AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #1 Skrevet 11. oktober 2019 Hei! Kort fortalt; mine foreldre skilte seg for 3 år siden ettersom det kom frem at min far hadde hatt et forhold til en dame på si i utlandet i 11 år mens han var gift og bodde sammen med min mor. Mens dette pågikk datet han også andre kvinner fra her vi bor, tok dem med på hytteturer og var generelt på utkikk. Dette har kommet frem i ettertid. Han har så lenge jeg kan huske behandlet min mor dårlig, på den måten at hun har fått null oppmerksomhet, men bare klager og kritikk for alt hun gjør og hvordan hun ser ut. Det er selvsagt alltid to sider av en sak, men dette mener jeg har vært totalt ufortjent. Hun har stilt opp for ham, og ofret hele hennes karriere for å få det til å fungere. Hun har gjort alt hun kan av hele hennes hjerte, og han har til gjengjeld behandlet henne elendig, så dårlig at hun har fått helseplager av det og måtte starte på medisiner. Jeg er nå 29 år og synes det er vanskelig å opprettholde en normal relajson til ham. Hadde han skilt seg på forhånd og så funnet en ny, ingen problem. Jeg har aldri hatt en veldig nært bånd til min far, men det har vært hyggelig nok. Han har aldri brakt temaet på banen i samtale, og nekter for å ha noe som helst skyld. Jeg sliter med å respektere en slik person, og har rett og slett lite til overs for ham. Har forsøkt å opprettholde en "normal" relasjon, men føler at det sliter mye på meg, da han også har tendenser til å lyve barna hans bak vår rygg. Mine brødre har ingen kontakt med ham, og blir dårlig av å være i samme rom med ham. Mor synes det er hyggelig om vi har kontakt, men jeg har problemer med å ha dette. Han skal dukke opp akkurat når det passer ham, og blande seg inn i mine personlige saker, både venner, økonomi og jobb. Holder jeg tilbake på disse områdene, kritiserer han meg til andre. Samtidig sitter det svært lang inne hos meg å bryte slike relasjoner. Og jeg vil ikke gjøre noe forhastet. Men jeg begynner å tvile på det hele, om det faktisk føles riktig og sunt å opprettholde denne relasjonen. Han hjelper meg noe økonomisk, men dette er kun midlertidig og avtale inngått hos advokat. Jeg ønsker ham alt vel, men tror ikke jeg vil være en del av dette lengre. Hva tenker dere? Anonymkode: 045fb...a5a
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #2 Skrevet 11. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han hjelper meg noe økonomisk, men dette er kun midlertidig og avtale inngått hos advokat. huff hvorfor det? det er ille. Da har han en grunn til å kreve ting tilbake fra deg. Anonymkode: 66961...f95
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #3 Skrevet 11. oktober 2019 Svar til over her: Det er fra noen år tilbake, han ønsket å hjelpe alle barna i forbindelse med tilskudd til studier. Vi har det i skriftlig avtale at han har forpliktet seg å bidra med beløp to ganger i året, frem til en satt dato. Det var også som plaster på såret for skilsmissen, og inngår i en del av oppgjøret. Det er ikke veldig stort, men hjelper godt akkurat nå. Anonymkode: 045fb...a5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå