Gå til innhold

Hypnose for vektnedgang?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen prøvd dette? 
Jeg har gått ned 50 kg på egen hånd, men legen min vil jeg skal gå ned 20kg til for å ikke være i faresonen for helseskader lenger. Men vekten har stått stille i flere år nå og jeg klarer ikke gå ned resten. Jeg sliter psykisk og bruker mat for å regulere følelser. Jeg har nok kontroll til å ikke gå opp i vekt igjen, men ikke nok til å gå ned mer. Jeg har nådd min maxgrense for hva jeg klarer og jeg ønsker så gjerne å gå ned de siste kiloene. 

Jeg søkte litt rundt og kom over hypnose som et alternativt virkemiddel. Jeg har aldri prøvd hypnose selv, så jeg lurte på om noen her har erfaring? Ikke nødvendigvis med hypnose rettet spesifikt mot vektnedgang, men også hypnose sånn generelt? 

Har noen evt anbefaling om en flink hypnotisør i Oslo/Akershus? 

Anonymkode: 6877c...a68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå heller til psykolog for å lære deg å regulere følelser uten mat. 

Anonymkode: 06f55...c90

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå heller til psykolog for å lære deg å regulere følelser uten mat. 

Har gått til psykolog i 10 år pga psykiske problemer. Har også prøvd å takle mat-problemene der, men det har ikke fungert. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var hos en hypnotisør for noen år tilbake. Han brukte tankefeltterapi først, og hypnose etterpå. TFT var mer effektivt enn flere år hos psykolog, for min del. Vanskelig å si om hypnose fungerte, fordi den gikk på selvtillit/selvfølelse. Vanskelig å måle. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gått til psykolog i 10 år pga psykiske problemer. Har også prøvd å takle mat-problemene der, men det har ikke fungert. 

Det vil uansett være bedre å jobbe med selvhjelp for regulering av følelser samtidig med å endre livsstil enn hypnose. Hypnose har vist seg å kun fungere på enten lett manipulerte, eller evt placeboeffekt, men vil uansett ikke hjelpe deg i lengden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...