Gå til innhold

hvor mange flasker?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest sliten mamma

Jeg ammer og gir flaske med morsmelkerstatning til min 6 mnd gamle baby. Skal slutte å amme, men gir fortsatt på sein kveld, natta og tidlig morgen. Babyen får 3 fulle måltider grøt og middag for dagen.

Mitt spørsmål er: Hvor mange flasker skal jeg koke på kvelden med morsmelkerstatning for å ha til neste dag og hvor mye skal det være i flaskene?

Det er vanskelig å komme inn i en god måltidsrytme, og trenger tips for å gjøre dagen litt lettere. :husarbeid::babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flaskemamma

Du må se an hvor mye din baby drikker i løpet av en dag og så lage så mye som du trenger. Her varierer det fra dag til dag, så vi lager til hvert måltid vi. Har kokt vann på kokeren og varmer det bare opp til nødvendig temperatur. Serveringsklart rimelig umiddelbart...

PS: Det høres mye ut å gi babyen 2 grøtmåltider og et middagsmåltid, uten melk, når den bare er 6mnd. De bør fortsatt få mye melk...

Selv gir vi litt melk til alle måltidene (50ml) og så har vi et måltid med bare melk (lunsj) og et med velling (nattmat).

En 6mnd baby sies det at skal klare seg 12 timer uten mat gjennom natta. Vet det er store forskjeller. Men om babyen din spiser så mye i løpet av natta, kanskje du skal gi mer mat på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...