AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #1 Skrevet 12. oktober 2019 Til neste sommer har jeg råd til å reise til plasser som Bali, Hawaii. Jeg har tenkt ut dette blir en av få ganger jeg faktisk får gjort det med barna. Jeg er reiseglad, både med og uten barn. Jeg har for en gangs skyld lyst til å reise til en annen plass en Spania eller Hellas, der har ungene allerede vært noen ganger, og jeg dro med familien hvert år selv før jeg fikk barn. Har noen noe forslag? Flotte kjente/ukjente plasser hvor det er fint å ha med barn? De er da 6 og 8, og oppfører seg høvelig bra på fly og restauranter 🙂 Tar egentlig gjerne imot absolutt alt av tips, så lenge det er nytt og spennende 😅 Anonymkode: d0b41...1f8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #2 Skrevet 12. oktober 2019 Malaysia er flott. Kuala Lumpur er en kul storby, og så kan man reise videre til f.eks Langkawi. Vi hadde med barn på 2,5 og 5 dit for noen år siden. Kan evt dra innom Singapore før et badested? Florida? Anonymkode: 9ca44...839
caroprins Skrevet 13. oktober 2019 #3 Skrevet 13. oktober 2019 Hva med Orlando i Florida og besøke parkene der. Man kan få hotel inne i parkene eller man kan bo på Lake Buena vista resort and spa eller noe annet. Kan også kombineres med en ukes cruise derfra. Et cruise på en av de største skipene i Oasis klassen til Royal Caribien. Enten i Karibien eller i Middelhavet., masse opplevelser uansett hva man velger. Disse skipene er en opplevelse i seg selv. Siden det er regntid om sommeren mange steder i Østen så hadde jeg hoppet over det men av eksotiske steder så kan man dra til Mauritius om sommeren. Spennende kultur og nydelige omgivelser. Men lang flytur.
reiseglad Skrevet 13. oktober 2019 #4 Skrevet 13. oktober 2019 Har vært 6-7 ganger på Bali med ungene, der er det flott å være og mye å oppleve. Lei et hus om du skal være der over noe tid, og kos dere med bading, surfing, båtturer, apekatter, kultur - og tempelbesøk, aktiviteter, opplevelsesturer på øya mm. Balineserne er svært glad i unger, og inviterer dere gjerne hjem til eget hus eller på en seremoni i tempelet. Hawaii er stas, men selv som voksen syntes jeg det var fryktelig langt å reise, og slet med jetlag lenge. Da ville jeg heller prioritert Florida som en annen sier, masse opplevelser for unger i deres alder.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #5 Skrevet 15. oktober 2019 På 12.10.2019 den 12.09, AnonymBruker skrev: Til neste sommer har jeg råd til å reise til plasser som Bali, Hawaii. Jeg har tenkt ut dette blir en av få ganger jeg faktisk får gjort det med barna. Jeg er reiseglad, både med og uten barn. Jeg har for en gangs skyld lyst til å reise til en annen plass en Spania eller Hellas, der har ungene allerede vært noen ganger, og jeg dro med familien hvert år selv før jeg fikk barn. Har noen noe forslag? Flotte kjente/ukjente plasser hvor det er fint å ha med barn? De er da 6 og 8, og oppfører seg høvelig bra på fly og restauranter 🙂 Tar egentlig gjerne imot absolutt alt av tips, så lenge det er nytt og spennende 😅 Anonymkode: d0b41...1f8 Florida med parkene midt på sommeren synes jeg faktisk er ganske slitsomt😅 Mye kø og regnskurer, ganske kraftige innimellom også😀 Hawaii er fint, hvis man beveger seg bort fra hovedøya. Men. Veldig dyrt! Bali er fantastisk på sommeren. Ikke regntid der da, i motsetning til Thailand og omegn som har en del nedbør på sommeren. Også er det BILLIG på Bali, så du får MYE for pengene. Både når det gjelder overnatting, mat og aktiviteter. Pakk lett og reis med ryggsekk. Ta ungene med og hopp litt rundt. Styr unna Kuta og området rundt. Veldig slitsomt. Ville startet med feks noen dager på en fin resort i Sanur eller Nusa Dua, så en tur opp til Ubud for å se på apene, koselige kafeer og lokal kunst, også en tur innom Bali Swing. For late dager med strandliv og snorkling: Ta båten ut til Gili Øyene og/eller Nusa Lembongan. Fantastisk stemning ute på øyene❤️ Lyst på fornøyelsesparker? Kombiner Bali med en stopover i Bangkok eller Singapore. Bangkok har flere fine fornøyelsesparker + Kidzania (perfekt for unger i din alder, finner det i Singapore også) Singapore har alt unger kan drømme om. Fornøyelsesøya Sentosa. Der finner du Universal Studios. En liten kjøretur fra Singapore, rett over grensa til Malaysia ligger Legoland. Anonymkode: 285fc...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå