AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #1 Skrevet 12. oktober 2019 Skal ha 2 timer lang innebursdag for 7 gutter, alder 6 år (1. klasse). Ikke altfor god plass. Forslag til aktiviteter hvis de trenger det? Har tenkt på tegne hale på grisen, bro bro brille, fiske godtepose med fiskestang. Andre forslag? Vet vi ikke får tid til alt, men jeg vil gjerne ha flere ting å velge mellom. De skal også spise og det blir sikkert litt frilek i tillegg. Blir glad for tips! Anonymkode: 61a3c...453
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #2 Skrevet 12. oktober 2019 Adjektivhistorie er alltid en slager Anonymkode: 7ba60...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #3 Skrevet 12. oktober 2019 Enig med adjektivhistorie. Tips fra den jeg lagde en gang: Den ________tannfeen ville også komme i bursdagen, fordi hun visste at noen av guttene her hadde løse tenner, men på grunn av lite plass i huset/et ________ barn i Nord-Norge (ev. annet sted), så måtte Tannfeen vente... 😅En slik setning der slår an! 😃 Anonymkode: de83c...198 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #4 Skrevet 12. oktober 2019 Det finnes også stol-leken, forresten. Fordrer selvsagt at dere har nok plass. 😊 Anonymkode: de83c...198 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #5 Skrevet 12. oktober 2019 Fisking - lage stenger med snøre, sette opp laken å fiske over, en voksen sitter bak lakenet og venter på snørene og etter litt napping og nesten fisk, fester den voksne godtepose eller annet i pose på snøret med klesklype. Karneval er også morsomt, kan roes ned til bare masker f. eks, eller komme som helrød, helgrønn, hellilla osv, eller bare hale og ører Anonymkode: c663c...32c 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #6 Skrevet 12. oktober 2019 Om du har et eldre søsken eller lignende så kan de være med å lage kiosk, det kommer an på hva maten er. I gamledager var dette "pølseboden" og en satte opp et bord i en døråpning f.eks og en "meny" med bilder av deg man kunne velge, brød eller lompe, ketchup, sennep osv. Må ha noe som byttemiddel/penger, kan være fargede ark som tegnes på eller printes ut. Silje har bursdag - hver lapp er en (eller seks kanskje?) siljana f.eks Anonymkode: c663c...32c 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #7 Skrevet 12. oktober 2019 Psst, så jo du hadde skrevet fisking selv, mendet glemte jeg når jeg skrev 😛 Anonymkode: c663c...32c 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #8 Skrevet 12. oktober 2019 Hviskeleken. Gjemsel. Flasketuten peker på. Anonymkode: d173b...215 1
Arkana Skrevet 12. oktober 2019 #9 Skrevet 12. oktober 2019 Har har vi hatt stor suksess med Beanboozled (enkelt spill hvor de må spise en jelly bean av en bestemt farge hvor noen smaker godt og andre smaker grusomt). Veldig mye latter og moro blant både voksne og barn når det tas fram og det blir etterspurt i senere bursdager. 1
Eneri Skrevet 12. oktober 2019 #10 Skrevet 12. oktober 2019 Tykk, hvit papirduk på bordet, og så la dem tegne på den. Kjøpe papirmasker de kan fargelegge selv (har sett 5-pkn på Søstrene Grene), feste på strikk og ta dem på. Mine barn har bursdag på sommeren, og vi har stor hage. Jeg pleide gjemme godteposene ute så fikk de lete. Du kan jo vurdere om du vil gjemme dem innendørs, og så heller la dem fiske etter ispinner (for fisking er en slager) Ellers har vi hatt ballonger som kunne vris og formes til fex hund, sverd, krone. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #11 Skrevet 12. oktober 2019 Avisdanseleken! Det er det samme som stolleken, men krever mindre plass. Hver gang musikken stopper, skal alle opp på hver sin avispapir. Deretter skal avisen brettes i to hver musikken starter på nytt. Etterhvert blir avisen mindre og da blir det vanskeligere å holde balansen. Den som detter av avisen er ute av leken☺️ Denne har jeg hatt stor suksess med i alle aldre! Ellers syns jeg epledansen er morsom også. Anonymkode: 5c061...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #12 Skrevet 12. oktober 2019 Dette blir tidenes bursdag, tusen takk damer! (Eventuelt menn 🙂 ) Anonymkode: 61a3c...453
Arkana Skrevet 12. oktober 2019 #13 Skrevet 12. oktober 2019 En annen variant av stolleken som også tar mindre plass er hatteleken. Finn en hvilken som helst hatt og så står alle barna i ring. Hatten sendes rundt (dvs den som har hatten på hodet setter den fort på hodet til sidemannen) og den som har hatten når musikken stopper må ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå