Gå til innhold

Åte i musefella

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner musene å trekke i hytta, fellene står klar og bare venter🤭

sist vinter brukte jeg en blanding av nugatti og peanøttsmør som åte, og det ble passelig god fangst.  Har også forsøkt pinnekjøtt ( ingen suksess), rosiner, leverpostei, sjokolade og mandler. Hvilken åte bruker du?

Anonymkode: a9eba...016

Skrevet

Havreflarn

Anonymkode: a133f...faf

Skrevet

Bacon! Ingen over. Ingen ved siden. 

Skrevet

Kun peanøttsmør 

Skrevet

Peanøttsmør 😛 

Anonymkode: 8ebca...4ff

Skrevet

Gul seigmann. Funker konge

Anonymkode: a88c5...2f2

Skrevet

Peanøttsmør sa han fra skadedyrkontrollen som var på besøk her

Anonymkode: 55129...dbf

Skrevet

Vi bruker mørpølse (strandamør), det elsker de. Ost bryr de seg i alle fall ikke om her. 

Anonymkode: 96514...5cf

Skrevet

Ostepop. Det var det jeg fikk anbefalt av han som solgte fella og det som virket.

Skrevet

Peanøttsmør eller hundemat. 

Anonymkode: 3b964...d93

Skrevet

Peanøttsmør her, også.  De elsker det.

Prøvde med bacon en gang...ingen gikk på det.

Skrevet

Spekeskinke, funker veldig bra.

Anonymkode: fabfa...eb3

Skrevet

Ost eller spekk! Funker fjell det. 

Anonymkode: 5119e...8c2

Skrevet

Pappa har kjøpt en musejeger som står ved den ene hytteveggen. Det er en metall-pinne som bankes ned i bakken som en teltplugg (må settes før frosten kommer) og sender ut lydbølger. Lydbølgene er vanskelig å høre for mennesker, men de kan høres om alle forhold legger tilrette for det. Inne på det ene soverommet kan man høre lydene om natta når det er minimalt med vind, og det høres litt ut som en svak svak sirene. Dette legger man ikke merke til når det er lyd inne i hytta eller regn eller litt vind ute.

Den funker ekstremt bra! Før vi fikk den jegeren ble det tatt mus hver gang fellene ble tømt, altså flere ganger på en helg, og nå tas det noen få gjennom hele året. Jegeren våres er kjøpt på Hyttetorget på Gol. :)

Annonse
Skrevet

Ikke det samme som mus, men hadde en rotte rundt huset i vinter (den levde meget godt av fuglemat). Brukte klappfelle med peanøttsmør og det fungerte ikke. Byttet til salami og det tok en dag og problemet var ordnet. Så salami, eller bacon som nevnt over, bør gi resultater.

Skrevet
13 hours ago, Leo said:

Bacon! Ingen over. Ingen ved siden. 

Signerer denne. Hadde mus i en leilighet jeg bodde i for mange år siden. Prøvde alt mulig rart, men de gikk først i fella da jeg brukte bacon og salt sideflesk. Det tok ikke lang tid før det ikke var flere mus. 😛

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...