AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #1 Skrevet 12. oktober 2019 Jeg kjøpte en xplora 3 klokke til datteren på 9 år. den brukes av meg og min mann til å ringe og si fra at hun må komme hjem, hun ringer og sier ifra hvor hun er osv.. altså den brukes til å gi korte beskjeder og ingen lange samtaler. Det er fordi vi vil at den skal være fulladet hele tiden slik at hun ikke går tom for strøm når vi trenger å få tak i henne. Nå har faren hennes fått snusen i den klokka og krever å få telefonnummeret hennes. Han bor en lang flyreise unna (på andre siden av landet) og ønsker sikkert å snakke med henne. Greit nok det, men da kan han ringe på min eller mannen min sin telefon. Det har han gjort hele tiden til nå. Så jeg ønsker faktisk ikke st han skal ha nummeret til den klokka, for han har ikke bruk for det. Jeg mener han kan ringe henne på min telefon om han vil snakke. For samtalene deres er ofte mer enn et lite minutt, det varer en stund. Og det er helt ok, så lenge han ikke ringer på den klokka for å snakke lange samtaler med henne. Men nå er han altså lynings på meg pga det. Burde jeg gi han nummeret og holde kjeft eller er det han som bør gi seg her? Anonymkode: 6fc65...7f3
Populært innlegg NewInTown Skrevet 12. oktober 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 12. oktober 2019 Herregud, det er faren hennes. Vær glad han ønsker å være involvert i sin datters liv, og ønsker å holde kontakten med henne. Gi han nummeret hennes. Tipper datteren din hadde blitt glad om faren tok kontakt med henne gjennom klokka også, eller hva tror du? 110
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 12. oktober 2019 Ta deg sammen. Makan. 🙄 Anonymkode: 9964d...656 61
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #4 Skrevet 12. oktober 2019 Tviler på at problemet er at klokka skal være oppladet hele tiden. Anonymkode: 5dabd...17b 47
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #5 Skrevet 12. oktober 2019 Herregud. Hvor vanskelig er det for deg å forklare at det er viktig for dere at klokka alltid har strøm og at den derfor ikke skal brukes til hverdagsprat? Eller regner du med at faren til ditt barn ikke bryr seg om sikkerheten hennes? Anonymkode: 91290...bf1 9
Wilma89 Skrevet 12. oktober 2019 #6 Skrevet 12. oktober 2019 Det er klart han skal få nummeret hennes. Tenk så hyggelig det er for datteren din at Pappaen hennes som bor langt unna kan ringe direkte til henne. Virker nesten som du kar et kontroll-behov her? 41
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #7 Skrevet 12. oktober 2019 3 minutter siden, NewInTown skrev: Herregud, det er faren hennes. Vær glad han ønsker å være involvert i sin datters liv, og ønsker å holde kontakten med henne. Gi han nummeret hennes. Tipper datteren din hadde blitt glad om faren tok kontakt med henne gjennom klokka også, eller hva tror du? Tror du alle fedre er gode du eller? 🤦🏻♀️ Anonymkode: 0c86a...15c 9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #8 Skrevet 12. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror du alle fedre er gode du eller? 🤦🏻♀️ Anonymkode: 0c86a...15c Absolutt ikke. Men her er grunnen at de er redde for at klokka skal gå tom for strøm. Anonymkode: 91290...bf1 20
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #9 Skrevet 12. oktober 2019 Herregud så vrang og vanskelig du er!! Anonymkode: 12586...ac6 9
NewInTown Skrevet 12. oktober 2019 #10 Skrevet 12. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror du alle fedre er gode du eller? 🤦🏻♀️ Anonymkode: 0c86a...15c Nei, men jeg går sterkt ut i fra at trådstarter hadde opplyst om det dersom han ikke burde få nummeret til datteren av andre grunner. Ellers er hele denne tråden og diskusjonen i den basert på feilaktige omstendigheter, og er følgelig meningsløs. 25
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #11 Skrevet 12. oktober 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud. Hvor vanskelig er det for deg å forklare at det er viktig for dere at klokka alltid har strøm og at den derfor ikke skal brukes til hverdagsprat? Eller regner du med at faren til ditt barn ikke bryr seg om sikkerheten hennes? Anonymkode: 91290...bf1 Jeg har sagt nettop det, men han blir lynings på meg. Han skal få snakke med henne så mye han vil, men ikke på bekostning av sikkerheten hennes. Klokka tåler ikke så mye før batteriet blir flatt derfor bruker han min telefon til å kommunisere med henne på. Om han har veldig lyst til at hun skal ha en telefon så får han kjøpe en da. Ts Anonymkode: 6fc65...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #12 Skrevet 12. oktober 2019 Her har dattera på 9 telefonen. Men HUN ønsker ikke at faren skal få nummeret hennes. Han bor også langt unna og er ikke involert i hennes daglige liv. Jeg respekterer ønske hennes. Hun har nummeret hans lagret på sin telefon, og kan kontakte han hvis hun ønsker det. Anonymkode: fe2ce...fd0 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #13 Skrevet 12. oktober 2019 Barna til samboer bor 10 min her i fra, de får heller ikke lov å ha hans nummer innpå og omvendt. Latterlig. Men der er mor verre enn deg da, de får ikke lov til å snakke med han over tlf utenom på bursdagene eller å ha kontakt med han utenfor samværet. Mitt barn har ingen begrensninger når det kommer til tlf kontakt med faren. Anonymkode: 84228...2e8 2
SpringYard Skrevet 12. oktober 2019 #14 Skrevet 12. oktober 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte en xplora 3 klokke til datteren på 9 år. den brukes av meg og min mann til å ringe og si fra at hun må komme hjem, hun ringer og sier ifra hvor hun er osv.. altså den brukes til å gi korte beskjeder og ingen lange samtaler. Det er fordi vi vil at den skal være fulladet hele tiden slik at hun ikke går tom for strøm når vi trenger å få tak i henne. Nå har faren hennes fått snusen i den klokka og krever å få telefonnummeret hennes. Han bor en lang flyreise unna (på andre siden av landet) og ønsker sikkert å snakke med henne. Greit nok det, men da kan han ringe på min eller mannen min sin telefon. Det har han gjort hele tiden til nå. Så jeg ønsker faktisk ikke st han skal ha nummeret til den klokka, for han har ikke bruk for det. Jeg mener han kan ringe henne på min telefon om han vil snakke. For samtalene deres er ofte mer enn et lite minutt, det varer en stund. Og det er helt ok, så lenge han ikke ringer på den klokka for å snakke lange samtaler med henne. Men nå er han altså lynings på meg pga det. Burde jeg gi han nummeret og holde kjeft eller er det han som bør gi seg her? Anonymkode: 6fc65...7f3 Basert på disse opplysningene så burde du absolutt gi faren nummeret til sin egen datter. Makan til kontrollbehov skal man lete lenge etter. Forklar faren at du ikke ønsker lange samtaler pga batteriet, men nummeret, det skal han selvfølgelig få. En (god) far er like viktig i livet til barnet som det en (god) mor er. Telefonkontakten blir ikke akkurat mindre viktig av at far bor langt borte. 15
SoWhat? Skrevet 12. oktober 2019 #15 Skrevet 12. oktober 2019 Skjønner at det er viktig å få og motta beskjeder, og syns at det er rart om faren ikke forstår det. Hvis du har forklart? Jeg skjønner samtidig at han blir skuffet. Men kan han ikke kjøpe en telefon til henne? Så fikser han den saken selv. Da kan han jo bare ringe direkte til henne når han vil. Problem løst 3
Snaskesnusken Skrevet 12. oktober 2019 #16 Skrevet 12. oktober 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du alle fedre er gode du eller? 🤦🏻♀️ Anonymkode: 0c86a...15c Det samme kan vel sies om mødre.. Tror du alle mødre er like gode? Det står ingenting i hovedinnlegget om far er god eller ikke. 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #17 Skrevet 12. oktober 2019 Da lader dere klokka hver kveld da. Det er faren hennes. Sjukt. Anonymkode: 2978f...a08 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #18 Skrevet 12. oktober 2019 Ts her. Synes det virker som mange av dere som svarer ikke har skjønt det jeg skriver. Jeg sier ikke at hun ikke får snakke med han. De kan snakke når de vil, men ikke med klokka! Skal de snakke så kan de bruke telefonen. Og om han ønsker å ringe direkte til henne så kan han kjøpe telefon til henne, helt ok for meg det. Jeg vil at klokka skal være fulladet slik at vi får tak i henne når hun er ute å farter hos vennene sine. Bruker hun den til lange samtaler så blir batteriet flatt med en gang, det har vi erfart. Og når far allerede har en måte å kontakte henne på som fungerer tipp topp, så trenger han ikke bruke den klokka bare på trass. Sorry men jeg blir faktisk ganske irritert for at han ikke respekterer dette. Anonymkode: 6fc65...7f3 6
The Kitten Skrevet 12. oktober 2019 #19 Skrevet 12. oktober 2019 Kan dere ikke bare lade klokken når datteren din er hjemme da? Jeg forstår ikke problemet. 10
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #20 Skrevet 12. oktober 2019 1 minutt siden, The Kitten skrev: Kan dere ikke bare lade klokken når datteren din er hjemme da? Jeg forstår ikke problemet. Vi skal stresse daglig med å passe på batteriet og sette den klokka på lading 24/7 fordi pappaen på død og liv skal bruke klokka?når han allerede har en annen (og bedre) måte å kommunisere med henne på? Anonymkode: 6fc65...7f3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå