Gå til innhold

Skallfasetter, utlandet. Ja/nei, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sykt å dra til utlandet å fikse på tennene mine, er sykt misfornøyd med dem, har mellomrom og ikke er dem noe særlig hvite heller. Er forøvrig mann på 20 år.

Burde jeg gjøre det? Hadde gitt meg mye bedre selvtillit og, smiler aldri med tennene åpne.

Fant en klinikk i Ungarn som gjør det for 2300,- tanna, syyykt billig.

Anonymkode: 7516a...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanker? Verdt det?

Skrevet

Det er mange som er fornøyde med sine tenner etter å ha vært der. Du vet du kan  bestille alt gjennom eurodent i Norge? De har samarbeid med de i Budapest? Skulle det skje noe så kan de også hjelpe deg i Norge. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, wintergirl skrev:

Det er mange som er fornøyde med sine tenner etter å ha vært der. Du vet du kan  bestille alt gjennom eurodent i Norge? De har samarbeid med de i Budapest? Skulle det skje noe så kan de også hjelpe deg i Norge. 

Men er vel mye dyrere priser regner jeg med?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er vel mye dyrere priser regner jeg med?

Ja, de er dyrere enn Ungarn, men billigere enn mange andre i Norge. Men de kan ordne alt , eller forberede alt som skal gjøres i Budapest da. Ts bilder f.eks, ordne med reise ned ditt så også det blir mye billigere. Skulle det skje noe med tennene dine når du komme hjem igjen, noe som sjeldent skjer altså, så kan også de hjelpe deg som en slags garanti i og med at de samarbeider med de i Budapest. Skjønner? Det kan være mye penger for deg å spare. Men ta å ring dem og hør. Mange som har fått bra resultater der og er fornøyde.

Skrevet
2 minutter siden, wintergirl skrev:

Ja, de er dyrere enn Ungarn, men billigere enn mange andre i Norge. Men de kan ordne alt , eller forberede alt som skal gjøres i Budapest da. Ts bilder f.eks, ordne med reise ned ditt så også det blir mye billigere. Skulle det skje noe med tennene dine når du komme hjem igjen, noe som sjeldent skjer altså, så kan også de hjelpe deg som en slags garanti i og med at de samarbeider med de i Budapest. Skjønner? Det kan være mye penger for deg å spare. Men ta å ring dem og hør. Mange som har fått bra resultater der og er fornøyde.

Ser det er 3000,- pr tann for skallfasetter, er jo bra det og. Rundt 5000,- her i Norge.

Men tror du slike skallfasetter kan falle av? Eller er dem "limt" godt sammen på tanna?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser det er 3000,- pr tann for skallfasetter, er jo bra det og. Rundt 5000,- her i Norge.

Men tror du slike skallfasetter kan falle av? Eller er dem "limt" godt sammen på tanna?

Det kommer an på. Noen har vært uheldige, mens andre igjen har vært veldig heldige. Håper noen som selv har skallfasetter her inne kan svare deg mer på det. De skal vel egentlig være meget godt limt på.  Eller så kan du spørre dem på eurodent. De har sikkert mye fine løsninger på det i dag.  Hvor i Norge bor du?

Skrevet
13 minutter siden, wintergirl skrev:

Det kommer an på. Noen har vært uheldige, mens andre igjen har vært veldig heldige. Håper noen som selv har skallfasetter her inne kan svare deg mer på det. De skal vel egentlig være meget godt limt på.  Eller så kan du spørre dem på eurodent. De har sikkert mye fine løsninger på det i dag.  Hvor i Norge bor du?

Oslo.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oslo.

Ring eurodent i Oslo. Se kan hjelpe deg med tannreise ned til Budapest, også kan de svare på dine spørsmål.

• Liker 1
Skrevet

Mine skallfasetter sitter godt og er veldig pene selv etter ti år, men de er gjort i Norge. Så kjenner jeg en som fikk skallfasetter i Spania og han har endt opp med å betale sinnsyke summer fordi det var mye feil med dem, han fikk infeksjon osv. Og forsikringen dekker det selvfølgelig ikke når det er gjort i utlandet, så han måtte reise mye frem og tilbake. Sier ikke at sånt alltid skjer når man får tannbehandling i utlandet altså, men det kan være verdt å tenke på at det KAN skje.

Anonymkode: 9b74f...ac4

• Liker 3
Skrevet

De som settes på i andre land enn i skandinavia, spesielt på sånne billige klinikker som den du ser på setter gjerne på skallfasetter av lav kvalitet. De blir altså ødelagt minst 10 ganger raskere enn i Norge. Om du får komplikasjoner er du uten rettigheter om du gjør det utenfor Norge. Jeg har selv fått komplikasjoner etter tannbehandlinger her i Norge og den ene gangen var jeg hos tannlegen sånn 3 dager i uka i flere uker i etterkant pga det. Der kan du jo ikke få om det skjer noe om du tar tannbehandling i Ungarn. 

Anonymkode: 72d07...9c0

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som settes på i andre land enn i skandinavia, spesielt på sånne billige klinikker som den du ser på setter gjerne på skallfasetter av lav kvalitet. De blir altså ødelagt minst 10 ganger raskere enn i Norge. Om du får komplikasjoner er du uten rettigheter om du gjør det utenfor Norge. Jeg har selv fått komplikasjoner etter tannbehandlinger her i Norge og den ene gangen var jeg hos tannlegen sånn 3 dager i uka i flere uker i etterkant pga det. Der kan du jo ikke få om det skjer noe om du tar tannbehandling i Ungarn. 

Er du 100% sikker på dette? Alt annet i utlandet er jo generelt billigere enn et land som Norge, så lav pris fører vel nødvendig ikke til søppel kvalitet.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du 100% sikker på dette? Alt annet i utlandet er jo generelt billigere enn et land som Norge, så lav pris fører vel nødvendig ikke til søppel kvalitet.

Ja, det var en flyer om det på tannlegekontoret i forrige uke om det i tillegg til at jeg kjenner noen som jobber med det som sa det. Så det er jeg 100% sikker på. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virker jo egentlig ganske trygt via den siden der da. Hva tenker du?

Ja, dette er kjent også. Har stått mange artikler om folk som har dratt ditt og fått kjempefine resultater. Og skulle en skallfasett dette av så hjelper dem deg i Oslo. De har en garantiordning med Budapest. De har også mye bedre utstyr enn i Norge. Norske tannleger er ikke de beste i verden. Bare sier det. Selvsagt har det skjedd dårlig arbeid i andre land også, men noen land er veldig dyktige der og de har som sagt samarbeid med Norge. Husk at norske tannleger også vil tjene penger. 

Skrevet

Ville aldri gjort det i utlandet. 

Du bør også ta med i betrakning at ingen tannleger i Norge vil røre deg om du kommer til de med problemer fra utenlandsk behandling. Spar heller litt og gjør det i Norge. Eventuelt kan du bestille en time hos tannlegen din og høre om du kan ha rett på noe refusjon fra Helfo. Du kan også be om et kostnadsoverslag og spørre om de kan tilby deg en betalingsplan e.l.

Anonymkode: 5b302...a34

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville aldri gjort det i utlandet. 

Du bør også ta med i betrakning at ingen tannleger i Norge vil røre deg om du kommer til de med problemer fra utenlandsk behandling. Spar heller litt og gjør det i Norge. Eventuelt kan du bestille en time hos tannlegen din og høre om du kan ha rett på noe refusjon fra Helfo. Du kan også be om et kostnadsoverslag og spørre om de kan tilby deg en betalingsplan e.l.

Eurodent har faktisk avtale med HELFO. Ikke alt er dritt utenfor Norge se. Er nok av norske tannleger som aldri skulle vært det.

Skrevet
1 minutt siden, wintergirl said:

Eurodent har faktisk avtale med HELFO. Ikke alt er dritt utenfor Norge se. Er nok av norske tannleger som aldri skulle vært det.

Hva i alle dager har norske tannleger gjort deg egentlig?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager har norske tannleger gjort deg egentlig?

Hva i alle dager har tannleger fra andre land gjort deg? Virker som nordmenn tror at nordmenn er best i alt. Alle andre land er underutviklet. 
Jeg har mine uheldige erfaringer med noen tannleger ja, med det vil jeg ikke gå mer innpå her. Vet at man har bedre garanti for hjelp hvis det er gjort feil i Norge, men eurodent har faktisk samme ordning, til og med avtale med HELFO. Så noen tannturer utenlands kan faktisk lønne seg og resultatet blir vel så bra som de beste her i landet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...