Gå til innhold

Svigerdatter krever at jeg kjøper barnevogn til henne for 14000 kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter mitt første barnebarn på nyåret og gleder meg til å bli farmor. Jeg hadde svigerdatter på besøk for litt siden og må si jeg fikk litt sjokk når hun nesten krevde a/hintet sterkt om at vi skulle kjøpe en vogn fra Stokke til rundt 14000 kr til vårt første barnebarn. Selvsagt er vi utrolig glad i vårt kommende barnebarn, og svigerdatter vet at vi sitter godt i det, men man kan da ikke kreve den typen gaver. Vi hadde tenkt å gi litt klær, og en vognpose av god kvalitet som jeg vet kommer godt med på vinteren når barnet kommer. 

Har dette noe med barneoppdragelse å gjøre? Vi har alltid oppdratt begge barna våre litt stengt. Selvom vi har hatt god økonomi i alle år har jeg ikke latt noen av barna bo hjemme helt gratis, etter at de har fullført videregående så klart. Stilt krav fra dag en og oppdratt dem til å bli selvstendige. Begge barna begynte å studere tidlig og har fått seg gode jobber i dag. Eldste sønnen, som er mannen til denne svigerdatteren har ikke spurt om noen ting i gave til sitt barn. Så syntes det var veldig rart  ab henne å komme med et sånt krav. Er det vanlig at besteforeldre gir sånne gaver i dag? Eller spurte svigerdatter fordi hun mener vi burde bidra med såpass siden vi sitter godt i det? 

Anonymkode: 42a4f...e68

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere enn meg som anser dette som litt frekt?

Anonymkode: 42a4f...e68

Jeg er enig med deg i at dette var frekt , i beste fall tankeløst.

• Liker 24
Skrevet

Det er jo umulig å vite når du ikke skriver hva hun sa. 

Anonymkode: 85fae...e0b

• Liker 33
Skrevet

Er mange som får barnvogn eller lignende av besteforeldrene. Men slett ikke alle! 

Anonymkode: 1dba5...1ff

• Liker 39
Skrevet

Det hørtes veldig frekt og uhøflig ut. Hva var det egentlig hun sa?

Jet vet at en del kommende besteforeldre spanderer ny vogn, særlig om det er første barnebarn, men det er da ikke noe bestiller.

Jeg venter mitt første bar,n og planlegger selv å kjøpe en dyr Stokke-vogn, men den kommer jeg selvsagt til å betale selg. 

Anonymkode: 1b2fa...014

• Liker 12
Skrevet

Det hadde jeg ignorert glatt, og latt som jeg ikke forsto hintingen. Jeg hadde kanskje vurdert å gi noe mer beskjedent enn det jeg tenkte i utgangspunktet også. Eller gjort som en annen foreslo og gi pengene på konto som barnet disponerer når det blir større.

Anonymkode: a4e8d...b5b

• Liker 17
Gjest ByeByeLove
Skrevet

Har dere råd, så bidrar dere med det. Dere er en støttefunksjon. Forstå rollen.

Skrevet

Det er vel ikke større problem enn at du sier nei en vogn til 14000 har vi ikke mulighet til nå. men at dere kan sponse feks 1000 eller det som dere har råd til. Du virker jo selv ufin og tankeløs som legger ut som henne her hvor hun kan finne det. 

Anonymkode: 6c597...1e5

• Liker 25
Skrevet

I mange familier er det tradisjon at besteforeldrene kjøper barnevonga. Trodde dette var vanlig... og 14 000,- er det det koster for en ny vogn i god kvalitet. 

Anonymkode: d8977...1b8

• Liker 34
Skrevet

Jeg fikk vogn av mine svigerforeldre 😊 de sitter ikke godt i det som dere høres det ut som, men de tok selv initiativ til det og det satte vi stor pris på.

Hadde ikke forventet det og syns det er frekt å be om noe så dyrt hvertfall fra svigerforeldre. 

Anonymkode: a8c21...3e3

• Liker 16
Skrevet

Det var kjempefrekt.
Jeg hadde forklart henne at selv om du er barnets bestemor, har du ingen forpliktelser til å kjøpe utstyr til barnet. Fortell henne at du godt kan ordne barnevogn til henne, men at i dagens bruk-og-kast-samfunn anser du det som uansvarlig og lite bærekraftig å kjøpe en splitter ny og latterlig dyr barnevogn. Da vil du heller kjøpe en pent brukt, og så kan du senere sette inn litt penger til barnet på sperret konto. Dersom hun blir snurt, spør henne om hun ikke tenker på barnets fremtid. ;)

Anonymkode: e7fd0...064

• Liker 20
Gjest ByeByeLove
Skrevet
1 minutt siden, Fjelltopp said:

Er du en robot ?

Takk for komplimentet.

Skrevet

Moren vår, som ikke sitter godt i det, kjøpte vogn til oss og mine søsken for første barnet. Men jeg hadde aldri bedt om det. Jeg fant en vogn på tilbud, så det ikke skulle bli så dyrt. Jeg var veldig takknemlig for den gaven. 

Litt spesielt å be om en slik gave.

Anonymkode: 8f1e3...366

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke større problem enn at du sier nei en vogn til 14000 har vi ikke mulighet til nå. men at dere kan sponse feks 1000 eller det som dere har råd til. Du virker jo selv ufin og tankeløs som legger ut som henne her hvor hun kan finne det. 

Anonymkode: 6c597...1e5

Nei vet du hva, hvis denne unge damen leser dette og blir snurt, så er det virkelig ikke synd på henne. Da kan hun kanskje reflektere litt over hvilken bortskjemt liten unge hun er.

Anonymkode: e7fd0...064

• Liker 30
Skrevet

Hvorfor skaffe seg barn når man ber andre om å kjøpe en barnevogn? 
Syns dette var utrolig frekt. Selv hadde jeg aldri klart å spørre mine svigers om noe som helst. 

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...