AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #1 Skrevet 11. oktober 2019 Har en stor husedderkopp som sitter på dørkarmen INN TIL badet mitt. Jeg er mye på badet og er redd for at edderkoppen skal hoppe inn i håret mitt når jeg går inn på badet. Har brunt hår og da er det ikke så lett å se om den ramler oppi der.. hvordan skal jeg ta den mest mulig??! Kan jeg spraye luftrenser på den??? Anonymkode: d6369...757
Eneri Skrevet 11. oktober 2019 #2 Skrevet 11. oktober 2019 Støvsuge den? Hårspray og så papir? Klaske den med en avis? 2
visp Skrevet 11. oktober 2019 #3 Skrevet 11. oktober 2019 Sett et glass over den, la et papir skli under åpningen og hold fast til du har sluppet den ut. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #4 Skrevet 11. oktober 2019 Ha tre gjenstander klare som du kan slå den med hvis en av dem skulle svikte deg. spray med et eller annet om du ønsker det, men det beste er ofte å klaske veldig hardt til dem. hilsen frøken livredd for edderkopper. Anonymkode: afd7e...399
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #5 Skrevet 11. oktober 2019 Det betyr ulykke å drepe edderkopper... Anonymkode: d3dfe...45b 2
Ariana807 Skrevet 11. oktober 2019 #6 Skrevet 11. oktober 2019 (endret) Edderkopper kan være sensitiv for lukt, så om du sprayer den med noe burde den veldig kjapt slippe taket og ramle ned på gulvet. Det jeg gjorde før jeg fikk 2 jegere i hus 😸😸 var 1. Hent stol til å stå på, radar spray og et glass stort nok til å dekke over edderkoppen. 2. spray med radar. 3. Edderkoppen vil slippe taket og ramle ned på gulvet, evt. springe bortover gulvet om den allerede er i den høyden. 3. Fortsett å spray på edderkoppen til den krøller seg sammen i forsvarsposisjon. 4. Sett glasset over den. 5. Vent til du får noen til å hjelpe med å fjerne den. Evt. vent til edderkoppen dør (bra med et gjennomsiktig glass slik at du kan se om den enda lever). Håper du finner noen tips. Jeg er selv livredd for edderkopper 😵😵😵😵😵 Endret 11. oktober 2019 av Ariana807
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #7 Skrevet 11. oktober 2019 Ikke bruk støvsuger. De kan leve lenge inni der, og kravle ut igjen!! Anonymkode: 21185...77d 1
Ariana807 Skrevet 11. oktober 2019 #8 Skrevet 11. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke bruk støvsuger. De kan leve lenge inni der, og kravle ut igjen!! Anonymkode: 21185...77d Trikset om du bruker støvsuger er da å kaste hele støvsugeren ut 👌🏻😂 Hadde en kollega som foreslo å støvsuge dem opp, jeg bare «men hva skal jeg da gjøre med støvsugeren?». Han så veldig dumt på meg da 😅😂 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #9 Skrevet 11. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det betyr ulykke å drepe edderkopper... Anonymkode: d3dfe...45b Tull Anonymkode: 0ebca...c6d
Gjest Pompom Skrevet 11. oktober 2019 #10 Skrevet 11. oktober 2019 1 time siden, Ariana807 skrev: Trikset om du bruker støvsuger er da å kaste hele støvsugeren ut 👌🏻😂 Hadde en kollega som foreslo å støvsuge dem opp, jeg bare «men hva skal jeg da gjøre med støvsugeren?». Han så veldig dumt på meg da 😅😂 Man må kaste posen med en gang 🙈 ellers klatrer de jo bare ut igjen
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #11 Skrevet 11. oktober 2019 1 time siden, visp skrev: Sett et glass over den, la et papir skli under åpningen og hold fast til du har sluppet den ut. Dette. Det er ikke nødvendig å drepe den. Anonymkode: 56283...428 3
BeautyBox Skrevet 11. oktober 2019 #12 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg har lest/hørt (husker ikke hvor) at edderkopper ikke overlever å bli støvsugd pga det enorme trykket de blir utsatt for, i tillegg til at de ikke får nok oksygen inni der til at de har sjans å overleve. 1
BeautyBox Skrevet 11. oktober 2019 #13 Skrevet 11. oktober 2019 (endret) 1 time siden, visp skrev: Sett et glass over den, la et papir skli under åpningen og hold fast til du har sluppet den ut. Jeg er også enig i denne. Edderkopper er viktig for miljøet. (Jeg er også livredd edderkopper, men dette klarer jeg fint.) Endret 11. oktober 2019 av BeautyBox 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #14 Skrevet 11. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette. Det er ikke nødvendig å drepe den. Anonymkode: 56283...428 Selvfølgelig er det ikke nødvendig, men jeg kunne fått en million og jeg hadde fortsatt ikke turt å gjøre dette. Anonymkode: afd7e...399
BeautyBox Skrevet 11. oktober 2019 #15 Skrevet 11. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det ikke nødvendig, men jeg kunne fått en million og jeg hadde fortsatt ikke turt å gjøre dette. Anonymkode: afd7e...399 Prøv. Så får du litt eksponeringsterapi på kjøpet.
Kågebruker Skrevet 11. oktober 2019 #16 Skrevet 11. oktober 2019 Hva med å spise den. Da blir du kvitt den.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #17 Skrevet 11. oktober 2019 Akkurat nå, BeautyBox skrev: Prøv. Så får du litt eksponeringsterapi på kjøpet. Jeg har virkelig prøvd gjentatte ganger. Den ene gangen falt den på meg, så jeg sov borte i to dager. Bor i en bolig hvor jeg finner minst 1-2 edderkopper om dagen uten å lete engang. Men fortsatt like redd steder jeg har bodd tidligere hvor jeg har sett færre så har det gått bedre, her derimot er det bare blitt værre. Om du har flere innspill så tar jeg dem gjerne imot! Anonymkode: afd7e...399
Gjest En dråpe i havet Skrevet 11. oktober 2019 #18 Skrevet 11. oktober 2019 Bruker å endten sette hånden eller et ark foran den slik at den kan kravle på. Så går jeg ut å tar jeg hånden/ arket inntil veggen ute og lar de kravle av. La edderkoppene leve, de dreper insekter (fluer) som er noe av det mest irriterende skapningene som finnes.
cerruti Skrevet 11. oktober 2019 #19 Skrevet 11. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har virkelig prøvd gjentatte ganger. Den ene gangen falt den på meg, så jeg sov borte i to dager. Bor i en bolig hvor jeg finner minst 1-2 edderkopper om dagen uten å lete engang. Men fortsatt like redd steder jeg har bodd tidligere hvor jeg har sett færre så har det gått bedre, her derimot er det bare blitt værre. Om du har flere innspill så tar jeg dem gjerne imot! Anonymkode: afd7e...399 OMG- kjenner på angsten her nå og kikker meg rundt😳
911 Skrevet 11. oktober 2019 #20 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg lar den komme på hånden min og så bærer jeg den ut i det fri. Ingen edderkopper i Norge er farlige for mennesker. Man kan bli bitt av f.eks. taranteller men det er ikke verre enn et vepsestikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå