AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #1 Del Skrevet 11. oktober 2019 Hvordan klarer alenemødre å utdanne seg? Når man har såpass store barn, at man ikke lenger kan få overgangsstønad? Nettstudier er fint, men hva om man trenger fysisk undervisning i enkelte fag? Og hvordan får dere det til å gå opp økonomisk, om dere ikke jobber ved siden av? Jeg har hørt at økonomien blir "trang", men jeg klarer ikke å se at det kan gå opp i det hele tatt.. Kan noen forklare meg det? Anonymkode: e65e2...807 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #2 Del Skrevet 11. oktober 2019 Tror ikke en får det til å gå opp økonomisk dersom en ikke jobber ved siden av. Du får jo lån og stipend fra Lånekassen som alle andre, men det er ikke nok til å leve på. Jeg jobbet ved siden av studiene når jeg utdannet meg. Anonymkode: 0a187...7e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #3 Del Skrevet 11. oktober 2019 Lån og stipend + jobb. Jobbet annenhver helg når barnet var hos far. Gjerne senvakter hvor jeg fikk tillegg + noen dagvakter når jeg ikke hadde obligatorisk undervisning. Anonymkode: 421a4...7b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Del Skrevet 23. november 2019 På 11.10.2019 den 22.00, AnonymBruker skrev: Lån og stipend + jobb. Jobbet annenhver helg når barnet var hos far. Gjerne senvakter hvor jeg fikk tillegg + noen dagvakter når jeg ikke hadde obligatorisk undervisning. Anonymkode: 421a4...7b0 Samme her. Anonymkode: 59650...332 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Del Skrevet 23. november 2019 Lån + stipend og jobb. Det er sjeldent forelesning fra 8-16 hver dag. Anonymkode: 0a187...7e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ana0603 Skrevet 23. november 2019 #6 Del Skrevet 23. november 2019 (endret) Vi blir fortalt fra en ung alder at vi kan oppnå hva som helst men det er bare en halvsannhet, ingen snakker om de tingene som man skal gi opp eller ofre for å få det til. I min mening er det å studere, oppdra et barn og få inntekt altfor mye for en alenemor. Du kan selvfølgelig klare det, men da blir livet ditt satt på vent, spørsmålet er om det er OK for deg? - For meg hadde det vært helt bortkastet, langt bedre å bare oppdra barnet og sikre den et fint barndom, i stedet for å straffe barnet for ens egne feil. Endret 23. november 2019 av ana0603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Del Skrevet 24. november 2019 13 timer siden, ana0603 skrev: Vi blir fortalt fra en ung alder at vi kan oppnå hva som helst men det er bare en halvsannhet, ingen snakker om de tingene som man skal gi opp eller ofre for å få det til. I min mening er det å studere, oppdra et barn og få inntekt altfor mye for en alenemor. Du kan selvfølgelig klare det, men da blir livet ditt satt på vent, spørsmålet er om det er OK for deg? - For meg hadde det vært helt bortkastet, langt bedre å bare oppdra barnet og sikre den et fint barndom, i stedet for å straffe barnet for ens egne feil. Du snakker som du har vett til. Det er ikke altfor mye å studere, jobbe og oppdra barn. Jeg hadde masse fleksibel tid da jeg studerte, jobbet litt ved siden og oppdra barnet mitt. Det er ikke forelesninger 8-16. Jeg hadde god studieteknikk og leste mye hjemmefra. Barnet mitt har aldri manglet noe. Ikke kjærlighet eller utstyr. Nå har jeg jobbet fullt noen år og det er mer krevende skal jeg si deg. Men, det går allikevel helt fint ettersom mitt barn går på skole og har aktiviteter etter skoletid. Barn får en fin barndom selvom den foresatte studerer. Er løsningen å leve på sosialstønad mener du? Det hadde vært en mye større påkjenning og en usikker økonomisk hverdag. Det blir det ingen fin barndom av. Det er lov å tenke lengre enn nesetippen, her snakker du om noe du ikke vet noe om. Educate yourself. Anonymkode: e552c...933 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Del Skrevet 24. november 2019 Deltidsjobb og lån og stipend fra lånekassa. Som ab over her sier, det er mer krevende å jobbe fulltid og oppdra barn enn å studere og oppdra barn. Jeg hadde mye mer tid til barnet mitt mens jeg var student kontra nå som jeg er i full jobb.. Anonymkode: 12dc7...ee9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Del Skrevet 24. november 2019 Løste det med deltidsjobb i 2017, jobbet da tre dager fast og studerte det obligatoriske. Dette var utdanning på masternivå. Supplerte med studielån/stipend. Etter endt utdanning økte jeg nesten 40000 i årslønn i min 60%stilling. Så er faktisk den med høyest utdanning på jobb og kan veilede andre. Innenfor pedagog yrket. Studerte med tre barn alene, den minste var faktisk 5 mnd når jeg begynte den utdanningen. Anonymkode: 1ded9...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ana0603 Skrevet 24. november 2019 #10 Del Skrevet 24. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du snakker som du har vett til. Det er ikke altfor mye å studere, jobbe og oppdra barn. Jeg hadde masse fleksibel tid da jeg studerte, jobbet litt ved siden og oppdra barnet mitt. Det er ikke forelesninger 8-16. Jeg hadde god studieteknikk og leste mye hjemmefra. Barnet mitt har aldri manglet noe. Ikke kjærlighet eller utstyr. Nå har jeg jobbet fullt noen år og det er mer krevende skal jeg si deg. Men, det går allikevel helt fint ettersom mitt barn går på skole og har aktiviteter etter skoletid. Barn får en fin barndom selvom den foresatte studerer. Er løsningen å leve på sosialstønad mener du? Det hadde vært en mye større påkjenning og en usikker økonomisk hverdag. Det blir det ingen fin barndom av. Det er lov å tenke lengre enn nesetippen, her snakker du om noe du ikke vet noe om. Educate yourself. Anonymkode: e552c...933 Beklager, det var ikke meningen å opprøre deg. Om du klarer å sjonglere disse tre tingene, bra for deg! ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Del Skrevet 24. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Deltidsjobb og lån og stipend fra lånekassa. Som ab over her sier, det er mer krevende å jobbe fulltid og oppdra barn enn å studere og oppdra barn. Jeg hadde mye mer tid til barnet mitt mens jeg var student kontra nå som jeg er i full jobb.. Anonymkode: 12dc7...ee9 De forskjellige studentsamskipnadene har gode tilbud for studenter med barn. Har du benyttet deg av disse? Kanskje disse kan avlaste litt? Anonymkode: 8bb52...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Del Skrevet 24. november 2019 5 hours ago, ana0603 said: Beklager, det var ikke meningen å opprøre deg. Om du klarer å sjonglere disse tre tingene, bra for deg! ☺️ Spesielt å skrive ting som: 22 hours ago, ana0603 said: Vi blir fortalt fra en ung alder at vi kan oppnå hva som helst men det er bare en halvsannhet, ingen snakker om de tingene som man skal gi opp eller ofre for å få det til. I min mening er det å studere, oppdra et barn og få inntekt altfor mye for en alenemor. Du kan selvfølgelig klare det, men da blir livet ditt satt på vent, spørsmålet er om det er OK for deg? - For meg hadde det vært helt bortkastet, langt bedre å bare oppdra barnet og sikre den et fint barndom, i stedet for å straffe barnet for ens egne feil. om man ikke mener å "opprøre" alenemødre som tar utdanning. Anonymkode: 2c462...827 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #13 Del Skrevet 25. november 2019 På 24.11.2019 den 14.09, ana0603 skrev: Beklager, det var ikke meningen å opprøre deg. Om du klarer å sjonglere disse tre tingene, bra for deg! ☺️ Ingen er opprørte her. Det er dine fordommer som blir motsagt. Anonymkode: e552c...933 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #14 Del Skrevet 25. november 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Spesielt å skrive ting som: om man ikke mener å "opprøre" alenemødre som tar utdanning. Anonymkode: 2c462...827 Helt enig. Utrolig spesielt utsagn. Anonymkode: e552c...933 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 25. november 2019 #15 Del Skrevet 25. november 2019 (endret) På 23.11.2019 den 21.05, ana0603 skrev: Vi blir fortalt fra en ung alder at vi kan oppnå hva som helst men det er bare en halvsannhet, ingen snakker om de tingene som man skal gi opp eller ofre for å få det til. I min mening er det å studere, oppdra et barn og få inntekt altfor mye for en alenemor. Du kan selvfølgelig klare det, men da blir livet ditt satt på vent, spørsmålet er om det er OK for deg? - For meg hadde det vært helt bortkastet, langt bedre å bare oppdra barnet og sikre den et fint barndom, i stedet for å straffe barnet for ens egne feil. Men om en alenemor er på skole eller sitte i stua hjemme er da ett fedt for ungene, de skal da i barnehagen uansett, de. Endret 25. november 2019 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ana0603 Skrevet 25. november 2019 #16 Del Skrevet 25. november 2019 14 minutter siden, O.G. skrev: Men om en alenemor er på skole eller sitte i stua hjemme er da ett fedt for ungene, de skal da i barnehagen uansett, de. Mm, å sende barna mine et sted der de skal konkurrere med ti andre barn om oppmerksomheten til en barnehagelærer i flere timer hver dag, når de er i sine mest sårbare år, det hadde vært helt aktuelt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 25. november 2019 #17 Del Skrevet 25. november 2019 10 minutter siden, ana0603 skrev: Mm, å sende barna mine et sted der de skal konkurrere med ti andre barn om oppmerksomheten til en barnehagelærer i flere timer hver dag, når de er i sine mest sårbare år, det hadde vært helt aktuelt for meg. Vel, men alenemødre har som oftest intet valg hvis de skal på jobb og det er ikke lenge de får motta OS uten å gjøre noe og da må de også ha barnehageplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ana0603 Skrevet 25. november 2019 #18 Del Skrevet 25. november 2019 (endret) 22 minutter siden, O.G. skrev: Vel, men alenemødre har som oftest intet valg hvis de skal på jobb og det er ikke lenge de får motta OS uten å gjøre noe og da må de også ha barnehageplass. Ja, men deltidsutdanning (50%), nettstudie om mulig, utfyller kravet for å få overgangsstønad. I tillegg blir det engangsstønad å få, utvidet barnetrygd selvfølgelig, og sist men ikke minst barnebidrag fra far - om familien er snill, litt hjelp fra dem også. Endret 25. november 2019 av ana0603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 25. november 2019 #19 Del Skrevet 25. november 2019 25 minutter siden, ana0603 skrev: Ja, men deltidsutdanning (50%), nettstudie om mulig, utfyller kravet for å få overgangsstønad. I tillegg blir det engangsstønad å få, utvidet barnetrygd selvfølgelig, og sist men ikke minst barnebidrag fra far - om familien er snill, litt hjelp fra dem også. Men da skal det da gå an å få til en utdannelse som alenemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #20 Del Skrevet 25. november 2019 Må jobbe ved siden av ja. Jeg måtte også ta opp ekstra lån. Anonymkode: 3057e...703 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå