AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #1 Skrevet 12. oktober 2019 Det er mitt inntrykk. Anonymkode: d84e7...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #4 Skrevet 12. oktober 2019 Mer realitetsorienterte vil jeg påstå. Venstresiden mangler forståelse for mattematikk. De lever mer på ideologier og følelser, der virkelkgheten og konsekvenser ikke passer inn. "Onde" mennesker idag er de som er realistiske. Anonymkode: 3bdcc...61c 15
lalela Skrevet 12. oktober 2019 #5 Skrevet 12. oktober 2019 De setter kortsiktig profitt foran det meste annet. Vil også tørre å påstå at mange på høyresiden setter seg selv før de fleste andre. Men ser også at politisk variasjon er viktig i et demokrat, skulle bare ønske at grunnleggende verdier om likeverd var et fellestrekk hos alle. Man kan jo drømme. 2
Gjest O.G. Skrevet 12. oktober 2019 #6 Skrevet 12. oktober 2019 Er det slik at folk på høyresiden er mer egoistiske, griske, og slemmere, rett og slett ondere, enn de i sentrum og på venstresiden? Nesten så man kan begynne å tro det ja.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #7 Skrevet 12. oktober 2019 Ja, sånn er det. Alt er svart/hvitt. Noen er bare slemme/onde. Og noen er bare snille/gode. Anonymkode: e4a70...5b4 4
Aragorn ll Elessar Skrevet 12. oktober 2019 #8 Skrevet 12. oktober 2019 Ting er nok ikke så enkelt som det. Er egoister, griske og onde mennesker både på høyre og venstresiden, Og framstille det som at alle på venstresiden er gode og snille mennesker, mens alle på høyresiden er onde og farlige mennesker er en ekstremt naiv framstilling av hvordan ting er, 5
Lostintranslation Skrevet 12. oktober 2019 #9 Skrevet 12. oktober 2019 Det sies at høyresiden mener folk på venstresiden er dumme og/eller bare føler og ikke tenker, mens folk på venstresiden mener folk på høyresiden er onde. Så høyresiden dømmer på intelligens, venstresiden på moral Det er jo forenklet, men det er nok noe i det. Jeg ser mange eksempler på at folk tenker slik, ut ifra hvordan de omtaler sine meningsmotstandere. Selv tilhører jeg høyresiden - ikke på alle områder, men de fleste. Jeg mener ikke majoriteten av ventresiden er dumme. Det er selvsagt de som mangler grunnleggende kunnskap om samfunnsøkonomi, men det gjelder først og fremst ytre venstre, hvorav mange er unge velgere. I totalen er mange på venstresiden utdannet og ganske reflekterte. Men jeg tror det handler mye om identifikasjon og hvordan man ser seg selv. Og jeg tror mange dessverre ikke innser hvor selvrettferdige de tross alt er. Alle kan ikke få mer av alt, og vi prioriterer ofte de vi selv identifiserer oss med. Det gjelder sosialister like mye som andre. Utover det er jeg svært negativ til retorikken som ofte kommer fra venstresiden. 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #10 Skrevet 12. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mer realitetsorienterte vil jeg påstå. Venstresiden mangler forståelse for mattematikk. De lever mer på ideologier og følelser, der virkelkgheten og konsekvenser ikke passer inn. "Onde" mennesker idag er de som er realistiske. Anonymkode: 3bdcc...61c Til dels enig om at mange parti på venstresiden er naive. På den andre siden er jeg av den oppfatning at "Trickle-down"- økonomi kombinert med Ayn Rands tankegods som en form for økonomisk Darwinisme iallefall er på viddene. At ledende politikere i både Høyre og Frp skryter av å ha Ayn Rand på nattbordet skremmer meg. Boka som forandret Norge Anonymkode: 8c087...fea 3
Gjest Sirkelen Skrevet 12. oktober 2019 #11 Skrevet 12. oktober 2019 Jeg er nok ganske usikker til påstanden denne tråden starter med. Det gjelder nok for noen. Selv har jeg regnet meg til venstresiden (tilogmed den radikale venstresiden) gjennom mye av livet, men har i de siste årene beveget meg klart mot høyre. Jeg tror jeg rett og slett må lese mer om politisk historie, filosofi og økonomi for å finne ut hvor jeg best hører hjemme. Det er mange forskjeller på de to sidene, og også innad er det veldig stor forskjell i praktisk politikk og ideologi. Mitt største problem med venstresiden har alltid vært menneskesynet, som jeg synes er naivt og veldig vagt. Det virker som de tror mennesker bare formes av miljøet og kan bli til alt mulig med riktig påvirkning. Men mennesker har en medfødt natur, og den må man ta hensyn til.
Lostintranslation Skrevet 12. oktober 2019 #12 Skrevet 12. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: På den andre siden er jeg av den oppfatning at "Trickle-down"- økonomi kombinert med Ayn Rands tankegods som en form for økonomisk Darwinisme iallefall er på viddene. At ledende politikere i både Høyre og Frp skryter av å ha Ayn Rand på nattbordet skremmer meg. Boka som forandret Norge Anonymkode: 8c087...fea Hvilke ledende politikere i Høyre "skryter av å ha Ayn Rand på nattbordet"? Det er vel heller et fåtall i FrP som er uttalte Rand-fans. Ellers er det jo alltids noe i bøkene hennes liberalister kan si seg enige i, men det er en annen sak. Hun er ikke noen posterfigur for høyresiden.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #13 Skrevet 12. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mer realitetsorienterte vil jeg påstå. Venstresiden mangler forståelse for mattematikk. De lever mer på ideologier og følelser, der virkelkgheten og konsekvenser ikke passer inn. "Onde" mennesker idag er de som er realistiske. Anonymkode: 3bdcc...61c Helt enig. Anonymkode: 4827f...576 1
antiislamist Skrevet 12. oktober 2019 #14 Skrevet 12. oktober 2019 Føler at venstresiden blander for mye følelser inn i politikken 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #15 Skrevet 12. oktober 2019 Kåre Willoch påstås å ha sagt at den som ikke er radikal i sin ungdom har ikke hjerte, og den som er konservativ som voksen har ikke hjerne. Han nekter riktignok for å ha sagt det, men noen har iallefall sagt det. Og godt sagt er det. Så jeg mener at Norge og andre velfungerende samfunn trenger både en venstreside og en høyreside for å få de beste løsningene gjennom gode brede forlik. Statsbudsjettet er nylig lag fram. Og debatten i etterkant dreier seg i den store sammenhengen om knapper og glansbilder. De store pengene er fastlåst i tidligere forlik/vedtak. Posisjonen og opposisjonen krangler om noen små marginale symbolsaker. Eller det gode mot det onde som det insuineres fra TS Anonymkode: 1bb13...5e1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #16 Skrevet 12. oktober 2019 3 timer siden, lalela skrev: Vil også tørre å påstå at mange på høyresiden setter seg selv før de fleste andre. No shit. Du må jo være en total idiot hvis du setter en fremmed foran deg selv... Anonymkode: 4827f...576
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #17 Skrevet 12. oktober 2019 ...ikke er komservativ, skulle det seff stå😂 Anonymkode: 1bb13...5e1
Kim123 Skrevet 12. oktober 2019 #18 Skrevet 12. oktober 2019 Nja. Ikke alle, men absolutt flesteparten.
antiislamist Skrevet 12. oktober 2019 #19 Skrevet 12. oktober 2019 Problemet er at hvertfall ytterste Venstre vil kontrollere folks liv. De vil ta inn så mye som mulig i skatt for at de så tar hevd på hva som er best å bruke penger på 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #20 Skrevet 12. oktober 2019 Denne beskrivelsen passer best til de på venstre siden. Anonymkode: 5fed1...b31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå