Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i praksis på et regnskapskontor i det siste 6 måneder, etter ett regnskapsmedarbeiderkurs fra NAV. Har også utdanning i regnskap fra andre land i EU, og bacherol  i økonomi. Har prøvde å bli bedre og bedre i Norsk, og her tatt norskkurs som jeg har betalt selv, og i tillegg studerer jeg  noen fag for å bli autorisert regnskapsfører (som nettstudier), alt ved siden av jobb, med stor forventningen at jeg kunne ble tilbud en jobb etter praksistid. Eieren  er veldig fornøyd, og endelig  har han tilbydd meg fast ansettelse, nå at praksistid er nesten over. 

Men problemet nå er at eieren er allerede 68 år gammelt, inntektene har gitt ned i det siste år, selv om vi fikk 5 nye kunder som jeg er ansvarlig for, det hadde andre kunden fra de andre 2 regnskapsføreren  som sa opp eller vi sa opp med dem. Jeg vet at økonomien går dårlig, og at bedriften tjener ikke nok for å betale de andre 2 regnskapsfører, og de har ikke så mye lyst til å få nye kunder.  Nå vil han også ansette meg. Og jeg er så takknemlige, men jeg vil ikke bidra til at bedriften økonomien blir dårligere, når at han skal betale en lønn til. 

Jeg ser ingen fremtiden der, men samtidig jeg trives veldig godt å jobbe der, hadde store utfordringen knyttet med digitalisering og effektivisering, og det liker jeg,  og det er en stor mulighet for å få enda mer erfaring og blir autorisert regnskapsfører. På en annen side, jeg er nesten sikker at jeg ikke kan få jobb på en annen sted. 

Skal jeg takke ja, selv om jeg blir med litt dårlig samvittighet ? Hva skal fremtiden min blir hvis bedriften går konkurs? 

Anonymkode: ba5fb...490

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...