AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #1 Skrevet 11. oktober 2019 For noen år tilbake registrerte jeg meg hos Nav og tok et kurs med arbeidstrening på slutten der jeg fikk utbetaling hver andre uke. Det tok slutt og jeg fikk ingen videre jobb. Er fremdeles arbeidsledig. Jeg får ingenting utbetalt av Nav. Jeg lever på avkastning fra fond. Har opp igjennom fått møter med Nav, men når de vil jeg skal ta et kurs i sykepleie og forventer at jeg skal jobbe som sykepleier på sykehus etterpå, da er de ikke med i denne verden. Spørsmålet mitt er om jeg kan si nei til videre meldekortsending? Hva vil skje om jeg droppet det? (Synes infoen hos Nav er noe mangelfull..) Anonymkode: ef2df...81b
Hentacruel Skrevet 11. oktober 2019 #2 Skrevet 11. oktober 2019 Hvis det fattes vedtak om at du skulle fått utbetalinger i perioden du sendte meldekort så vil det naturligvis tas fratrekk fra de gangene du ikke gadd å sende.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #3 Skrevet 11. oktober 2019 Hvis du slutter å sende meldekort, så blir du inaktivert i systemet. Da slutter all oppfølging og ytelser. Et kurs i sykepleie? Er det en bachelor du kaller kurs? Anonymkode: 1493f...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #4 Skrevet 11. oktober 2019 30 minutter siden, Hentacruel skrev: Hvis det fattes vedtak om at du skulle fått utbetalinger i perioden du sendte meldekort så vil det naturligvis tas fratrekk fra de gangene du ikke gadd å sende. Jeg har sendt inn meldekort hver eneste gang. Har aldri glemt. Hadde kun utbetalinger da jeg tok kurs og var på arbeidstrening. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du slutter å sende meldekort, så blir du inaktivert i systemet. Da slutter all oppfølging og ytelser. Et kurs i sykepleie? Er det en bachelor du kaller kurs? Anonymkode: 1493f...e3d Får ingen ytelser. Noe lignende det her: Hadde en veileder som mente det ville føre til jobb som sykepleier på sykehus... Anonymkode: ef2df...81b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #5 Skrevet 11. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sendt inn meldekort hver eneste gang. Har aldri glemt. Hadde kun utbetalinger da jeg tok kurs og var på arbeidstrening. Får ingen ytelser. Noe lignende det her: Hadde en veileder som mente det ville føre til jobb som sykepleier på sykehus... Anonymkode: ef2df...81b Dette kurset vil gjøre at du blir assistent innenfor helse. Og neppe på sykehus. Det du max kan forvente å få er en helgestilling samt være tilkallingsvikar. Anonymkode: 09b5a...99e 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #6 Skrevet 11. oktober 2019 Kan du skrive en link til dette kurset? Anonymkode: 9657d...290
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #7 Skrevet 11. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du skrive en link til dette kurset? Anonymkode: 9657d...290 Du kopierer og limer inn. Anonymkode: 09b5a...99e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #8 Skrevet 11. oktober 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sendt inn meldekort hver eneste gang. Har aldri glemt. Hadde kun utbetalinger da jeg tok kurs og var på arbeidstrening. Får ingen ytelser. Noe lignende det her: Hadde en veileder som mente det ville føre til jobb som sykepleier på sykehus... Anonymkode: ef2df...81b Om du ikke har en ytelse og ikke ønsker mer oppfølging, så skjer det kun at du blir inaktiv og ikke lenger registrert i navsystemet. Det kurset er verdiløst. Det er bare tull at NAV bruker penger på det. Anonymkode: 1493f...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #9 Skrevet 11. oktober 2019 Slutter du å sende meldekort faller du ut av systemet. Dvs ingen videre oppfølging eller ytelser. Og heller ingen krav til aktivitet. Hvorfor har du ikke fått arbeidsledighetspenger? Hva ønsker du å få utav kontakten med nav? Hvor aktiv er du på jobbsøkefronten? Har du planer om å ta kurs eller ny utdanning du kan bruke til noe? Anonymkode: 137eb...0bd 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #10 Skrevet 12. oktober 2019 Det velger du på siste punket med meldekort, at du ikke vil stå som arbeidsledig lenger. Anonymkode: bd1d6...2c4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #11 Skrevet 13. oktober 2019 Hvordan har du fylt i meldekort? Hvis du ikke mottatt ytelser fra Nav trenger du ju ikke sende meldekort. Og hvis du arbeider mer enn din normale arbeidstid over 6 uker stopper dagpengene uansett så her er det noe som skurrer!? Anonymkode: 1b913...d60
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #12 Skrevet 14. oktober 2019 På 11.10.2019 den 23.37, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke fått arbeidsledighetspenger? Hva ønsker du å få utav kontakten med nav? Hvor aktiv er du på jobbsøkefronten? Har du planer om å ta kurs eller ny utdanning du kan bruke til noe? Anonymkode: 137eb...0bd Fordi jeg får avkastning fra fond, så regner jeg med at jeg ikke vil få arbeidsledighetspenger. Håp var å få en jobb, men jeg har ikke fått noe ennå. Har ikke tenkt på noe mer kurs eller utdanning. På 13.10.2019 den 3.08, AnonymBruker skrev: Hvordan har du fylt i meldekort? Hvis du ikke mottatt ytelser fra Nav trenger du ju ikke sende meldekort. Og hvis du arbeider mer enn din normale arbeidstid over 6 uker stopper dagpengene uansett så her er det noe som skurrer!? Anonymkode: 1b913...d60 Måtte fylle meldekort da jeg tok et kurs via Nav og gikk 1 år i arbeidstrening etterpå. Jeg har ikke jobb. Anonymkode: ef2df...81b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #13 Skrevet 15. oktober 2019 På 11.10.2019 den 19.39, AnonymBruker skrev: Jeg har sendt inn meldekort hver eneste gang. Har aldri glemt. Hadde kun utbetalinger da jeg tok kurs og var på arbeidstrening. Får ingen ytelser. Noe lignende det her: Hadde en veileder som mente det ville føre til jobb som sykepleier på sykehus... Anonymkode: ef2df...81b Du blir ikke sykepleier av å gå et kurs på 16 uker. Sykepleier blir du av å fullføre 3-årig høyskole, en bachelorgrad Anonymkode: d3e5e...865 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #14 Skrevet 15. oktober 2019 På 11.10.2019 den 20.32, AnonymBruker skrev: Om du ikke har en ytelse og ikke ønsker mer oppfølging, så skjer det kun at du blir inaktiv og ikke lenger registrert i navsystemet. Det kurset er verdiløst. Det er bare tull at NAV bruker penger på det. Anonymkode: 1493f...e3d Nåja, tull og tull... Jobber selv som hjelpepleier i kommunen. Jeg vil heller ha en ny tilkallingsvikar som har bittelitt forkunnskaper i form av et slikt kurs, kontra en totalt uvitende «idiot» hentet rett fra gata. Ja, det er mange udugelige pleieassistenter, som vi må bruke tid og energi på å lære opp, ofte til ingen nytte. Mange har blitt luket ut etter siste opplæringsvakt fordi de rett og slett er fullstendig udugelige. Så et slikt kurs kan faktisk i enkelte tilfeller være nyttig. Anonymkode: 8f0fc...cbf 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #15 Skrevet 17. oktober 2019 På 15.10.2019 den 19.23, AnonymBruker skrev: Nåja, tull og tull... Jobber selv som hjelpepleier i kommunen. Jeg vil heller ha en ny tilkallingsvikar som har bittelitt forkunnskaper i form av et slikt kurs, kontra en totalt uvitende «idiot» hentet rett fra gata. Ja, det er mange udugelige pleieassistenter, som vi må bruke tid og energi på å lære opp, ofte til ingen nytte. Mange har blitt luket ut etter siste opplæringsvakt fordi de rett og slett er fullstendig udugelige. Så et slikt kurs kan faktisk i enkelte tilfeller være nyttig. Anonymkode: 8f0fc...cbf Jeg har jobbet som hjelpepleierassistent på to forskjellige sykehjem fra før (sommersesong), så vet allerede litt hva som skal måtte gjøres. Dessuten er jeg typen til det. Men altså, ikke mer meldekort 😌 Anonymkode: ef2df...81b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå