Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #1 Skrevet 7. mars 2002 for hva som skal stå inni forlovelsesringene.. Har dere noen gode ideer?
Barbie Skrevet 7. mars 2002 #2 Skrevet 7. mars 2002 Hva som skal stå inni ringene? Mulig jeg ikke har fulgt med i utviklingen,men jeg trodde det var vanlig med "Din .......",også datoen. Har jeg gått glipp av noe her?
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2002 #3 Skrevet 8. mars 2002 Enig med ismen. Det skal da ikke stå noe mer enn navn og dato?
Mrs. B Skrevet 8. mars 2002 #5 Skrevet 8. mars 2002 Vi har både forlovelses- og (snart) gifteringer. Fordi forlovelsesringene i hvitt gull ble så stygge.. (men min er en alliansering som jeg skal fortsette å bruke på andre hånden). I forlovelsesringene har vi "Din navn 24.12.2000". I gifteringene som vi bestilte forrige uke skal vi ha "Hans navn "hjertetegn" mitt navn 08.06.02" i min ring og omvendt i hans. Synes det er litt søtt med et lite hjerte mellom navnene våre. 12
Billy Skrevet 8. mars 2002 #6 Skrevet 8. mars 2002 Har alle et sett forlovelsesringer og et sett gifteringer? Vi skal ha de samme ringene, men sette inn en dato til. Din navn dato hjerte ny dato ( i vår egen håndskrift)
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2002 #7 Skrevet 8. mars 2002 Vi ska ha de samme ringene! Synes dette er koselig og spesielt. Ser ike noen grunn til å bytte ut de flotte forlovelsesringene våre!
Mrs. B Skrevet 8. mars 2002 #8 Skrevet 8. mars 2002 Skulle vel helst bare hatt ett sett med ringer vi også, men så er vi altså ikke fornøyde med de vi har. Derfor blir det nye til bryllupet. Synes ikke det gjør sååå mye, for nå har jeg altså en alliansering og den kan vi jo bygge på med diamanter etter hvert. 12
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2002 #9 Skrevet 8. mars 2002 Må være anonym nå, så min kjære ikke ser nicket mitt! Hos oss står det "<navn> elsker deg" i forlovelsesringene. Når vi gifter oss, skal det stå "Din <navn> elsker deg <bryllupsdato>`" Tror jeg.. Eller er det fjollete? Det vanligste er iallefall "Din <navn><bryllupsdato>"
Astra Skrevet 8. mars 2002 #10 Skrevet 8. mars 2002 Vi skal bruke forlovelsesringene videre som gifteringer. I forlovelsesringene står det "Din xxx 010101". Vi har tenkt å gravere inn bryllupsdatoen også, og bruke et evighetstegn (et vannrett 8-tall) og et hjerte i tillegg. Så når vi gifter oss står det "Din xxx 010101 "evighetstegn" "hjerte" 050703". Vi valgte glatte gullringer som forlovelsesringer med den hensikt å bruke dem resten av livet 12
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2002 #11 Skrevet 8. mars 2002 Vi skal også gravere inn Din XXX dato og årstall Vi bruker våre forlovelsesringer vidre. Glatt gull 12
Juli2003 Skrevet 8. mars 2002 #12 Skrevet 8. mars 2002 Så noen som hadde skrevet "evig kjærlighet" eller noe sånt på latin i ringene sine sammen med navnet og datoen. Det hørtes ganske fint ut synes jeg. Jeg tror det skal stå noe sånt i ringene våre, eller hvertfall noe med "evig din" eller noe lignende. Har lyst på noe litt spesielt, som sier noe om hvor utrolig glade vi er i hverandre... Kom gjerne med forslag! _________________ ~05.07.03~ [ Dette Innlegg er endret av: Silje den 2002-03-08 15:11 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Silje den 2002-03-08 15:12 ]
scorpion73 Skrevet 8. mars 2002 #13 Skrevet 8. mars 2002 Vi har ihvertfall bestemt oss for å kjøpe nye ringer som gifteringer. Vi har ganske uvanlige ringer som forlovelses ringer "snorre", og jeg regner med, eller håper at jeg får en ny i lik sjanger til bryllupet. Jeg har nemlig ikke vært med på å kjøpe ringene, det er det bare samboeren som har gjort, han ville det skulle være en liten hemmelighet.12
Gjest Solgløtt Skrevet 8. mars 2002 #14 Skrevet 8. mars 2002 Vi har Snorre forlovelsesringer, din xxx for alltid 31.12.99 - hjerte - 04.05.02.
fruenge Skrevet 8. mars 2002 #15 Skrevet 8. mars 2002 VI har, eller det vil si jeg har en alliansering med 5 stener i platna som forlovelsering og så har vi glatte kraftige gifteringer. Inne hans står det: 28.6.2000 "Snuppa mi" 8.9.2001, med evighetsmerke på kanten av ringen. (på høyden av ringen) I min står det dato Kosebamsen min" dato og merket på kanten. Dette er kjælenavnene vi har på hverandre, søtt synes nå vi.
cream Skrevet 8. mars 2002 #16 Skrevet 8. mars 2002 Heisann! I våre ringer står det: Navnet, din for alltid. Vi har tenkt å bruke de samme ringene når vi gifter oss, så vi skal bare gravere inn datoen bak.
Mistyen Skrevet 9. mars 2002 #18 Skrevet 9. mars 2002 I våre ringer skal det stå "somos uno...." i min og "...para siempre" i hans. Det er spansk og betyr "vi er ett for alltid". 12
Gjest sol Skrevet 9. mars 2002 #19 Skrevet 9. mars 2002 Hei! i våres forlovelse ringer står det "Din for alltid" navnet vårt og datoen....Men det er noe jeg lurer på:Hvis jeg skal få allianse ring under vielsen,hva skal brudgommen få????Er det noen her inne som bare skal ha ring til bruden???Eller er allianse ring bare forlovelse ring?Blir veldi glad hvis noen svarer meg..12
Eivissa Skrevet 9. mars 2002 #20 Skrevet 9. mars 2002 Vi ender nok opp med to sett ringer. I forlovelsesringene våre står det: Min xxx dato klokkeslett. I gifteringene blir det: Min xxx dato og tegnet for alfa omega. Det tegnet hadde min mormor og morfar og jeg syntes det var en fin tanke. Det betyr jo begynnelsen og slutten. PS: Til dere som har hvitt gull: Hvitt gull blir stygt etter lang tids bruk, men for å få de fine og blanke igjen må man levere dem inn til rodering en gang i blant. Dette gjør de hos gullsmeder. Forlovelsesringen vår er i både hvitt og gult gull. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå