SoWhat? Skrevet 12. oktober 2019 #1 Skrevet 12. oktober 2019 Hvor ville den ligget, og hvorfor? Ville du hatt liten eller stor hytte, og igjen, hvorfor? Hvordan ville du benyttet den? Dere som har hytte må også gjerne svare 🙂
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #2 Skrevet 12. oktober 2019 Litta hytte ved sjøen innenfor en times kjøring eller på fjellet 3+ t hadde ikke vært å forakte. Hadde nok brukt hytta ved sjøen hele sommeren og heller hatt lenger vei til jobb. Det hadde vært drømmen 👏👏 Anonymkode: ef733...631 4
SoWhat? Skrevet 12. oktober 2019 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litta hytte ved sjøen innenfor en times kjøring eller på fjellet 3+ t hadde ikke vært å forakte. Hadde nok brukt hytta ved sjøen hele sommeren og heller hatt lenger vei til jobb. Det hadde vært drømmen 👏👏 Anonymkode: ef733...631 Vil også ha liten hytte. Men så tenker jeg på gjester. Hvordan løse det? Tomt de kan telte på? Ikke mange jeg kjenner som liker å telte. Men dette hadde jo blitt hvor tilgang til bad og kjøkken var, så ikke så sære da? Og ett gjesterom hadde vært ok. Når jeg ser hytter som har eng helt ned til vannet, så herregud, det er så fint! Ei lita hytte og stor tomt for. Men så er det de hyttene ved fjellvann også. Ved elver. Vanskelig å se hva som er finest. Og et sommerhus/hytte på Sørlandet! Vanskelig valg Kunne forsåvidt tenke meg ei hytte inne i skauen også. Men må være et tjern i nærheten. Mitt eneste klare krav er vann i nærheten 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #4 Skrevet 12. oktober 2019 Vet ikke om jeg ville hatt hytte. Jeg er svært hjemmekjær og liker å nyte sommeren her jeg bor. Bor ikke så langt fra skogen hvor det er flere små innsjøer jeg kan bade i. Små innsjøer blir fortere varmt enn sjøen og jeg liker ikke å bade i kaldt vann. Jula liker jeg også å feire hjemme, det blir mindre stress. Tenker det er unødvendig å ha en hytte kun for "påskekos". Da jeg kjøpte boligen var jeg veldig opptatt av å ha et sted jeg nyte om sommeren. Anonymkode: 0de2b...df8 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #5 Skrevet 12. oktober 2019 Tror jeg hadde gått for en ved sjøen, først og fremst fordi jeg bor et sted hvor det stort sett blir ordentlig vinter (en halvtimes tid unna Oslo). Anonymkode: c2716...b7e 1
Anim92 Skrevet 12. oktober 2019 #6 Skrevet 12. oktober 2019 Ville hatt hytte i fjella jeg er fra opprinnelig, men flyttet fra pga jobb. Det skulle typ 3 soverom, men ikke så stort at det er gufsent å reise opp helt alene. Jeg ville hatt god standard, vann, strøm etc, men et enkelt preg allikevel, ikke overdådig eller designmøbler etc. Utsikt, like på tregrensa og vann (helst bademuligheter, evt kano) og helst skiløyper ikke altfor langt unna. Kjenner flere med den type hytter med akkurat de kravene, så vet det er mulig. Er bare penga det står på😂 det jeg ikke vil ha er en hytte i et byggefelt av nye hytter. Tar gjerne noen hyttenaboer, men ikke 50 rett utafor døra.. 4
Hoppetaujenta Skrevet 13. oktober 2019 #7 Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Tja...hvor den skulle ha ligget? Ikke godt å si, men jeg måtte hatt muligheten til å kjøre bilen inn på eget område og tomta skulle ha vært så stor at jeg ikke fikk et plutselig hyttefelt midt i fanget. For seg selv skulle hytta ha lagt. Litt utsikt og ikke beliggende i ei myggfelle. Gjerne ei livlig elv i gangavstand og vann som var så ok at det kunne brukes. Så kommer vi til hovedsaken. Hytta skulle være av den enkle, gamle sorten. Skikkelig tømmer og solid standard. En overbygd veranda vil jeg ha. En liten potetkrypkjeller. Ikke innlagt strøm eller vann. Enkelt og greit vil jeg ha det. Jeg gleder meg til å en gang kunne få den laget. Endret 13. oktober 2019 av Hoppetaujenta 2
Skogkløver Skrevet 13. oktober 2019 #8 Skrevet 13. oktober 2019 Den perfekte hytte har plass til hele familien. Minst 4 soverom, men noen av soveplasser kan fint være i et anneks eller på hemsen. God plass til kjøkken og langbord. En liten sofakrok. Maks 3-4 timer hjemmefra. Jeg vil heller ha hytte på fjellet med langrennspor enn ved sjøen 2
Gjest Forvirra_kar Skrevet 13. oktober 2019 #9 Skrevet 13. oktober 2019 På fjellet. Bor nærmere sjøen enn de fleste hyttene ligger (kan spytte i havet, fra stuevinduet) så kan vel ikke si hytte ved sjøen er så viktig, selv om jeg har det. Neste store private handels prosjekt blir hytte med jaktterreng
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #10 Skrevet 13. oktober 2019 Hadde nok heller investert i et lite hus på landet i et naturskjønt og rimelig område, leilighet/hus i utlandet eller komfortabel bobil. Anonymkode: c7637...361 3
LiseTV Skrevet 13. oktober 2019 #11 Skrevet 13. oktober 2019 Hytte ved sjøen , stor tomt og båtplass. Max 3 timer hjemmet. Trenger ikke vere stor, men 2 soverom. Allt utstyr som hjemme,bortsett fra oppvaskmaskin vaskemaskin og tørketrommel. 1
SoWhat? Skrevet 13. oktober 2019 Forfatter #12 Skrevet 13. oktober 2019 8 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Tja...hvor den skulle ha ligget? Ikke godt å si, men jeg måtte hatt muligheten til å kjøre bilen inn på eget område og tomta skulle ha vært så stor at jeg ikke fikk et plutselig hyttefelt midt i fanget. For seg selv skulle hytta ha lagt. Litt utsikt og ikke beliggende i ei myggfelle. Gjerne ei livlig elv i gangavstand og vann som var så ok at det kunne brukes. Så kommer vi til hovedsaken. Hytta skulle være av den enkle, gamle sorten. Skikkelig tømmer og solid standard. En overbygd veranda vil jeg ha. En liten potetkrypkjeller. Ikke innlagt strøm eller vann. Enkelt og greit vil jeg ha det. Jeg gleder meg til å en gang kunne få den laget. Min svogers familie kjøpte tre tomter, for ikke å få noen tett på. Syns det er en overdrivelse da, ærlig talt. Jeg sitter og sjekker ut hytter fra mange land, og helst gamle. 🙂 det helt enkle. Jeg var på en hytte langs pilegrimsveien i Norge ( til Nidaros) og ikke strøm eller vann. Jeg ELSKET å være der! Jo enklere, jo mer LIV liksom ❤️
SoWhat? Skrevet 13. oktober 2019 Forfatter #13 Skrevet 13. oktober 2019 12 timer siden, Anim92 skrev: Ville hatt hytte i fjella jeg er fra opprinnelig, men flyttet fra pga jobb. Det skulle typ 3 soverom, men ikke så stort at det er gufsent å reise opp helt alene. Jeg ville hatt god standard, vann, strøm etc, men et enkelt preg allikevel, ikke overdådig eller designmøbler etc. Utsikt, like på tregrensa og vann (helst bademuligheter, evt kano) og helst skiløyper ikke altfor langt unna. Kjenner flere med den type hytter med akkurat de kravene, så vet det er mulig. Er bare penga det står på😂 det jeg ikke vil ha er en hytte i et byggefelt av nye hytter. Tar gjerne noen hyttenaboer, men ikke 50 rett utafor døra.. Var selv veldig skeptisk til hyttefelt. Min hytte skal være litt...aleneliggende (glemt riktig ord nå) Men så var jeg på hyttefelt for to år siden, i jula. Ved Røros. Ohmygod Gikk tur kl 22 på julaften. Alle hyttene med lys i vinduene og på utsiden. Det var som en sånn eventyrgrend fra Astrid Lindgren. Veldig vakkert 🙂 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #14 Skrevet 13. oktober 2019 Jeg arvet en hytte ved sjøen. Det er riktignok ett gammelt skipperhus, som er blitt til feriested. Huset er ikke så stort, men passer bra for meg. Det ligger litt for seg selv, og ved sjøen. Det har også en gammel hage som jeg setter stor pris på. Anonymkode: 10864...f1d 6
Djungelvrål Skrevet 13. oktober 2019 #15 Skrevet 13. oktober 2019 Jeg ville hatt hytte på Tjøme eller på sørlandskysten, ved sjøen selvsagt. 3
SoWhat? Skrevet 13. oktober 2019 Forfatter #16 Skrevet 13. oktober 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg arvet en hytte ved sjøen. Det er riktignok ett gammelt skipperhus, som er blitt til feriested. Huset er ikke så stort, men passer bra for meg. Det ligger litt for seg selv, og ved sjøen. Det har også en gammel hage som jeg setter stor pris på. Anonymkode: 10864...f1d Det ser så bra ut. Ved sjøen og gammel hage ❤️ fikk meg til å tenke på at vi stjal druer. Som barn. En veldig gammel hage, men verdifulle vekster 🙂 som om vi unger skjønte det! :-0 men ser fint ut! 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. oktober 2019 #17 Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Om jeg skulle hadde råd til og kjøpe hytte så hadde jeg kjøpt en hytte som var mellom 50m² og 80m², som ville ha ligget 1-3 km inn i skogen, enten på Vestlandet eller Sørlandet. Kanskje ikke så langt fra enten en elv eller innsjø. Reise mellom 3 og 5 timer. Helst en hytte med innlagt strøm, innlagt vann trenger det ikke være men jeg hadde foretrukket det. Endret 13. oktober 2019 av Aragorn ll Elessar 1
addict Skrevet 13. oktober 2019 #18 Skrevet 13. oktober 2019 Fjellet, øde (altså ikke hyttefelt), 1-3 timer kjøring hjemmefra. Så liten og funksjonell som mulig 😊 gjerne 60 kvm ish. Minst 2 soverom, helst 3 og hems. 3
Cata Skrevet 13. oktober 2019 #19 Skrevet 13. oktober 2019 (endret) Ah, her kan man tydeligvis drømme. Min drømmehytte ville vært fjellhytte i laftet tømmer, ikke alt for stor men likevel slik at jeg kan ha en gjest eller to på besøk- ser for meg kanskje 50-60 kvm med hems. For stor hytte ville fått meg til å føle meg utrygg - jeg er en smule husredd så jeg må ha oversikt. Tror jeg ville hatt den rett over eller rett under tregrensa og helst med utsikt til et lite vann (og ikke i et "mygghull") . Siden jeg ikke blir yngre med årene må det være lett adkomst med bil (altså havner jeg vel i et hyttefelt eller i det minste i et område med flere hytter) og jeg tar gjerne innlagt vann og elektrisitet. Og så måtte den ligge innenfor ca. 2 timers kjøreavstand fra der jeg bor, for jeg ville brukt den en god del i helgene og da må det være mulig å komme seg dit uten at halve helga går med til kjøring. Føler jeg slapper av når jeg er i fjellet. Noe i retning av hytta vist på bildet under hadde passet meg utmerket. Endret 13. oktober 2019 av Cata 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #20 Skrevet 13. oktober 2019 Jeg ville hatt en ekte hytte, altså uten innlagt vann og strøm og med utedass. Synes det er mye av sjarmen med hytte. Ville helst hatt hytte i skogen, og ingen andre hytter i nærheten. Bryr meg ikke om det tar flere timer å kjøre dit, men synes det er greiest hvis man kan gå hele veien fra parkeringsplassen og slippe å måtte ro deler av strekningen. Hvis det er innlagt strøm og vann, vaskemaskin og gulvvarme er det jo ikke en hytte, men et vanlig hus. Anonymkode: 438c4...12f 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå