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #8 Skrevet 12. oktober 2019 Er su ufør? En fin start kan være å melde deg som vikar på et sykehjem eller noe du kunne tenke deg. Som vikar vil du kunne få velge vaktene dine selv, og jobbe så mye du klarer. Det er en fin start. Hvis du trives og liker det kan du evt ta en utdannelse den veien mens du jobber. Mange har hull i cv’n og har du vært mye plaget så er det jo ikke så enkelt. Men ikke gi opp Anonymkode: 994ec...663 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #9 Skrevet 12. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er su ufør? En fin start kan være å melde deg som vikar på et sykehjem eller noe du kunne tenke deg. Som vikar vil du kunne få velge vaktene dine selv, og jobbe så mye du klarer. Det er en fin start. Hvis du trives og liker det kan du evt ta en utdannelse den veien mens du jobber. Mange har hull i cv’n og har du vært mye plaget så er det jo ikke så enkelt. Men ikke gi opp Anonymkode: 994ec...663 Nei er ikke ufør, var snakk om det en periode da jeg var i behandling men fikk nei fra NAV. Hvordan går jeg frem og melder meg som vikar? Og bryr de seg om mye hull i CVen og vil spørre hva de kommer av? Jeg vet ikke hva jeg skal svare hvis jeg blir spurt ( har aldri blitt innkalt på jobbintervju før ) Anonymkode: 00d65...bfb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #10 Skrevet 12. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei er ikke ufør, var snakk om det en periode da jeg var i behandling men fikk nei fra NAV. Hvordan går jeg frem og melder meg som vikar? Og bryr de seg om mye hull i CVen og vil spørre hva de kommer av? Jeg vet ikke hva jeg skal svare hvis jeg blir spurt ( har aldri blitt innkalt på jobbintervju før ) Anonymkode: 00d65...bfb Er hull på 12år kan bli vanskelig å bortforklare ja. Du bør nok levere søknaden ansikt til ansikt inne på den aktuelle lederens kontor og spørre om å lukke døra et kort øyeblikk og da med det samme oppklare det 12års lange oppholde fra arbeidslivet. Uten åpenhet rundt dette så blir det umulig. Nav har forresten arbeidstrening for de som har vært lenge ute fra arbeidslivet. Se link og søk:Arbeidstrening "Hvem kan delta? Arbeidstrening er et tilbud til deg med liten eller mangelfull arbeidserfaring eller for deg som har fått arbeidsevnen nedsatt og som har behov for arbeidsrettet bistand for å komme i arbeid." Anonymkode: a4024...b8c 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #11 Skrevet 12. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er hull på 12år kan bli vanskelig å bortforklare ja. Du bør nok levere søknaden ansikt til ansikt inne på den aktuelle lederens kontor og spørre om å lukke døra et kort øyeblikk og da med det samme oppklare det 12års lange oppholde fra arbeidslivet. Uten åpenhet rundt dette så blir det umulig. Nav har forresten arbeidstrening for de som har vært lenge ute fra arbeidslivet. Se link og søk:Arbeidstrening "Hvem kan delta? Arbeidstrening er et tilbud til deg med liten eller mangelfull arbeidserfaring eller for deg som har fått arbeidsevnen nedsatt og som har behov for arbeidsrettet bistand for å komme i arbeid." Anonymkode: a4024...b8c Takk for svar. Arbeidstrening var det jeg var på som 18åring, så mulig jeg må gå tilbake på det. Vet ikke om jeg tør å være ærlig angående hvorfor jeg har vært borte så lenge. Borderline, ptsd og mer er liksom ikke noe som gir folk så godt inntrykk av en, så hvis de får vite at jeg er såpass psykisk syk så er jeg redd de ikke vil ha meg/bli redde for meg.. Anonymkode: 00d65...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #12 Skrevet 12. oktober 2019 For å gjøre NOE og tjene litt penger kan du alltids registre deg som statist. Tror ikke de spør om noen CV akkurat. Da er du i bakgrunnen på film/serie. Er mye venting og sånt, ikke det mest givende, men sikkert noe du kan skrive på CVen. Andre ting du kan få på CVen er om du jobber frivillig i røde kors og sånne ting, det vil være en fordel. Ta de jobbene du kan så du får noe på CVen din. Anonymkode: 503d2...400 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #13 Skrevet 12. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Arbeidstrening var det jeg var på som 18åring, så mulig jeg må gå tilbake på det. Vet ikke om jeg tør å være ærlig angående hvorfor jeg har vært borte så lenge. Borderline, ptsd og mer er liksom ikke noe som gir folk så godt inntrykk av en, så hvis de får vite at jeg er såpass psykisk syk så er jeg redd de ikke vil ha meg/bli redde for meg.. Anonymkode: 00d65...bfb Da er det nok lurere å gå via nav. Folk som kommer via nav da vet man liksom at de har sine grunner og så lar man det blir med det. Så står jo nav for lønna og da er det ikke noe og lage sjau utav. Samtidig får du tetta litt huller i cvene og får testa deg selv så blir det lettere å komme seg ut i arbeid lønna av arbeidsgiver etterhvert Anonymkode: a4024...b8c 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #14 Skrevet 12. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Arbeidstrening var det jeg var på som 18åring, så mulig jeg må gå tilbake på det. Vet ikke om jeg tør å være ærlig angående hvorfor jeg har vært borte så lenge. Borderline, ptsd og mer er liksom ikke noe som gir folk så godt inntrykk av en, så hvis de får vite at jeg er såpass psykisk syk så er jeg redd de ikke vil ha meg/bli redde for meg.. Anonymkode: 00d65...bfb Av og til kan man ikke si hele sannheten dessverre, sånn er det for mange av oss. Anonymkode: 503d2...400 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #15 Skrevet 12. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Av og til kan man ikke si hele sannheten dessverre, sånn er det for mange av oss. Anonymkode: 503d2...400 Ikke sant, fyfaen jeg hater å være sjuk. Sjansen er jo stor for at ved første stressende øyeblikk så dissosierer jeg/får panikkanfall samt kan bli borte i perioder pga forverringer i sykdom, og da vil de jo forstå at ikke alt er som det skal. Jeg vet bare ikke hvordan jeg ellers skulle bortforklart det at det er så mye hull. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da er det nok lurere å gå via nav. Folk som kommer via nav da vet man liksom at de har sine grunner og så lar man det blir med det. Så står jo nav for lønna og da er det ikke noe og lage sjau utav. Samtidig får du tetta litt huller i cvene og får testa deg selv så blir det lettere å komme seg ut i arbeid lønna av arbeidsgiver etterhvert Anonymkode: a4024...b8c Ja det er nok det. Hadde egentlig ett lite håp om å slippe mer av NAV nå, men jeg får gi dette ett forsøk. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare så utfyllende for meg Anonymkode: 00d65...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #16 Skrevet 12. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke sant, fyfaen jeg hater å være sjuk. Sjansen er jo stor for at ved første stressende øyeblikk så dissosierer jeg/får panikkanfall samt kan bli borte i perioder pga forverringer i sykdom, og da vil de jo forstå at ikke alt er som det skal. Jeg vet bare ikke hvordan jeg ellers skulle bortforklart det at det er så mye hull. Ja det er nok det. Hadde egentlig ett lite håp om å slippe mer av NAV nå, men jeg får gi dette ett forsøk. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare så utfyllende for meg Anonymkode: 00d65...bfb Lykke til og en klapp på skulderen til deg for at du ønsker å bidre i samfunnet på den beste måten du kan med dine forutsetninger! Anonymkode: a4024...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #17 Skrevet 12. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lykke til og en klapp på skulderen til deg for at du ønsker å bidre i samfunnet på den beste måten du kan med dine forutsetninger! Anonymkode: a4024...b8c Tusen takk! Ja det er ikke så mye jeg kan skryte av at jeg kan bidra med, men jeg vil jo gjerne få bidratt med det jeg kan når jeg kan, så jeg håper jeg kan få komme ett sted hvor jeg kan være til nytte jeg også. 🤗 Å veksle mellom å være i leilighet alene/institusjon er liksom ikke så veldig givende i lengden, jeg savner å kunne få anerkjennelse og føle at jeg gjør noe fornuftig, samt faktisk ha noe å si når folk spør meg hva jeg driver med. Slippe mer av det sosiale stigmaet Ikke minst noen å faktisk prate med daglig, i stedet for kun en time sosial omgang i uka på sykehus 😅 Anonymkode: 00d65...bfb 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #18 Skrevet 12. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Ja det er ikke så mye jeg kan skryte av at jeg kan bidra med, men jeg vil jo gjerne få bidratt med det jeg kan når jeg kan, så jeg håper jeg kan få komme ett sted hvor jeg kan være til nytte jeg også. 🤗 Å veksle mellom å være i leilighet alene/institusjon er liksom ikke så veldig givende i lengden, jeg savner å kunne få anerkjennelse og føle at jeg gjør noe fornuftig, samt faktisk ha noe å si når folk spør meg hva jeg driver med. Slippe mer av det sosiale stigmaet Ikke minst noen å faktisk prate med daglig, i stedet for kun en time sosial omgang i uka på sykehus 😅 Anonymkode: 00d65...bfb Bare hyggelig og vel fortjent! På aldershjem og sånn trenger de forresten alltid frivillige. Så du kan jo melde deg inn på frivillighetssentralen eller røde kors. Selv om du ikke får penger så får du jo sosialisering og ikke minst noe å skrive på cven Anonymkode: a4024...b8c 2
Tvist Skrevet 13. oktober 2019 #19 Skrevet 13. oktober 2019 Støtter forslaget om å jobbe frivillig. Greit å ha noe å gå til, og noe på CVen. Kanskje besøksvenn for røde kors?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #20 Skrevet 13. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Samtidig får du tetta litt huller i cvene og får testa deg selv så blir det lettere å komme seg ut i arbeid lønna av arbeidsgiver etterhvert Tette hull får man aldri gjort, men man kan unngå at det blir enda større. Anonymkode: 809b3...d10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå