AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #1 Skrevet 12. oktober 2019 Jeg har naboer med et barn på 1 år, som jeg synes gråter hele tiden. Veksler mellom ''sutring'' og hysteriske gråtetokter. F.eks. nå har barnet grått siden jeg stod opp kl. 09.30, og driver på ennå. Gråter ofte om kveldene også, flere timer i strekk. På dagtid er jo jeg på jobb så da vet jeg ikke, men i helger osv er det gjerne gråting hele formiddagen. Er det vanlig for en ettåring? Ikke misforstå, det gjør meg ingenting - leilighetene er godt lyddempet og det er ikke sånn at det er plagsomt. Lurer fordi jeg ikke kan noe om barn egentlig. Trodde så mye gråting var ''forbeholdt'' babyer? Vi skal begynne prøvingen selv snart, så jeg prøver bare å tilegne meg litt kunnskap Anonymkode: ede37...da5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #2 Skrevet 12. oktober 2019 Nei, det hørtes ikke helt vanlig ut. Det kan jo hende den 1 åringen er syk eller har smerter eller noe slikt som plager den. Anonymkode: 50539...14b
Bøttemedhull Skrevet 12. oktober 2019 #3 Skrevet 12. oktober 2019 Min 1-åring har begynt å ta til tårene mye lettere, og bråker mye mer enn før. Protesterer når hun skal få ny bleie, kjefter og smeller hvis hun ikke kommer seg videre med gåvognen sin, skriker hvis jeg skal hjelpe henne å spise, skriker når hun skal legge seg, gråter når vi putter henne i vognen. Og når hun må kle på seg. Blid ellers, men ja, MYE tårer i løpet av en dag. Tror det er normalt altså. De begynner å ville bestemme litt over seg selv, og merker at de kan påvirke. Synes litt synd på nabodamen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #4 Skrevet 12. oktober 2019 Friske barn som får dekket behovene sine gråter minimalt. Så enten er barnet syk, eller så dekker de ikke behovene. Jeg ammet on demand, bar barna i sjal/bæresele, samsov, praktiserte EC, og gav næringsrik mat som de tålte. Mine barn gråt nesten aldri, og gjør det fortsatt ikke. Anonymkode: 321f1...a51 1
Bøttemedhull Skrevet 12. oktober 2019 #5 Skrevet 12. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Friske barn som får dekket behovene sine gråter minimalt. Så enten er barnet syk, eller så dekker de ikke behovene. Jeg ammet on demand, bar barna i sjal/bæresele, samsov, praktiserte EC, og gav næringsrik mat som de tålte. Mine barn gråt nesten aldri, og gjør det fortsatt ikke. Anonymkode: 321f1...a51 Jeg ammer fortsatt og føyer meg så mye som mulig. Men fortsatt mye kjefting fra snuppa ass. 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #6 Skrevet 12. oktober 2019 Kjefting faktisk.. Anonymkode: 792c5...c44 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #7 Skrevet 12. oktober 2019 Jeg syntes min nå 2åring var ganske mye frustrert og grinete som 1åring. Hun kunne ikke gå ennå og ble frustrert for alt mulig og tok det ut gjennom gråt. Slitsom periode, men nå er hun superglad og fornøyd stort sett hele tiden! Det skal sies at hun ikke gråt kontinuerlig, men mye av og på. Anonymkode: e34f9...746
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #8 Skrevet 12. oktober 2019 Er vel store forskjeller fra barn til barn? Har to barn. Eldste gråter/sutrer fremdeles mye mer enn den minste min. Han er 1,5 år og gråter aldri. Anonymkode: 63d95...8bf 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #9 Skrevet 12. oktober 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Friske barn som får dekket behovene sine gråter minimalt. Så enten er barnet syk, eller så dekker de ikke behovene. Jeg ammet on demand, bar barna i sjal/bæresele, samsov, praktiserte EC, og gav næringsrik mat som de tålte. Mine barn gråt nesten aldri, og gjør det fortsatt ikke. Anonymkode: 321f1...a51 Ikke nødvendigvis. Min datter på 11 måneder har nå hatt en periode der hun fort sutrer og gråter hvis hun ikke får viljen sin med en gang, og det har vedvart i ett par uker nå til tross for bæring og trøsting. Alt er ikke svart/hvitt. Anonymkode: 16d11...65d 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #10 Skrevet 12. oktober 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Friske barn som får dekket behovene sine gråter minimalt. Så enten er barnet syk, eller så dekker de ikke behovene. Jeg ammet on demand, bar barna i sjal/bæresele, samsov, praktiserte EC, og gav næringsrik mat som de tålte. Mine barn gråt nesten aldri, og gjør det fortsatt ikke. Anonymkode: 321f1...a51 🙄 Anonymkode: 5bc03...20f 9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #11 Skrevet 12. oktober 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjefting faktisk.. Anonymkode: 792c5...c44 🙄 Anonymkode: 16d11...65d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #12 Skrevet 12. oktober 2019 Barn er forskjellige, så så lenge det ikke er noe annet som uroer deg, så er det forhåpentligvis (for moren, babyen og dere naboer) en fase! Anonymkode: 0996e...2c6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #13 Skrevet 12. oktober 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Friske barn som får dekket behovene sine gråter minimalt. Så enten er barnet syk, eller så dekker de ikke behovene. Jeg ammet on demand, bar barna i sjal/bæresele, samsov, praktiserte EC, og gav næringsrik mat som de tålte. Mine barn gråt nesten aldri, og gjør det fortsatt ikke. Anonymkode: 321f1...a51 Så fint for deg, men verden er ikke så svart/hvitt. Det går fint an å være supermamma, men likevel ha en ettåring som sutrer/gråter. Du kan ikke dømme andre mødre basert på din egen, svært snevre, erfaring. Anonymkode: 0996e...2c6 6
Vera Skrevet 12. oktober 2019 #14 Skrevet 12. oktober 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Friske barn som får dekket behovene sine gråter minimalt. Så enten er barnet syk, eller så dekker de ikke behovene. Jeg ammet on demand, bar barna i sjal/bæresele, samsov, praktiserte EC, og gav næringsrik mat som de tålte. Mine barn gråt nesten aldri, og gjør det fortsatt ikke. Anonymkode: 321f1...a51 Men generell kunnskap skorter det på. 12
Gjest Albbas Skrevet 12. oktober 2019 #15 Skrevet 12. oktober 2019 Det er ikke normalt at de gråter mange timer til sammen i løpet av dagen hvis de ellers er friske. Hyppig gråt kan være normalt, men ikke sånn at det utgjør mange timer til sammen. Men barnet kan jo være sykt, plages med tenner eller lignende? Da kan det bli mye gråt.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #16 Skrevet 12. oktober 2019 5 timer siden, Vera skrev: Men generell kunnskap skorter det på. https://www.naturalchild.org/articles/guest/claire_niala.html Anonymkode: 321f1...a51
Vera Skrevet 12. oktober 2019 #17 Skrevet 12. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.naturalchild.org/articles/guest/claire_niala.html Anonymkode: 321f1...a51 Artikkelen handler om spedbarn..barnet i dette innlegget er ikke et spedbarn. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #18 Skrevet 12. oktober 2019 Jeg har en må litt over 1,5 år, og den siste måneden har vært et mareritt. Den gladgutten, som nesten aldri gråt, og var strålende fornøyd så lenge han var frisk, har nå innsett at han har en vilje, og at den kan brukes for alt det er verdt, og grensetesting. Samtidig som han utvikler seg, og lærer nye ting hele tiden. Alt fra ord, sette sammen ord, eller at han har kommet på noe nytt, samtidig som at han får 4 nye tenner Samtidig som ikke har brutt frem enda. Veldig fint at naboer følger litt med og bryr seg, men jeg ville nok sett det ann litt, og ikke bare etter 1 kveld. Kan være barnet er sykt, eller smerter på noen måte. Men jeg vil påstå det er normalt i perioder fra 1 år. Både at barnet gråter i frustrasjon over å ikke få til ting, grensetesting, sykdom og stahet. Anonymkode: 82cbe...b09
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #19 Skrevet 12. oktober 2019 Mitt barn på 11 måneder vil helst bli bært rundt hele tiden, så hun gråter hvis jeg setter henne på gulvet. Hun gråter spesielt mye når jeg skifter bleie eller tar på klær. Hun gråter når vi pusser tenner to ganger om dagen. Hun gråter når hun er sulten, og hun gråter når hun er trøtt. Hun gråter når hun dunker seg i bordet/gulvet/veggen/lekene sine, og der skjer ofte. Hun gråter når hun settes i bilstol eller vogn. Hun gråter når hun får «nei» til å spise jord fra potteplanten. Hun gråter når det tar litt for lang tid å koke opp vann til grøt og melk. Hun gråter når hun får på smella. Hun gråter når hun ikke får kaste skåla med mat på gulvet. Hun gråter når jeg feier opp restene fra gulvet. Det er bare noen av tilfellene som får mitt barn til å gråte. Gråt er kommunikasjon for en baby. Noen gråter mer enn andre. Det trenger ikke være noe galt. Anonymkode: b0458...376 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #20 Skrevet 12. oktober 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har naboer med et barn på 1 år, som jeg synes gråter hele tiden. Veksler mellom ''sutring'' og hysteriske gråtetokter. F.eks. nå har barnet grått siden jeg stod opp kl. 09.30, og driver på ennå. Gråter ofte om kveldene også, flere timer i strekk. På dagtid er jo jeg på jobb så da vet jeg ikke, men i helger osv er det gjerne gråting hele formiddagen. Er det vanlig for en ettåring? Ikke misforstå, det gjør meg ingenting - leilighetene er godt lyddempet og det er ikke sånn at det er plagsomt. Lurer fordi jeg ikke kan noe om barn egentlig. Trodde så mye gråting var ''forbeholdt'' babyer? Vi skal begynne prøvingen selv snart, så jeg prøver bare å tilegne meg litt kunnskap Anonymkode: ede37...da5 For oss med et barn med melkeallergi, refluks, hyppig oppkast, mye magesmerter, vann i ørene, innleggelse av dren i ører, forsinket motorikk, mulig dårlig syn, spisevegring så gråter barnet så mye som du beskriver. Det er ikke synlig på utsiden hvordan tilstanden til barnet er. Men vi har da sannelig mektig med oppfølging fra barnelege, fastlege, ernæringsfysiolog, spiseteam, PPT tjeneste, fysioterpeut, helsestasjonen etc på deres kontorer. Du som nabo får trolig ikke vite hva som feiler denne lille ungen og det er veldig vanskelig å få hjelp av helsestasjonen til å kartlegge allergi og refluks. Her har de bare sagt at alt er bra hele tida selv om vektkurve dalte, ungen hylskreik, vogna var skrekken, søvnen elendig og oppkastet x antall ganger daglig. Anonymkode: eeb4d...5dd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå