Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 22. mai 2005 #1 Del Skrevet 22. mai 2005 Når synes dere det er ok at døtrene deres begynner med hårfjerning? Dvs. barbere legger/armhuler etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Formosiss Skrevet 22. mai 2005 #2 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg begynte vel når jeg var 13 eller 14, men jeg har alltid hatt veldig mye hårvekst. Mamma sa ingenting på det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulltopp Skrevet 22. mai 2005 #3 Del Skrevet 22. mai 2005 Har ingen barn, men jeg synes selvfølgelig at de må få begynne når de selv vil, det skulle bare mangle! Er det virkelig noen som synes at man bør ha nådd en viss alder før man begynner med slikt? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 22. mai 2005 #4 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg fikk faktisk ikke lov første gang jeg ville barbere armhulene! Var vel en 13-14 år. Kanskje moren min rett og slett ble overrasket over hvor stor jeg hadde blitt, og ville at jeg skulle være barn litt lenger..? For meg var det jo flaut å gå ute om sommeren med hår under armene, og jeg fikk heldigvis lov til å barbere meg etter hvert. I alle fall vet jeg at min datter skal få bestemme selv når den tiden kommer. Som Beatrice skriver, det skulle da bare mangle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 22. mai 2005 #5 Del Skrevet 22. mai 2005 jeg er ganske sikker på at jeg ikke spurte om lov, og tviler vel på om mamma sjekket. jeg "lærte" det jo av mamma, så hva kunne hun ha sagt? jeg så jo at mamma hadde barberhøvel, og spurte tidlig hva hun brukte den til. men husker ikke hvor gammel jeg var selv, men helt garantert i tenåra en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 22. mai 2005 #6 Del Skrevet 22. mai 2005 Begynte vel å barbere meg under armane når eg fikk hår der. Trur til og med det var mamma som kjøpte den første barberhøvelen til meg. Men barbering av leggane prøvde ho og holde oss unna. Det syns ho fortsatt er noko tull Trur det er vanlig å begynne å barbere seg når en sjølv vil det. Trur ikkje det er vanlig at foreldra bestemme det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 22. mai 2005 #7 Del Skrevet 22. mai 2005 De begynner vel med det så snart det dukker opp hår her og der, uten å spørre foreldrene om lov. Hår er jo skikkelig fy-fy, tror ikke så mange unge jenter tør å vise seg lettkledt med hår under armene eller på leggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2005 #8 Del Skrevet 22. mai 2005 Min datter startet med barbering en eller annen gang i tenårene. Når aner jeg ikke. Hun lærte det ikke av meg for jeg brukte ikke barberhøvel før for et par år siden. Det var sikkert ting de pratet om blandt venninner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 22. mai 2005 #9 Del Skrevet 22. mai 2005 Har ingen barn' date=' men jeg synes selvfølgelig at de må få begynne når de selv vil, det skulle bare mangle! Er det virkelig noen som synes at man bør ha nådd en viss alder før man begynner med slikt? :o[/quote'] Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 22. mai 2005 #10 Del Skrevet 22. mai 2005 jeg var vel rundt 11-12år første gangen jeg barberte leggene, turte ikke si det hjemme. hadde venninne som var et år yngre, hun hadde eldre søstre som fortalte oss litt. og "aldersgrense" på sånt? herregud.... du får da godta at datteren din blir eldre! stringtruser når de er ti, men barbere seg under arma? -nei fysj og fy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 22. mai 2005 #11 Del Skrevet 22. mai 2005 hadde mamma/pappa nektet meg å barbere legger, under armene hadde jeg blitt fy forbannet trur jeg.. håper virklig ikke at noen legger seg oppi at døtrene deres gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 22. mai 2005 #12 Del Skrevet 22. mai 2005 Syntest det er ein privatsak og man bør ikkje sei til barna at dei skal holde seg vekk frå dette, fordi man vil at dei skal vere "barn litt lenger". - Det har vel strengt tatt berre med hygiene å gjere. For barbering er jo blitt ein hygienesak, har det ikkje? Eg begynte å barbere meg som 13-14åring og var sistemann i gjengen. Det blei heilt naturleg, og når man i tillegg har eit litt klossete bilete på kroppen i tillegg, så er barberte leggar og armhuler berre deilig på ein sumardag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest soli Skrevet 22. mai 2005 #13 Del Skrevet 22. mai 2005 Når man begynner å barbere seg er vel helt opptil jenta selv vel. Synes hun at det begynner å bli skjemmende med hår under armene eller på leggene er det vel bedre at hun fjerne det enn at hun er flau over seg selv og skjuler det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 23. mai 2005 #14 Del Skrevet 23. mai 2005 Syntest det er ein privatsak og man bør ikkje sei til barna at dei skal holde seg vekk frå dette, fordi man vil at dei skal vere "barn litt lenger". - Det har vel strengt tatt berre med hygiene å gjere. For barbering er jo blitt ein hygienesak, har det ikkje? Eg begynte å barbere meg som 13-14åring og var sistemann i gjengen. Det blei heilt naturleg, og når man i tillegg har eit litt klossete bilete på kroppen i tillegg, så er barberte leggar og armhuler berre deilig på ein sumardag Jeg er fullstendig enig. La de få holde på hvis de begynner. Jeg ser ikke det store problemet med dette og jeg kommer ikke til å gjøre noe stor sak ut av det når min datter begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 23. mai 2005 #15 Del Skrevet 23. mai 2005 Den eneste som barberte seg i mitt barndomshjem, var min far. Prøvde høvelen hans på leggene en gang da jeg var 13, men det funka ikke helt optimalt. Deretter la jeg barberinga på hylla. Var vel rundt 20 da jeg tok fatt igjen, og gjorde det til en vane. Om jeg noengang får en datter, så får hun bare barbere i vei så snart hun føler for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iskvinnen Skrevet 24. mai 2005 #16 Del Skrevet 24. mai 2005 Ne av det styggeste jeg vet er hår under armene, så hadde ikke datteren min funnet høvelen selv ville jeg vel funnet den for henne tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå