Gå til innhold

Erstatningskrav fra Hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet
24 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

I mitt hodet så er det logisk at du må dekke skaden. For det var jo ikke uhell eller konsekvenser av slitasjeskader eller dårlig vedlikehold. Du var uaktsom og sovnet i dusjen. Det var et uhell og ikke en ulykke, og ulykke er det forsikringer dekker. 

Bestemt deg for om det var et uhell eller ikke ennå? Du motsier deg selv bokstavelig talt.

• Liker 4
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet
12 minutter siden, Traktor skrev:

Bestemt deg for om det var et uhell eller ikke ennå? Du motsier deg selv bokstavelig talt.

Går litt fort i svingene, skal stå "ulykke eller konsekvenser...." 😂 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt advokat.

Anonymkode: b40a6...e36

Hvorfor det? 

Skrevet

Sure penger men men vil med årene bli en ganske bra historie å fortelle på fest. Og en liten påminnelse om å ikke sove i dusjen senere. Iallfall med vannet på. Husker jeg sov godt i et badekar (uten vann) i begynnelsen da jeg testet ut hva alkohol var for noe morsomt.

Skrevet
10 minutter siden, skrue skrev:

Sure penger men men vil med årene bli en ganske bra historie å fortelle på fest. Og en liten påminnelse om å ikke sove i dusjen senere. Iallfall med vannet på. Husker jeg sov godt i et badekar (uten vann) i begynnelsen da jeg testet ut hva alkohol var for noe morsomt.

Tror TS burde roe ned festingen litt...

Anonymkode: c8907...bcb

• Liker 3
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Har fått et større erstatningskrav etter at jeg var uheldig og sovnet i dusjen, noe som førte til at vann rant ifra dusjen til gulvet på rommet.

Det ble få skader på rommet og størsteparten av beløpet de krever er for tapte leieinntekter, ekstra timer til ansatte, samt leie av utstyr for å tørke rommet.

Beløpet ligger på rundt 50 tusen.

Er dette noe de kan kreve erstatning for?

Anonymkode: 6b26e...56a

Ja det kan de selvfølgelig gjøre

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men... Dekket du til avløpet da eller? Burde jo ikke blitt vått inn på rommet eller,s, da er det vel noe rart med badet? 

Leste om en som tydeligvis hadde latt vasken stå å renne og fått en enorm regning. Her fant de ut av avtrekket(eller hva man kaller det ekstra hullet i vasken) var tett og ikke tok vekk vannet. Han slapp å betale. 

Anonymkode: cfdd6...012

Dette. Om jeg teoretisk sett hadde sovet en hel natt i dusjen hjemme, så hadde det ikke blitt oversvømmelse med mindre jeg dekket sluket også. Flaks at du ikke druknet også da...

Skrevet

Opplevd dette selv, en kollega av meg klarte dette på et julebord der vi lå borte på hotel.

Han måtte betale 30 000kr.

Vel fortjent i mine øyne.

Anonymkode: 6f5c1...a16

• Liker 6
Skrevet

Men uansett, det kunne vær greit å få hotellet til å dokumentere hva pengene går til så kan man avgjøre om man slapp billig unna eller motsatt.

Skrevet

Hvis det er noen trøst, så er du ikke den første som opplever dette. Google «sovnet i dusj hotell», så dukker det opp flere nyhetshistorier fra både Trondheim, Kristiansand og Ålesund. 

• Liker 1
Skrevet

Noe så dustete!!!

Anonymkode: fe913...bb0

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan har det gått her? 

Anonymkode: ee8dd...994

Skrevet
På 11.10.2019 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Hei

Har fått et større erstatningskrav etter at jeg var uheldig og sovnet i dusjen, noe som førte til at vann rant ifra dusjen til gulvet på rommet.

Det ble få skader på rommet og størsteparten av beløpet de krever er for tapte leieinntekter, ekstra timer til ansatte, samt leie av utstyr for å tørke rommet.

Beløpet ligger på rundt 50 tusen.

Er dette noe de kan kreve erstatning for?

Anonymkode: 6b26e...56a

Selvfølgelig. Oppfører du deg som en tulling, så må du betale for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...