AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #1 Skrevet 12. oktober 2019 Det har i ettertid kommet fram at oppdretter har gjort noen ting jeg reagerer litt på, men jeg vil bare høre om det er normalt. Jeg har ikke peiling på hva som er normalt, så vil derfor høre med andre som har peiling. Valpene + valpemor har bodd i et skur (varmeisolert og med varmelampe, helt ok forhold) halve døgnet, fra ca 21.00 - 09.00 neste morgen fra ca. 2 uker etter fødsel. Uten tilsyn. Er dette «normalt» hos oppdrettere? Anonymkode: a4219...e92
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #2 Skrevet 12. oktober 2019 Nei det vil Jeg ikke si er normalt. Man skal alltid ha muligheten til å reagere på noe som er unormalt, noe man ikke får med seg om noe skulle skje i et skur. Dessuten er det viktig for meg at valpene er en del av livet til oppdretter, HELE døgnet. Anonymkode: 26753...e80 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #3 Skrevet 12. oktober 2019 Er nok ikke normalt, men synes ikke det høres helt forferdelig ut heller. Det kommer litt an på type hund, og hva mor er vant med fra før. Og om valpene er vant til litt selvstendighet kan det være lettere med hjemme-alene-trening. Anonymkode: bf70a...f4a 2
Gjest Vesuvio Skrevet 13. oktober 2019 #4 Skrevet 13. oktober 2019 Det er helt normalt at feks polarhunder bor ute med valpene sine.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #5 Skrevet 13. oktober 2019 Hvor normalt det er vet jeg ikke. Men det er ikke noe farlig. Så lenge de har varme og vann over natten så spiller det ingen rolle om de ligger i uthuset eller på et annet rom inne i huset? Hadde tispen vært av typen som legger seg oppå valpene så er det ikke bra at de er uten tilsyn, men hadde det vært tilfellet ville de sikkert ikke latt de ligge ubevoktet heller. Anonymkode: 7005e...cc2 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #6 Skrevet 13. oktober 2019 Jeg syntes det høres ganske greit ut. Det er jo sikkert fint for både tispa og unger og familien å få fred og ro på natta. Dessuten blir det mye søl med valper, så det er sikkert praktisk. Da får tispe og valper komme inn til rent hus om morgenen, også kan skuret rengjøres i løpet av dagen så det er rent om kvelden. Om det er vanlig aner jeg ikke, men har vært hjemme hos noen som hadde et stort valpekull av stor rase inne i huset og da var det temmelig kaos der inne 🙈 Anonymkode: 5ac57...c3e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #7 Skrevet 14. oktober 2019 Rase er relevant. Ja vet om flere som har det sånn. Men det er jo rasebetinget Anonymkode: 3eabc...4c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå