Gjest AlbertEinstein Skrevet 12. oktober 2019 #41 Skrevet 12. oktober 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg bare syns argumentet om AB er så utrolig dumt å bruke. Når alle er anonyme på et forum. Ellers er det det samme for meg om du begynner å røyke. Så lenge du ikke er mannen min. Da halshugger jeg han (deg). Anonymkode: de427...744 Det høres ut som om jeg måtte ha røyket igjen om jeg skulle forblitt mannen din også, så den går nok begge veier Endret 12. oktober 2019 av AlbertEinstein
Gjest AlbertEinstein Skrevet 12. oktober 2019 #42 Skrevet 12. oktober 2019 2 minutter siden, Brimi skrev: Da synes jeg du skal prøve igjen siden det er så lenge siden Kanskje jeg skal gi det en sjanse
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #43 Skrevet 12. oktober 2019 2 minutter siden, AlbertEinstein skrev: Det høres ut som om jeg måtte ha røyket igjen om jeg skulle forblitt mannen din også, så den går nok begge veier Takk for det, du. Anonymkode: de427...744
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #44 Skrevet 12. oktober 2019 2 minutter siden, AlbertEinstein skrev: Det høres ut som om jeg måtte ha røyket igjen om jeg skulle forblitt mannen din også, så den går nok begge veier Blir halshugging uansett da. Anonymkode: de427...744
Gjest AlbertEinstein Skrevet 12. oktober 2019 #45 Skrevet 12. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for det, du. Anonymkode: de427...744 Du vet hva de sier? "Som man roper i skogen får man svar"
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #46 Skrevet 12. oktober 2019 2 minutter siden, AlbertEinstein skrev: Du vet hva de sier? "Som man roper i skogen får man svar" Aldri hørt no om 😇😂 Anonymkode: de427...744
kikkana Skrevet 12. oktober 2019 #47 Skrevet 12. oktober 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, om jeg måtte velge mellom 10 kilo overvekt eller en mann som røyker så er valget lett.. Røyking er noe av det mest usexy jeg vet, snusing går til nød. Anonymkode: 9973a...b6e 10kg overvekt er jo ikke akkurat noe fryktelig overvektig. Hva med 60kg overvekt?
Gjest AlbertEinstein Skrevet 13. oktober 2019 #48 Skrevet 13. oktober 2019 Første sigg på byen ikveld ass! Helt konge å digg det var! Akkurat som jeg husket det. Alt stress og dritt gikk ut vindu jeg skal holde meg til maks 5 om dagen fremover. Møtte ved en tilfeldighet på en tidligere venninne som røyker ikveld. Tok en sigg med henne på et utested. Tror faktisk at jeg kan nyte tobakk kontrollert denne gangen.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #49 Skrevet 13. oktober 2019 Jeg skjønner deg. Jeg sluttet å røyke i 5 mnd (kan jo ikke sammenlignes med 6 år, men alikevel) og jeg la på meg 10 kilo på de 5 mnd, jeg fikk totalt abstinenser etter mat, ble helt gæærn etter å spise noe, følte meg sulten hele tiden. Jeg prøvde å trene 2 timer hver dag pg prøvde å telle kalorier, men jeg gikk ikke ned noen ting og jeg følte meg grusom og selvtilliten på bånn. Så jeg valgte å begynne å røyke igjen og jeg ble raskt mye bedre. Gikk ned de 10 kiloene igjen, mat er ikke nødvendig lenger annet enn hvis jeg faktisk sulten som nå skjer 3-4 ganger om dagen og ikke konstant. Trener fortsatt like mye og føler meg psykisk mer stabil. Så jeg veiet opp helse ulempe mot helse ulempe dvs. Være chubby, psykisk ustabil med mat abstinenser som var smertens ubehagelig som bare kunne gå en vei, altså kjempe overvekt. Eller en stabil psyke, normalvektig og et normalt forhold til mat, men med røyken da. Jeg røyker maks 10 om dagen og det holder lenge!! Noen ganget faktisk bare 2 røyk også om dagen. Bare det lille der holde hele meg i sjakk! Noen "skavanker" har vi alle. Noen røyker, noen snuser, noen spiser mye dårlig mat, noen tar dop, noen sitter bare i soffan, noen er avhengig av brus.... sikkert 90% av alle mennesker driver med et eller annet som ikke er bra for helsa så man får velge sine kamper tenker jeg og vi skal dø en dag uansett. Røyk og kos deg, og ta vare på kroppen din på andre måter istede. Eventuelt test ut damprøyk. Anonymkode: 3d0dc...f99
Gjest AlbertEinstein Skrevet 13. oktober 2019 #50 Skrevet 13. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner deg. Jeg sluttet å røyke i 5 mnd (kan jo ikke sammenlignes med 6 år, men alikevel) og jeg la på meg 10 kilo på de 5 mnd, jeg fikk totalt abstinenser etter mat, ble helt gæærn etter å spise noe, følte meg sulten hele tiden. Jeg prøvde å trene 2 timer hver dag pg prøvde å telle kalorier, men jeg gikk ikke ned noen ting og jeg følte meg grusom og selvtilliten på bånn. Så jeg valgte å begynne å røyke igjen og jeg ble raskt mye bedre. Gikk ned de 10 kiloene igjen, mat er ikke nødvendig lenger annet enn hvis jeg faktisk sulten som nå skjer 3-4 ganger om dagen og ikke konstant. Trener fortsatt like mye og føler meg psykisk mer stabil. Så jeg veiet opp helse ulempe mot helse ulempe dvs. Være chubby, psykisk ustabil med mat abstinenser som var smertens ubehagelig som bare kunne gå en vei, altså kjempe overvekt. Eller en stabil psyke, normalvektig og et normalt forhold til mat, men med røyken da. Jeg røyker maks 10 om dagen og det holder lenge!! Noen ganget faktisk bare 2 røyk også om dagen. Bare det lille der holde hele meg i sjakk! Noen "skavanker" har vi alle. Noen røyker, noen snuser, noen spiser mye dårlig mat, noen tar dop, noen sitter bare i soffan, noen er avhengig av brus.... sikkert 90% av alle mennesker driver med et eller annet som ikke er bra for helsa så man får velge sine kamper tenker jeg og vi skal dø en dag uansett. Røyk og kos deg, og ta vare på kroppen din på andre måter istede. Eventuelt test ut damprøyk. Anonymkode: 3d0dc...f99 Altså, vi slipper fedmeproblematikk men får helseulempen med å røyke istedenfor. Jeg skal som nevnt ikke røyke mer enn 5 om dagen. Det er maksimum! Jeg tenker faktisk å påbegynne slankekur fom mandag av samt kutte ut alkohol helt for en tid. Når sant skal sies har jeg hatt et liberalt forhold til alkohol over lengre tid også hvilket ikke er sunt. Jaja, så sigger jeg litt ! Om jeg redusert vekta og kutter ut mye av alkoholen går det sikkert opp i opp. Å ja, dette sier jeg faktisk som lege selv. Jeg har sett studier på overvekt samt alkoholmisbruk som tilsier like høy mortalitet som ved moderat røyking. Som du sier, alle har sine laster.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #51 Skrevet 13. oktober 2019 46 minutter siden, AlbertEinstein skrev: Altså, vi slipper fedmeproblematikk men får helseulempen med å røyke istedenfor. Jeg skal som nevnt ikke røyke mer enn 5 om dagen. Det er maksimum! Jeg tenker faktisk å påbegynne slankekur fom mandag av samt kutte ut alkohol helt for en tid. Når sant skal sies har jeg hatt et liberalt forhold til alkohol over lengre tid også hvilket ikke er sunt. Jaja, så sigger jeg litt ! Om jeg redusert vekta og kutter ut mye av alkoholen går det sikkert opp i opp. Å ja, dette sier jeg faktisk som lege selv. Jeg har sett studier på overvekt samt alkoholmisbruk som tilsier like høy mortalitet som ved moderat røyking. Som du sier, alle har sine laster. Ja og det er mange som blir gamle selvom de var stor røykere. Røykerne i min familie har blitt langt over 90, hjemme boende, spreke mosjonister med lappen 👍 og jeg føler ikke at jeg trenger å bli over 90 uansett. Det er vel ikke noe overhengende fare for å få kols hvis man røyker fra 0-10 røyk om dagen vel? Anonymkode: 3d0dc...f99
Gjest AlbertEinstein Skrevet 13. oktober 2019 #52 Skrevet 13. oktober 2019 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og det er mange som blir gamle selvom de var stor røykere. Røykerne i min familie har blitt langt over 90, hjemme boende, spreke mosjonister med lappen 👍 og jeg føler ikke at jeg trenger å bli over 90 uansett. Det er vel ikke noe overhengende fare for å få kols hvis man røyker fra 0-10 røyk om dagen vel? Anonymkode: 3d0dc...f99 Tja, overhengende er et ladet begrep. Sannheten er at det ikke finnes noen trygg nedre grense hva gjelder utvikling av KOLS eller lungekreft. Vil man være sikker på at man er trygg for lungesykdommer bør man unngå røyk for enhver pris. Jeg innrømmer glatt at jeg røyker på tross av bedre viten. Jeg har selv dissekert røykelunger på studiet. Endret 13. oktober 2019 av AlbertEinstein
Gjest Blondie65 Skrevet 13. oktober 2019 #53 Skrevet 13. oktober 2019 Det argumentet om at Tante Olga røykte som en skorstein og levde likevel til hun var 109 år er ikke noe argument. En bekjent røykte aldri og døde av kols da vedkommende var i 60 årene. Hvis du er disponert for enkelte sykdommer, øker risikoen for disse ved å røyke. Ikke bare litt, men mye.
Gjest AlbertEinstein Skrevet 13. oktober 2019 #54 Skrevet 13. oktober 2019 2 timer siden, Blondie65 skrev: Det argumentet om at Tante Olga røykte som en skorstein og levde likevel til hun var 109 år er ikke noe argument. En bekjent røykte aldri og døde av kols da vedkommende var i 60 årene. Hvis du er disponert for enkelte sykdommer, øker risikoen for disse ved å røyke. Ikke bare litt, men mye. Jaja, for all del. Slike argumenter er tøys og tull så absolutt. Det er vel gjerne slik at man kan dele befolkningen inn i tre grupper. To av gruppene utgjør 5 prosent hver, mens den siste utgjør resterende 90 prosent. Den ene 5 prosenten dør tilsig uansett hvordan de lever, mens den andre 5 prosenten lever lenge uansett hvordan de lever. Dette handler om genetikk. Den siste gruppen, altså den som utgjør 90 prosent har mye å hente på å gjøre kloke valgt av livsstil. Det er denne hovedgruppen politikerne lager alle reglene med hensyn til. Derfor er ressonomentet selvsagt ikke ugyldig, men veldig uinteressant. Om tante blir 100 og røyka som en skorstein, mens kompisen min døde som 28 åring selv om han løp Marathon og vår tynn og sprek blir slik sett statistisk uinteressant. Vi vet ikke hvilken av gruppene vi tilhører før vi ligger for døden, enten som 90åring eller som 40åring. Derfor bør vi generelt gå utifra at vi tilhører gruppa på 90 prosent. For dersom vi gjør det, noe som er svært sannsynlig, så har vi mye å hente på kosthold og livstil. Det er ikke uten grunn at jeg planlegger å holde tobakken nede i moderate mengder.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. oktober 2019 #55 Skrevet 13. oktober 2019 14 minutter siden, AlbertEinstein skrev: Jaja, for all del. Slike argumenter er tøys og tull så absolutt. Det er vel gjerne slik at man kan dele befolkningen inn i tre grupper. To av gruppene utgjør 5 prosent hver, mens den siste utgjør resterende 90 prosent. Den ene 5 prosenten dør tilsig uansett hvordan de lever, mens den andre 5 prosenten lever lenge uansett hvordan de lever. Dette handler om genetikk. Den siste gruppen, altså den som utgjør 90 prosent har mye å hente på å gjøre kloke valgt av livsstil. Det er denne hovedgruppen politikerne lager alle reglene med hensyn til. Derfor er ressonomentet selvsagt ikke ugyldig, men veldig uinteressant. Om tante blir 100 og røyka som en skorstein, mens kompisen min døde som 28 åring selv om han løp Marathon og vår tynn og sprek blir slik sett statistisk uinteressant. Vi vet ikke hvilken av gruppene vi tilhører før vi ligger for døden, enten som 90åring eller som 40åring. Derfor bør vi generelt gå utifra at vi tilhører gruppa på 90 prosent. For dersom vi gjør det, noe som er svært sannsynlig, så har vi mye å hente på kosthold og livstil. Det er ikke uten grunn at jeg planlegger å holde tobakken nede i moderate mengder. Mitt innlegg var egentlig ikke myntet på deg - men den som kom dragende med sin gamle slektning. Er ellers helt enig.
matrobot Skrevet 13. oktober 2019 #56 Skrevet 13. oktober 2019 Du nevner eksamensnerver og vekttap som årsakene til du ønsker å begynne. Kortsiktig fungerer planen din sikkert, men langsiktig kan det fort bli dyrt. For både helsen og økonomien. Er du villig til å gamble på det?
Million Skrevet 13. oktober 2019 #57 Skrevet 13. oktober 2019 (endret) På 12.10.2019 den 3.05, AlbertEinstein skrev: Summa summarum så sliter jeg med å se gode grunner til ikke å begynne å snuse og røyke igjen. Jeg tenker på tobakk mange ganger daglig Sliter du virkelig med å se de gode grunnene til å la være? Kreft? KOLS? Stinkende, dårlig ånde som lukter sur sneip? Gule tenner? Brune nikotionfingre? Røykstank av klær, hud og hår, som virker som en real turn-off for de aller fleste andre ikke-røykere? KOSTNADENE ved å røyke og snuse, det er dyrt og lopper deg for tusenvis av kr hver måned!! Jeg ser bare gode grunner til å la være å begynne og røyke igjen. Hilsen røykfri i 9 år nå Endret 13. oktober 2019 av Million 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå